mandag 20. desember 2010

♥Ullf♥

Denne vesle fyren må selvfølgelig få plass i bloggen vår :o)
Ullf 003
Jeg henta ham på Jevnaker i dag!  Jeg fortalte sist at jeg hadde tinga på to kaninunger til våren, men så hadde det seg slik at oppdretteren tilfeldigvis tok tilbake en voksen kanin (slik seriøse oppdrettere gjør!) og dermed fikk jeg tilbud om å overta ham!
Skal si jeg svingte meg rundt.. Først og fremst fikk jeg ‘overtalt’ gubben (han sa iallefall ikke direkte NEI..), og deretter fikk jeg tak i ett brukt kaninbur. Etter litt styr og litt flaks, fikk vi buret såvidt inn inngangsdøra. Ullf må få stå innendørs nå som han er nyklipt :o)
Jeg kjøpte med meg litt “kaninsaker” fra jobb hver dag, i reineste julekalender-stil,  og jeg har virkelig gleda meg slik som en unge gleder seg til jul! Heldigvis har jeg jobba hver dag så tida har gått ganske fort.
Ullf 002 (Se her Gry! Lise hadde like fine sauer som deg  (nesten,da ;o)
Jeg var framme på gården til Lise i tolv-tida i dag, og vi gikk rett ned til kaninene. Ho har ett lite hobby-oppdrett med 11 angoraer, i tillegg til at de driver med sau – og har bordercollier og katter og kampfisker… Jeg hadde aldri sett en Angorakanin før – men det beste av alt er nesten å TA PÅ DEM !! Noe så utrolig mjukt og varmt :o)
Ullf 007
Ullf skulle klippes, den seansen måtte jeg få med meg og prøve å lære litt av. Han skal tross alt klippes hver 3.måned. Lise var dreven, og Ullf var helt rolig - enda klippen tok rundt en time! Etterpå tok ho kloklipp, og dermed var han klar for avreise :o)
Ullf 011
En slitsom kjøretur heim – innmari glatt, sperra veg pga ulykke, masse møtende helgetrafikk, men det værste var kanskje at jeg måtte så innmari på do. . . Det var godt å endelig komme heim, og Nalle var sååå glad for å se meg, men han visste ikke helt hva han mente om dyret jeg hadde med meg inn…Ullf 019 Her snusehilser de på hverandre! Ser såvidt busteørene til Ullf :o)
SØTENUllf 017

Jeg har fått så mange fine julekort, og dere bloggere har satt inn det ene fine kortet etter det andre. Jeg kommer tilbake med mere julestemning en annen dag — men dere kan jo få se e-mailen Nalle fikk av Milli nå med en gang…Milli til Nalle 

23 kommentarer:

  1. for en søt liten ullf! <3 han var faktisk mye større enn hva jeg først trodde når jeg så han på facebook, man ser liksom størrelsen bedre når han sitter på fanget til et menneske :)
    åh, kjenner jeg blir så glad på dine vegne, tenk at du fikk oppfyllt juleønsket ditt! ;)

    sååå romantisk julekort Nalle har fått av Milli da, hihi... ;)

    SvarSlett
  2. Han er så utrolig søt :o))) Jeg må stadig uti gangen og kikke på ham, enda det er sengetid forlengst... Nesten synd å måtte på jobb imorgo!

    Nalle og Milli, ja de er egentlig ett kapittel for seg selv..

    SvarSlett
  3. Det var en fin og spennende julepresang det :-)

    På Jevnaker, da var du jo nesten jos oss da. Uff ja det føret, jeg sitter nå her og tripper og venter på at snøværet skal gi seg, før jeg kjører av sted.

    SvarSlett
  4. Gratulerer! Ulf ser veldig trivelig ut, men jeg skjønner at Nalle er litt undrende. "Hm, en til å dele oppmerksomheten med ???? Et ekorn ???" Ganske sikker på hva KANGO HADDE SAGT : vvvOFFF !!!!!!!

    SvarSlett
  5. Herlig Ullf, gratulerer med nytt familiemedlem!

    Og ha en fantastisk jul!

    SvarSlett
  6. For en herlig pelsball(ehh, pelsløsball) du har fått deg nå ! Angora kaniner er bare skjønne..Kortet fra Milli var bare så fint! Tenker Nalle ble rørt der ja!

    SvarSlett
  7. For ein flott kar! hehe.. pelslaus og skjønn :) eg hugsar sist eg hadde kaninar, og Heino var skikkeleg interessert! kunne stå og sjå på dei leeenge inni buret.. Eg hadde jo chinchilla tidlegare også, men måtte gje dei vekk når eg flytta til nord-norge. dei var han ikkje fullt så interessert i, for den eine chinchillaen var i kampmodus kvar gong han snusa på ho gjennom gitteret! ho fulgte etter han når han kom bort, berre for å "ta" han! ein gong beit ho han i nasa, hehe..så han fann nok ut at det var best å la desse skapningane vera i fred :p

    Milli er jo ei skikkelig romantisk ei, som har sendt så fint kort til Nallemann :)

    SvarSlett
  8. Gratulerer med Ullf, han var fin da!

    SvarSlett
  9. Gratulere med Ullf, artig navn:o) Jeg titta fælt på han Ullf i fanget og fant ut at det lille sorte hode var Ullf og det grå var en pose han lå oppi;o)))
    Fant jo ut etterhvert at "posen" også var han Ullfe-mann....utrolig mye pels på dem!!!

    Angora småbruk innom hus...;o) Dyra har det godt på Bergheim!!!

