torsdag 21. desember 2017

Ausehand og Skranteleggen

Nå er det vel ingen tvil om at det nærmer seg jul, 
og at nissen er litt lunefull i år!

Det har gått noen dager siden jeg måtte reise fra Berlingoen i Vassfaret. 
Redningsbilene har visst vært fryktelig opptatte disse dagene, så de rakk ikke å reise for å hente bilen min før i dag. 
Jeg kunne vel ha tenkt meg hvordan det gikk. 
Nissen hadde jo da hatt tre døgn på seg, så nå var bilen i skjønneste orden igjen. Den hadde starta på første forsøk.

Det skal ikke forundre meg om nissen vart med tilbake, 
så jeg satte ut risengrynsgraut, slik for sikkerhets skyld.



Ellers har jeg vaska litt ekstra godt i stua idag, og ikveld tok jeg tilogmed fram julepynten. 
Juletre slutta vi med for flere år sida, så det er bare noen juleduker og andre småtterier som jeg tar fram hvert  år, det er veldig lite styr igrunn. Men jeg skal kjøpe klementiner og marsipan, og kanskje ei julestjerne eller to.
Den siste julegava blei strikka ferdig i kveld, så nå er jeg virkelig sjeldent godt i rute. 
🎄🎄🎄



Jeg fikk litt vondt av disse to, som har sitti oppe i andre etasje og hutra i lang tid. 
De har rota bort nisseluene sine, og de visste heller ikke hvor de hadde gått av seg skoa!
Det var bare såvidt de huska hva de het....



Jeg måtte forbarme meg over tullenissene, og ta dem inn i varmen igjen
❤️❤️

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar