lørdag 13. desember 2008

Nalle har ordet...

Jeg angrer så fælt.
Jeg spiste opp ørene og rova på den søte, vesle pipehunden min igår. De var sånne fine og kvite hyssingstumper, men jeg fikk helt dilla og gnagde dem sundt, og spiste opp nesten alt sammen.
Nå piper'n ikke lengre heller, og jeg har vondt i magen.
Jeg har liggi ute og nesten snødd ned idag. Mamma syns synd på meg, da. Vi tok en liten sparktur for det hadde jeg lyst til, men jeg måtte stoppe å hoste og brekke meg flere ganger.Tenk om ørene kom ut igjen, så kunne vi sy dem fast på pipehunden min.
Det var jo yndlingsleika mi og! Han jeg fikk leike med når jeg var ekstra snill!

Mamma skal på julebord i kveld, liksom. Vi får nå se på det...

37 kommentarer:

  1. Huff og huff, Nalle. Detta va kji bra.. God bedring ! (Håper mamma kommer seg på julebord. Du kan jo komme og være hos meg til i mørgo ? Eller ? ) Helsing Kango

    SvarSlett
  2. Neimen Nallemann da. Dette var jo ikke noe kjekt. Det er jo lett av og til da, og nyte "nuet" og ikke tenke så langt fram, vi har gjort det alle sammen. Håper du blir raskt bra i magen igjen, og at mamma finner en ny yndlingsleke til deg.

    La mamma og pappa gå på julebord du, så blir det ekstra stas når de kommer hjem igjen.

    Milli sier at hun skulle ønske hun var hos deg nå, og at hun er veeeeeldig glad i deg.

    Stor knuseklem fra Svigermor

    SvarSlett
  3. Neimen, Nalle da! uffa meg så dumt. Kanskje du er litt sånn som meg? jeg klør alltid på myggestikk, men angrer etterpå. Og jeg lærer aldri ;-)
    Men du skal se du kanskje får noe spennende og fint i julepresang? Det er ikke lenge til det.

    Kos deg på julebord, Nøve. men spis mindre og drikk mer enn det jeg pleier å gjøre. :-)

    SvarSlett
  4. Huff da, Nalle. Det var vel gøy så lenge det varte. Har du kjedet deg så mye. Da får du sikkert en ny til jul.Eller kankjse du viste at mamma og pappa skulle på julebord i kveld.

    Nøve,du er vel på julebordet i skrivende stunder. Håper du koser deg.

    SvarSlett
  5. neimen så trist å lese nalle...
    jeg har selv gnagd i stykker flere av mine yndlingsleker,så jeg vet hvor fælt det føles etterpå...
    men,jeg er sikker på at mamma'n din kjøper en ny yndlingsleke til deg til jul! da blir alt bra igjen :)
    opp med humøret nalle!
    hilsen olivia :)

    SvarSlett
  6. Nalle takker for omtanken!
    Jeg kom meg heim så fort som mulig etter maten. Helstekt indrefilèt, gratinerte poteter, grønnsaker.. Mmm - nydelig mat!

    Nalle var veldig glad da jeg kom, men akk så ynkelig. Han orka ikke vri seg som han pleier, så vi lå bare rolig på gulvet mens jeg strøyk ham jevnt og rolig. Han trykte seg godt inntil meg. Han som vanligvis ikke er spesielt kosete...
    Vi gikk en liten tur. Da var han i vanlig godt humør, men måtte stoppe og brekke seg noen ganger.

    Jeg fyra opp i ovnen og satte meg på gulvet og spiste Kornmo med brunost, og da kom det jammen en liten snik :o) Han fikk selvfølgelig alt sammen og litt til, og deretter gikk han og spiste maten sin.
    Jeg tror Nalle er på bedringens vei!

    SvarSlett
  7. vi får håpe at leken kommer ut "riktige veien",og at den ikke setter seg fast noe sted i systemet... litt skummelt det der,men det pleier å gå bra :)
    godt han har en snill matmor som holder øye med seg,og til trøst! det er som regel den beste medisin når man føler seg litt uggen :)
    god bedring nalle-gutten!

    SvarSlett
  8. Akkurat det der som er litt merkelig. Han brekker seg stadig, men i den andre enden virker alt normalt.
    Er han likedan i morgen, så får dyrlegen ta en titt.
    Jeg er stadig optimist, men hønemor vet du ;o)

    SvarSlett
  9. det er sikkert lurt,det... bedre å ta en tur til dyrleen en gang for mye,enn en gang for lite ;)
    og det er vel klart at man er litt hønemor,man blir jo så glad i disse "beibisene" sine! hehe ;)

    SvarSlett
  10. Du kan jo ringe dyretolken og få fjernhealing . http://www.dyretolkhealeren.no/dytolkhea/priser.html
    Håper han er bedre i dag.

