torsdag 29. september 2011

Nesbyen, Norges varmeste med +24c I DAG ! ! !

(Det var vel knapt over 20 i hele sommer)

Så jeg fikk nesten heteslag.... Vi lånte med oss Wilma og drog til fjells.Arnfinnatten 005

Etter ca en times gange, er vi endelig oppe ved Mellomnattetjern, eller var det Nattemellomtjern..?Arnfinnatten 006 

Nalle fant en fin stein – se hvordan den ligger til!Arnfinnatten 010

YEAHHHH – Ålungruken, en artig liten topp!Arnfinnatten 022

Fabelaktig utsikt ned mot Bromma, Liodden og Beia.Arnfinnatten 023

"Baksida"  av Ålungruken er magisk... (ser du det, Gry?)Arnfinnatten 028

Nalle og Wilma fikk springe fritt, for her var det verken folk eller dyr å se i mils omkrets. Nalle kan virke så sliten - så sliten, men når han slipper løs, blir det fres i den gode,"gamle" skrotten likevel!

Arnfinnatten 033

Endelig litt vatn å kjøle seg ned i på veg mot neste topp...Arnfinnatten 036

Utsikt vestover(?) Den runde, vesle Ålungruken titter iallefall opp baki der.Arnfinnatten 037

I motsatt retning, mot Kollen og Haglebu.Arnfinnatten 042 

Det bles på tøppan!!!

Arnfinnatten 052

Nedover att fra Arnfinnatten i full fart...

Det blei litt av en en slags runde rundt Nattemellomtjern i dag!Arnfinnatten 064

Høstlig idyll Arnfinnatten 074

Hva ser du på, Wilma?Arnfinnatten 081

Litt kjedelig å gå etter vegen, men det må dessverre til, om en skal komme seg opp i disse fjella. Jeg kjenner det litt for godt baki hælene, men det blir vel en ny tur imorgo uansett...kjenner jeg meg sjøl rett...Arnfinnatten 086

Pusen til Wilma var mjauende-glad da ho kom heim. Arnfinnatten 088

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nalle sa hjertelig takk for turen,liksom..og etter den tiraden har jeg ikke hørt mer fra ham ikveld.Arnfinnatten 090

Måtte bare ta tilbake det jeg sa om at sommeren var slutt...

9 kommentarer:

  1. Ja sommeren var hvist ikke over ennå!! Her har vi åsså hatt over 20 grader idag!! Deilig!!!!!
    Så nuuudeliiig en pusekatt!!
    Mesunner deg de fjell turene!! Her så blir det for det meste å traske rund her vi bor.
    Kjempe fine bilder du tar!!!!
    Ha en fin helg og kos dere masse!!

    SvarSlett
  2. Like misunnelig hver gang du kommer med disse innleggene dine Nøve!

    SvarSlett
  3. Der skulle je ha vørri.... eller noe sånt. :)

    Kos deg med fridagene dine i det fine været.

    SvarSlett
  4. 24 grader, jeg blir helt svett av misunnelse!!! De hadde meldt sol og varme hit også, men jeg har ikke sett noe til noen av delene hittil :/ Buhu :D

    Herlige bilder, det så ut som en fin tur! Skikkelig blinkskudd av de to forblåste lappene ;)

    SvarSlett
  5. Tenkte tanken i går jeg og, at det var altfor varmt, men fant ut at jeg kan jo ikke klage på sola nå!

    Så vakker Wilma er der hun sitter å speider.

    Jeg kan gå å dra Vina etter meg, men om jeg slipper henne så fyker hun av gårde - ?

    Dumt med hælene dine :-( Ønsker deg god tur

    SvarSlett
  6. Jeez, for noen flotte turer dere tre har, og du og du godeste Nøve, så fantastisk du fomidler dem til oss. Jeg ser definitivt det magiske stedet på baksiden av Ålungruken. Det er nok barneskolen til Galtvort tror jeg:o)
    Det lille vannet med øya i så innmari fint ut!

    Det er godt og varmt i Kongeriket i dag. Milli og Tjorven har vært nesten litt sommerdaffe.

    Ha en fantastisk helg kjære Nøve!

    SvarSlett
  7. Nyyydelige bilder! Send godværet nordover ;)

    SvarSlett
  8. For et herlig, herlig innlegg, Nøve! Tror vi er flere som misunner deg turterrenget en smule... For en natur, og FOR et nydelig høstvær! Det har vært flott her også de siste dagene. Bare å nyte det mens en kan :-)

    Artig med den svære steinen som hviler på den runde lille. Enda godt at Nalle la se oppå og ikke under. Uff, skummelt. Morsomt bilde av at det blåser på toppene!

    Takk for turen :-)

    SvarSlett
  9. fantastiske bilder!! Og ja, eg har høyrt rykte om at det er skikkeleg varmt og fint sørafor! Det er det ikkje her oppe iallefall.......

    SvarSlett