søndag 25. oktober 2015

Dagene går.

Det er søndagskveld.  Vi har akkurat sett kveldens episode av Farmen, og kost oss med pizza og øl. 
Data'n er fremdeles ute av drift, så jeg har hatt tid til å strikke og gjøre andre ting om kveldene. Men for at dagene ikke skal gå helt i surr, ser jeg meg nødt til å mobilblogge litt igjen... 

Mandag var olje og dekkskift dagens første post på programmet, og jeg betalte gladelig for å få den jobben gjort. Mens vi venta på at bilen blei ferdig, gikk vi og hilste på Bromma-alpakkaene. 


...og så fort bilen var klar, kjørte vi opp til Fekjan...og fra Smylelie går stien rett til fjells :)


Det var folketomt og helt vindstille. Mao - helt perfekt!


På Kvasshøgd 1150 moh - satte vi oss vel til rette, og spiste niste :-)


Tre smårare turkamerater, det skal være visst :p


Tirsdag var det noen timers arbeidsdag, før det bar til frisøren. Håret ble kortkort, uvandt med det samme - men veldig praktisk.


Angolina ville på død og liv klippe seg ho også, da ho såg hvor fin jeg vart, så jeg gjorde så godt jeg kunne ;)


Det blei bare ett par runder rundt Trytetjern i Nesbyen på torsdag. Det er veldig mange spennende dufter for Gutta Boyz der, så de var fornøyde med det.



Fredag blei det en liten tur med Stripa, før jeg skulle på jobb :)





Lauvet har blåst bort nå, men det er fine farger i Bergheim likevel. Og skyggen til vesle Stripa er faretruende stor! 


Så fulgte to arbeidsdager på rappen. To travle dager, og det liker vi.

Tassen erter Nalle med ballen til Stripa....

De har ikke vondt av noen rolige dager, sjøl om de kjeder seg bittelitt...

Idag har vi hatt en Drømmedag - en lang en! Klokka var stilt tilbake fra sommertid, så vi kunne sove en time ekstra.. 

Mari og co kom for å kjøpe egg, og leike litt med Stripa.




 Verken Nalle eller Tassen fikk være med på leiken, så det var stor stas for en liten pus!



Deretter pakka jeg sekken, og kjørte ned til Strøen...




Det blåste såpass mye, at jeg valgte å holde meg i skogen. Vi finner stadig nye stier, og vi kom ned til Suluvatn - akkurat slik som jeg hadde tenkt :)






Men sola gikk ned bak Bringen litt tidligere enn antatt...



Litt småkaldt var det også utpå Odden.


Uansett - niste måtte vi ha!


Det var bølger på Suluvatn denna eftan. 

Men innimellom var det fullstendig stille. Ikke en krusning på vatnet. Ikke ett eneste sus i den mørke Vassfarskogen.


Vi fulgte den vanlige stien tilbake.
Det er som å vandre i ett eventyr langs Strøselva. 


Alt har en ende...og da var det kjekt at bilen vår sto på sin vandte plass. 


Månen hadde akkurat stått opp fra Godvatna... 



...men vi rakk heim i tide, til å lage pizza til kvelds. 
- og jeg syns det var helt greit at Anja rauk ut av Farmen ;-)

3 kommentarer:

  1. Trivelige barndomsminner! Hver høst kjørte vi opptil Fekjan for å plukke mølter...

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei så koselig :-) Gode minner om Rømmegraut på setercampingen også, da eller? Du burde unne deg en fjelltur oppi der... Flott område!

      Slett
    2. Nei, det var medbragt niste ;) Jeg var stort sett våt etter å ha plumpet i myra. Ble plassert på et tørt sted med lånte ullsokker og støvler til tørk i sola.

      Slett