    SvarSlett
  11. De hundene tåler utrolig mye. Tenk bare på alt det Charlie har tygd i seg. Jeg måtte jo skjekke det opp til slutt, men alt var jo greit. Kanskje Nalle bare er blitt irritert i halsen. Hvis det ikke gir seg er det jo greit å skjekke det opp.

    SvarSlett
  12. Hvordan går det med go'gutten i dag Nøve? Nå tenker vi fælt på han her! Han er veldig heldig som har en sånn hønemor, og når man ikke er i form, så er det jo ekstra godt!

    SvarSlett
  13. Alt dyr spiser: Har du lest shjemmesida til Anja Shüller og lista over alt den ene hunden har spist. Den er imponerende, heldigvis går det meste bra :-) men det er skremmende noen ganger. Mico fikk i seg snerp fra byggåkerer og de har som kjent mothaker. Det var ikke morsomt! Han gikk og spiste grass akkerat som om han var ei ku, slikka gulvet konstant, så han hadde det nok ikke godt stakkar :-( Jeg dytta i han alt mulig, olje, fløte, rømme i håp om at det skulle lindre. Det gikk heldigvis over etter 1-2 dager. men tror du ikke han gjorde det samme enda en gang!!

    Håper Nalle er i form igjen.

    SvarSlett
  14. Nalle da, hva er det du spiser...Var det kanskje en stille demonstarsjon på alt det gode matmor får i julen, mens du må spise knotter?

    Håper alt går bra og at du snart er i form igjen.

    SvarSlett
  15. Hei Nalle.

    Jeg er litt forkjøla om dagen. Det renner litt av nesa mi, og så hoster jeg litt. Det kan ikke være det samme som du har fått? Mamman min steller godt med meg, og det skjønner jeg at mamman din også gjør nå.

    Uansett, god bedring fra Fant.

    SvarSlett
  16. Hei alle sammen!
    Jeg er nesten meg sjøl i dag :o)
    Er nok muligens en liten forkjølelse bare, heldigvis får jeg vel si!
    Jeg har eti masse rart før, og det har da alltid gått bra.
    Mamma prøver å lure i meg ekstra mye fiskeolje... Men jeg fant en gammal saue-bæsj i dag, og den gjorde underverker!

    Ps. Jeg får helt sikkert ett nytt pipe-dyr av nissen :o)

    SvarSlett
  17. God bedring til deg også, Fant!!!

    Det er ikke så gæli å væra LITT sjuk ;o)

    SvarSlett
  18. Å, så fint du føler deg bedre. Har tenkt på deg i dag. Vi mammaer blir litt forstyrret når barna våre blir syke.

    SvarSlett
  19. Nalle-min. Så godt at du er bedre i dag!! Jeg har også vært forkjøla, kanskje jeg har smitta deg når vi dreiv å småklina litt ute i hagen din??? Jeg kyssa ikke på Fant altså, jeg bare snusa litt på'n...

    Fortsatt god bedring da kjære, kjære Nallen min!!

    1000000 kyss fra Milli

    SvarSlett
  20. Hvordan fortsett å kommenter her etter turtelduene? De er jo bare herlig!!!

    SvarSlett
  21. Nalle:
    Milli og jeg gjorde ikke noe gæli, altså. Vi hilste bare litt på hverandre.
    Jeg lurer litt på om kanskje Kango også er blitt forkjøla? Alle "frierne" på Låplassen, liksom!

    Hihi :-)

    Helsing Fanterampen.

    SvarSlett
  22. Eeeeehhh, nå blir jeg nesten litt sjenert (hi-hi;o)

    SvarSlett
  23. Å helandussen da Milli...
    Tenk om jeg ikke får gå tur med Kango på onsdag, hvis han og blir sjuk???
    Fant skjønte jammen hva som feila meg med ein eineste gang,han. Hm.
    Har du "leika" deg med Charlie enda???

    SvarSlett
  24. Har ikke leika med Charlie enda, men etter jul, DA skal vi til Larvik. Det har jeg sagt til mamma'n min, om jeg så må ta toget alene!!!

    Er du bedre nå "Sussebass";o)

    SvarSlett
  25. Har litt vondt i hjertet mitt nå, Milli

    SvarSlett
  26. Det var hyggelig å høre, Milli. Jeg skal si fra til Charlie. Men ikke ennå. Da begynner han å vente allerede nå. Da må vi planlegge en dag i "Vestmarka". Der er det fint å springe løs.

