fredag 6. juni 2014

Love love låve

 

Det blomstra på den siste dag i mai!

DSC_1814

DSC_1816

DSC_1818

Men jeg kan da ikke lage ett innlegg uten at Nalle og Tassen er med!

(de er begge nybada, forresten – og de dufter himmelsk...)

DSC_1820

Ei heller ett innlegg uten snø…foreløpig Smilefjes som blunker

IMG_9833

Utpå kveld den 1.juni, jeg tror klokka var nærmere åtte – først da hadde vi ork nok til å bevege oss utafor døra. Jeg greide å lokke med meg Bjørn denne kvelden. Vi kjørte opp til Flatvollen, og la i veg oppover en merka sti til Fjelløkteren.

IMG_9824

Det føltes som om det var en livsnødvendighet å få luft “under vingene” igjen!

IMG_9842

Og shit la gå - men det var Bjørn som fant MIN 10. cache…

IMG_9834

Den lå innpåkka i en stor, svart søplesekk. Det er mange forskjellige størrelser på cachene, og noen er veldig snedig gjemt, men jeg tror jeg begynner å skjønne mer av dette spillet. Det ligger iallefall mange flere og venter på meg der ute. Og ja, jeg fant ett par på vegen heim fra Valdres også…

Den 11. cachen fant jeg ved Torpo Stavkirke, etter at vi hadde vært på trening på Torpomoen på tirsdagskveld.

IMG_9886

Vi var egentlig der for å heie på Morris, men tida blei godt utnytta – som dere ser Smilefjes som rekker tunge

Det går da den rette vegen , i det minste ;)

 

I mellomtida hadde jeg studert kartet for å finne ut om det lå noen skatter i nærheten, og det gjorde det selvfølgelig! Torpo Stavkirke er Hallingdals eldste bygning, og man kan lese om den her  Smilefjes 

IMG_9897

Så over til noe helt annet, som verken har med geografi eller religion å gjøre – bare

kjærlighet, tillit og respekt

Lørdag 31.mai 2014

DSC_1834

MIN LILLESØSTERS BRYLLUP!

DSC_1839

Vielse-seremonien ble holdt av en vigsler fra Human-etisk forbund, og forsanger var brudgommens bror! Omtrent 60 gjester deltok på den fine seremonien under åpen himmel (nesten åpen himmel)

DSC_1840

Etter vielsen samla følget seg ute i sola – de fleste krøp egentlig i skyggen..!

DSC_1854

Det var brennhett, og noen hadde allerede skifta av seg bunad og stas, innen vi samla oss på låvetrappa for fotografering Smilefjes

10369178_10152416833597180_7070510900662833962_n

Brudeparet viste vei opp på låven.

DSC_1855

Låven i Natten har gjennomgått en total forvandling det siste året. Det blei holdt mang en fest her i gamle dager også, men ingen på bølge med bryllupsfesten i dag!

IMG_9801

Dagens meny var Småmat med lefsekling – skikkelig Halling-festmat, og brudgommen fra Røst hadde dessuten kokt i sammen en svær kjele med bacalao! Til drikke var vann fra Flå sin egen underjordiske kilde, og resten var stort sett smuglervare… Så her var det noe for enhver smak.

Det knyttet seg derimot stor skepsis til ei pakke, som etter en lang runde rundt om i lokalet, havna hos brudeparet…

DSC_1860

Brudens datter og venninne har finni på rampestreker i all sin dag…

Da taler og allsang var unnagjort,  og alle var skikkelig mette, blei låven forvandla til dansesal.

DSC_1872

Bartenderne blei plassert i baren, og festen var igang Smilefjes

DSC_1867

Etter ei stund blei min kjære svoger bittelitt sulten igjen, så bryllupskaka blei spretta av brudeparet, som seg hør og bør.

DSC_1869

Og brudevalsen blei dansa til spenstig 7o-talls-musikk.

DSC_1880

Da sa KattateKai takk for seg og rusla heim Smilefjes som blunker

DSC_1871

1 kommentar: