søndag 14. april 2013

Sommerdagen

Tassen hadde ikke opplevd sludd og regn og ruskevær før i dag, han! De var skjønt enige de to, om at Sommerdagen var ganske ufyselig.

SISTEMANN INN ER EN DUST!!!

spor 026

Men tidligere på dagen, mens været bare var grått og kaldt, da fikk Tassen prøve noe spennende ute i skogen.

 

Jeg hadde lagt to korte, rette spor til ham, og brukt mye blod. Han syns blodlukta var veldig spennende og undersøkte hver dråpe. Tassen er en fyr som eter alt han kommer over, så at jeg hadde lagt noen små pølsebiter i sporet - det var kanskje ikke det lurteste jeg har gjort...spor 003

Resten av søndagen har vært lat og deilig. Med fyr i ovnen og fart på rokken, og to fornøyde hunder. I kveld fikk Nalle gå sitt første blodspor for i år. Sporet hadde ei liggetid på ca 7 timer, og gikk gjennom lyng og snø...

Han satte igang med STOOOOR iver!

Her hadde jeg laga ei "felle". Mitt spor gikk oppå berget, mens blodsporet vinkla til høgre og fortsatte nede på fjellhylla...spor 016 

Jada - Nalle fulgte rett spor!

spor 018 Og etter noen vinkler til, og ørlite surr, fant han sporslutt.

Knallstart på blodspor-sesongen! Det skal bli innmari moro å se om Tassen vil like dette like godt som Nalle :o)

Igår gikk vi en lengre tur, bla. opp til utsikten.lørdag 012 Tanken slo meg da vi gikk oppover her, Nalle syns det er moro å gå tur oppover bakkan igjen!  Han som nesten måtte dras med denne vegen... Nå går han der med krøll på halen :D 

Det er nok mye triveligere nå som han kan vise lillebror litt av sin verden.

Vi trente litt på innkalling...lørdag 019

-og vi fant forskjellige "agility-hinder" i skogen..

lørdag 005

BOM, f.eks!lørdag 001

...og Storesteinen fungerte som MØNE :o)

Aller morsomt var kanskje Tunnelenlørdag 044

Tassen følger på hakk i hæl, og gjør akkurat det samme som Nallemann. De er så herlige å se på :o)

 

Da vi omsider kom heim, var det jaggu blitt borte ei bjørk... Ja, ja - vi kan vel trenge ved til neste vinter også.

lørdag 048

Det var mens jeg studerte arbeidskarene, at jeg fikk øye på noe lysegrønt som hadde kjempa seg fram gjennom gammalt lauv og is!

lørdag 054

Gutta boys var fornøyde med dagen, og slo seg til ro på hvert sitt teppe :o)

lørdag 059 

Over hele landet er frost og snø på Sommerdagen, ett varsel om dårlig og kald vår -  mens en varm dag, spår en god sommer. Vi må vel regne med litt av hvert i april, slik har det alltid vært.

Torsdag var det også en grå dag. Det var mildt i været, men snøen bar oss jammen over Skaret for første gang i år!

torsdag 011

Det ble en fin rundtur - vi elsker rundturer :o)

torsdag 015

Jeg ville så gjerne ta bilde av blåveisen ved Gjeitsund, men den var ikke der...torsdag 016

Da vi kom heim, var det en liten kar som var fryktelig sulten :D

Halen går som en hjulvisp -torsdag 020

- og menyen er 1.klasses - potet, brokkoli, gulrot og torsk!torsdag 017

Vi tok en tur til mommo utpå eftan.  Det er noen som vet å kose seg, ser det ut til!

torsdag 027

torsdag 034

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tassen har blitt stor gutt, men han er fortsatt glad i å ligge på bestemor-fang :o)

***  været får være som det vil ***

HA EI FIN UKE!

10 kommentarer:

  1. Også hilsen fra Portugal, da gitt! Jeg også liker bloggen din, Nøve! Og jammen var det en fin agilitybane dere hadde! Og så vil jeg gjerne på sporkurs med jentene mine!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg tør ikke gå inn på den linken...men det er hyggelig med hilsner!

      Ragnhild - vi må få til ett sporkurs på Frya ;)

      Slett
  2. Jeg fikk jo ikke lagt mer enn ett spor for Nairo før snøen kom tilbake i januar, så nå ble jeg inspirert til å legge igjen. Flinke gutta dine! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nairo kommer til å forstå hva oppdraget går ut på med en gang blodet river ham i nesa igjen :) Dette er skikkelig guttehobby! Løp og kjøp blod ;)

      Slett
  3. Så flink lille Tassen er til å gå spor, stor konsenstrasjon. Nalle er jo superflink, du greide ikke lure den karen ;)

    Ser våren er kommet til dere også, litt deilig eller?

    Har dere fortsatt med Rally ? ser det skal være konkurranse på Lom i begynnelse av Juni. Vi har trener litt men jeg er ikke noe konkurransemenneske men en gang bør vel vi også prøve oss.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja nå er det deilig med vår, syns jeg. Nalle tviholder på snøhaugene sine, men de minker fort nå

      Har ikke gått Rally siden i høst. Snakka om det med ei venninne i dag, så ho skal få låne skiltene mine i morgen - for å se om det er noe for dem - og det tror jeg helt sikkert at det er! Ho har ei kvikk liten dansk/svensk gårdshund-tispe. Kanskje vi kan få med flere her i dalen, det hadde vært moro!

      Kanskje vi kan stille lag etterhvert også, Anne-Liss! Lapper mot røkla :)

      Slett
  4. Så flinke gutter :) Og veldig skjønne også. Fine bilder!
    Herlig med løkblomstene som begynner å titte opp :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nalle er kjempeglad i de små grønne gress-spirene som titter opp under dødt gras nå om dagen. Han står og eter og drømmer seg bort. Tassen har ikke helt skjønt det der, han syns brøytestikkene er skikkelig kuule å knaske på ;) Herlig tid, dette her, ja!

      Slett
  5. Haha, likte veldig godt den filmen med gutta gjennom tunnelen! Nalle verkar sååå stolt då han kjem tilbake til deg; "såg du meg eller?!" og med Tassen hakk i hæl då - vesle dilterompa! :D

    SvarSlett