    Nydelig kort fra troloveden Milli:o)))

    SvarSlett
  10. åååh, for en søt og nydelig kanin! Og, for et fint bur du skaffet deg! Det var veldig fint. Spennende med kanin i hus da, spesielt for Nalle. Har du tenkt til å la dem hilse, eller hun lukte på buret-hilsing?
    Jeg gleder meg til du skal blogge om klippinga om 3 mnd :P

    Flott kort fra Milli <3

    SvarSlett
  11. Milde himmel, så utrolig kul Ullf er. Enda bedre bilder her enn de tidligere. Gleder meg masse til å hilse på ham!! Fiiiiine sauer hadde hun også synes jeg:o)

    Det er for øvrig skikkelig godt å få gått på do nåmr man skikkelig må..... Stakkars deg i den køen.

    Så fint bur Nøve, trappegangen var jo et perfekt sted for en liten Ullf. Skal du ha de to andre også, eller bare Ullf?

    Det ble litt moro med disse kortene da Nøve, og Milli ville så gjerne sende noe til kjær'sten sin;o)

    SvarSlett
  12. Han Ullf var cool.... i hvertfall nyklippet. Han var mye søtere med masse pels. Må han virkelig være så kort? Eller er det for at du skal få pels å spinne?

    Heldig Nalle som har Milli. De er virkelig trofaste mot hverandre. Det er herlig å følge med dem. :))))

    SvarSlett
  13. Gratulerer med ny samboer :-) Ikke noe som å få et dyr man har ønsket seg.. Og skjønn var han, ja mest med pels da, men ikke noe sak når man kan få være inne.. Jeg får også noe jeg har ønsket meg til jul..Håper jeg får bilder i kveld så jeg kan skrive litt på bloggen min... Jeg gleder meg også...
    Nydelig julekort også..

    SvarSlett
  14. Megasøt Ullf med herlige duskeører :-) Kan skjønne at Nalle-mann er en smule nysgjerrig når det kommer en annen herremann til gårds ;-)

    Nyyydelig julehilsen fra Milli *smelt*

    Fortsatt god førjulstid, Nøve :-)

    SvarSlett
  15. Åååå, så fin han Ullf er!!! Men synes nå han burde få beholde den tjukke gode angora-pelsen på vinter'n, jeg da....Nalle og Ullf kommer sikkert til å bli kjempe-gode venner...

    Dette skal bli spennende å høre mer om, Nøve...og masse,masse bilder...gøy med andre dyr innemellom, også - selv om dette opprinnelig er hundeblogging...eehh, kremt, kremt...

    Jeg tenker fortsatt på den lille løvekaninen på Tam....må se i morra om den fortsatt er der....:O9

    Julekort er alltid gøy å få - særlig "roblemantiske.."

    SvarSlett
  16. Gratuler med en søt liten ullf.
    Likte buret ditt også.
    Har forresten fått mannen til å ville restaurere et stort kaninburet vi laget på sommersamling i Norsk Angora en gang for mange år siden, så nå håper også jeg å få tak i en angorakanin til våren - hehe
    Har kanskje fortalt det før, men har vært oppdretter en gang i tiden og det er fristende å begynne igjen med en i hvertfall

    SvarSlett
  17. Gratulerer med nytt familiemedlem :)Blir spennende å følge med hvordan det går, og spesielt hva Nallegutten synes om dette :)

    SvarSlett
  18. Takk for ALLE gratulasjoner :o)
    Ullf ser ut til å ha det bra i sitt nye hjem. Han hopper rundt inni huset sitt, og han spiser godt. Og tisser så det renner ned på gulvflisene med varmekabler i, så jeg skjønner jeg må finne på noe lurt der imorgo... Hehe, det ordner seg ;o)

    Han MÅTTE klippes nå, for ellers tover ulla seg. Han hadde bare noen små tugger her og der, men de blir fort store i den mjuke pelsen. Han ser faktisk ut til å være fornøyd med sin 'new look', og han liker nok å være innendørs akkurat nå.
    Pelsen vokser veldig fort ut igjen, så når vårsola begynner så vidt begynner å varme - bærer det nok rett ut med'n :o)

    Han er så fin!!!

    SvarSlett
  19. Han er en såkalt svart angora. De finnes i forskjellige fargevarianter, og kan ha litt ulik ullkvalitet. Men den er uansett mye sterkere og varmere enn saueull, så jeg gleder meg allerede til neste klipp - for da skal det spinnes! (ilag med sau eller hund, tenkte jeg)

    SvarSlett
  20. Ååå, for en utrolig søt, liten kanin Ullf er! :D Dixie hadde nok IKKE likt å få en kanin i huset, men det ser ut som Nalle synes det er helt greit! :D Så flink han er! :) Julekortet Nalle fikk av Milli var også kjempefint! :D

    SvarSlett
  21. Hei, igjen!!
    Utrolig flott hjemmeside, og så bra han har fått det!! Ser at han storkoser seg, å det er veldig bra :-D

    SvarSlett
  22. Gratulerer med Ullf! Så spennende med det nye familimedlemmet, og så "matnyttig". Dette blir gøy å høre mer om!

    SvarSlett
  23. det er et halvt år siden jeg har vært innom blogger ser jeg, huff og huff..
    Ullf - så søt! Vi har hatt angorakaniner på dyreklubben for lenge siden, men det ble for mye styr med den pelsen.. men hos deg er jo halve moroa ulla forstår jeg, så da blir det jo litt anna ;)
    For et nyyydelig kort fra Milli. De er heldig som har hverandre, de to :) Luna har funnet ut at Balto og henne bare er venner.. men det er godt å ha gode venner også :)
    Ha en kjempefin jul!

    SvarSlett