    SvarSlett
  27. Neimenn Nalle-mann da. Du er jo den beste kjæresten som finnes. Du hyler av glede når jeg kommer. Du låner bort alle lekene dine og kinnskjegget ditt og reinskinnet ditt. Du plukker blomster til meg, og ser etter hus til oss hvor vi kan bo. Du tar meg med på trening hos Hilde. Du sørger når jeg reiser. Du er alltid snill og rolig og lar meg leke med Charlie og Kango og Fant. Er det rart jeg forguder deg?! Ikke ha vondt i hjertet ditt Nallen min, les dette og bli trygg og god og varm og tenk på at jeg og du er forlova.

    Din for evig - Milli

    SvarSlett
  28. så godt å lese at nalle er bedre idag :)
    håper det er siste gangen du spiser taustumper,din trollgutt! hihi ;)

    SvarSlett
  29. Hvordan går det med Glenne-fiskene? Koser de seg?

    SvarSlett
  30. Stakkars Nalle! Man må tenke før man biter;) Kanskje du kan ønske deg en ny en til jul:)
    Klem Bienna<3

    SvarSlett
  31. Fiskene ser ut til å trives :o) Vi venter bare på små-babyer oppi der nå!

    Hei Bienna! Nalle har det bra igjen, han var nok bare forkjøla ;o)
    Og han får helt sikkert noe nytt til jul...Spiser du ikke leiker, du da?

    SvarSlett
  32. Så bra Nøve. Har avlevert en del fisker i akvariet på jobben, og kjøpt noen nye å ha hjemme... Det er gøy!

    SvarSlett
  33. oioi, stakkars deg Nalle!

    ..mamsen har ikkje fått oppdatert på sida vår på ei stund fordi det har nemlig skjedd litt ting og tang; eg og mamsen har flytta frå Stavenes til Bergen, og eg har visst fått meg ein ny "pappa". Han er veldig snill altså, men eg savnar nok den "gamle" papsen min! Men mamma har sagt me skal få treffast i jula, og det blir kjekt. Det heile er nok litt trist, men eg skal nok klare meg! Men no bur eg og mamma ilag med Rikke, som er ein blandingshund, og mamsen hennar. Og det er såååå koselig å ha nokon å leike med KVAR dag!! Eg og Rikke er kjempegode vennar, men ho blir litt sur på meg når eg tar yndlingsleikane hennar eller vil smake på maten hennar. Men ellers har me det kjempegøy ilag!

    SvarSlett
  34. Hei Heino! Du kan tru vi har venta på å høre fra deg!!! Godt å vite at du har det bra :o)
    Det er litt av en forandring hos deg,da. Håper du trives med å bo i byen! Veldig moro å ha noen å leike med iallefall :o)
    Be mor di oppdatere litt med bilder, ho trenger ikke skrive så mye - kan du si det?!
    Labbedask fra Nalle

    SvarSlett
  35. Ja det skal eg jammen meg sei til ho!

    Ja eg trivst godt i byen, sjølv om eg egentlig ikkje er noko bygutt!! Men det går heilt greitt, for me bur heldigvis litt utanfor sentrum der det berre er bilar og asfalt! ..eg likar jo litt gras og kvistar rundt meg. Det er ein stor og fin park med ei elv rett utanfor huset vårt som eg og Rikke får springe laus i kvar einaste dag. Og av og til finst det andre hundar der også! Det er så moro, eg elskar jo å få leike med andre hundar! Eg saknar nok Stavenes også, for der var det jo nesten ikkje bilar og då fekk eg springe meir laus. Men samstundes så var det jo absolutt ingen å leike med der, så det kunne nok vere litt keisamt til tider!! Det er jo kjekt å sleppe å BERRE vere med mamma heile tida!

    ...og veit du kva? Mamma syns at eg har blitt mykje flinkare til å vere stille og roleg! No brukar eg alltid innestemme når me er heime i leiligheten. Men no har eg ikkje så god tid til å bråke og prøve å få merksemd frå mamma, eg har jo altfor mykje å gjere; eg må jo stjele leikane til Rikke slik at ho spring etter meg, og så må eg ligge på lur og hoppe rett i ansiktet hennar når ho går forbi meg. Så eg har det skikkelig travelt for tida!!

    SvarSlett
  36. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  37. Jeg har også ødelagt noen av lekene mine, Nalle... Det er litt trist når de er ødelagt, men det var jo så gøy da jeg holdt på! :)

    En av pipeballene mine var det første "offeret". Jeg har den ennå, men det er ingen ball lenger og den piper ikke heller... Flere baller er også ødelagt, og jeg har greid å få ut alle tauene som gikk gjennom et lite plastikkrør! :)

    Det er en stund siden jeg la merke til dette innlegget, og jeg trodde jeg hadde lagt igjen en kommentar også! (Men det hadde jeg visst ikke...)

    Håper du får en ny til jul da, Nalle! Kanskje julenissen er snill og gir meg også en... :)

    SvarSlett