fredag 19. juni 2026

Blåfjell


Blåfjell er rosa nå midt i juni

Vanligvis følger vi vegen de første km når vi skal til Blåfjell, men denne gangen gjorde vi det motsatte.

Hvitlyngen blomstra  langs stien, og gauken gol i bjørkelia 

Det var deilig med solid fjellgrunn under beina for to og firbeinte  

Jeg blir aldri lei av å gå her!


Varden på Blåfjell er stor og flott og kan sees lang vei


Småtassene blir små ved siden av den, men vi måtte jo ta ett bilde når vi sjekka inn på Fjelltoppjakten 


Jammen var det noen snøflekker her også!


De var ikke vonde å be…men Findus var veldig nysgjerrig på de to som dukka opp ved varden vi nettopp hadde forlatt…


Det er ikke akkurat folksomt på Blåfjell på en torsdag.


Vi hadde ikke med oss niste på turen, men tok oss tid til ei kvil i snøfonna. Tølle skjønte ikke hvorfor vi ikke kunne sette oss ned og dra opp ei niste?!!


Så forlot vi snøfonna vår, 


og gikk tilbake til og forbi varden 


Kupert og flott, det er fint å gå overalt her!



Vi lagde oss en rundtur, som vanlig 😊


Det blir en liten stubb å gå på vegen tilslutt, uansett hvordan en vrir og vrenger på det.


Regnskura nådde oss att da vi nærma oss bilen, 
og da vi satt tørt og trygt der inni, kom det ei real hagleskur.
Flaks med den, gitt!


 Tenk om en kunne toppa en slik dag med en middag på NorKro! 
Men vi har nesten mista håpet om at det skal bli drift der igjen, etter flommen Hans for tre år siden 


Hjemme satt Yri - nyklipt, tørr og fin, og venta på kveldsmaten sin 😊



5 kommentarer:

  1. Vi får ta en runde til etter jobb en dag... Gleder meg til mandag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, satser på at været holder 😃

      Slett
  2. Fargerik blomstring i fjellet. Fargene tar igjen for mangel på størrelse har jeg funnet ut. Ser ut som det er fint med tur i fjellet nå

    SvarSlett
  3. Det er fuktig mange steder, men flott å gå på fjellet nå. Jeg har vært på Veslehødn tilogmed! Frister det? Vi har plan om Bukollen på mandag, bli gjerne med 🤗

    SvarSlett
  4. Det frister, helt klart. Fornuften sier noe annet. Det koker fortsatt på jobben, men fra og med 2. juli så blir det "andre boller" :)
    God tur til Bukollen, tror ikke jeg skal "ødelegge" turen deres med mitt tempo ;) Jeg er uansett på jobb den ettermiddagen

    SvarSlett