søndag 2. august 2015

En deilig surredag :)

Det blei en fin 1. feriedag dette her!  Har gjort alt og ingenting, liksom.

Etter at alle hadde fått seg en sein frokost, satte jeg meg ved rokken, og tvinna ei full snelle. Deretter fant jeg fram broderipakka jeg kjøpte på museumet, og satte meg til å brodere ei nålpute i Hallingsaum.

IMG_4338

Men det var ikke så lett å få arbeidsro Smilefjes

IMG_4343

De lurte jo på hvorfor i all verden vi ikke skulle ut på tur?!?

IMG_4345

Så blei det en skogstur i Bergheim, da.

Det er trivelig det å .

P1080552

Så blei det litt håndarbeid igjen, før garnet blei vinda opp på hespetre.

To hesper bestående av lapphund og alpakka - er klare til vask.

P1080557

Og så var det Stripa, da Smilefjes

Ho måtte få bli med på en liten kveldstur med gutta.

Så liten ho er…

P1080506

Ho er ikke helt fortrolig med å gå i bånd, men det hender ho glemmer seg bort Smilefjes som blunker

P1080509

-og da går det fint ei lita stund!

P1080514

Men plutselig hiver ho seg rundt som ett skadeskutt katteskinn…

P1080516

Og nåde den, som våger å erte en liten pusekatt!!!

P1080519

Han får seg en skikkelig nesestyver, før han får sukk for seg Smilefjes som rekker tunge

P1080518

De er temmleig stolte av lillesøstera si lell, disse gutta Smilefjes

P1080525

Helt til sist idag, fikk Lille komme ut en liten tur

P1080532

Noen små regnskurer kom og gikk, og knotten var plagsom. Takket være ThermaCELL’n holdt knott og mygg seg unna, og klippingen blei en kosestund helt på slutten av dagen. Jeg blei ikke riktig ferdig, da men…

P1080539

Derfor legger jeg med ett bilde av Lille FØR klippen Smilefjes

P1080538

 

I morgen har jeg helt andre planer  Smilefjes

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar