tirsdag 25. april 2017

Vær...sin lyst

Søndag var en deilig dag.


 Stripa ville være med på søndagsturen.
Da går det ikke fort, og turen blir ikke så innmari lang. 
Det viktigste er å kooose seg.


Ho liker seg hos kaninene også, og ho gjør en utmerket jobb som Musejeger.


Ho får lønn som fortjent, Prinsessa vår


Jeg dro fram sykkelen min fra skjulet...

 Takk, Bjørn 😉

Nalle gir tydelig uttrykk for at han ikke liker sykkeltur, like lite som han liker å gå Masteløypa.
Han har vært litt stiv og støl de siste dagene, så han hadde ingenting imot å bli igjen heime da Tassen og jeg dro på sykkeltur.


Jeg parkerte sykkelen og tok noen avstikkere inn i skogen både her og der.


Det er like spennende hver vår, og se om han fremdeles er her...


Å jada, vi fant temmelig ferske spor...


Fy flate for noen tenner den bever'n har!


Han har vett til å holde seg unna de spinkle kvistene til den vakre tysbasten, heldigvis.


Vi lista oss fort vekk igjen, vi hadde sett det vi ville se.


Over oss kom jammen ett tranepar flyvende også.


Vi sykla bort til Dekkan før vi snudde. 
Det var langt nok til å være årets første sykkeltur.


Alt var som før da vi kom heim.
Bjørn satt i solveggen, Nalle lå i skyggen
 - ingen av dem ble overlykkelige over å se oss - eller var spesielt ivrige på å høre om alt vi hadde opplevd på turen...!

Ludde og Lille hadde nok med sitt, de også :)

 Ludde-garnet hang til tørk i vårsola.
-jeg gleder meg til å lage noe av det!

Men ikkje idag. 
I dag ville jeg ikke gjøre det slag...

Jeg syns det var kjempedeilig med en innedag!
Timene har flydd mens jeg har kost meg og strikka flere lommevenner.

Tassen var ikke så veldig ivrig på å ut, han heller...

Men vi måtte jo lufte oss litt, 
og utrolig nok ville Stripa bli med på tur idag også!


Ho fulgte med på hele runden 😻

April, altså 😄

Greit for oss, som kan kle oss etter vær og føre, 


- men stakkars fugler og blomsterknopper.


 Det vart den reineste julestemning etterhvert,  i slutten av april.

...nesten snøstorm!

Skikkelig 💝gavepakke, syns Nalle


Dagen i dag vart ikke akkurat som jeg hadde tenkt,nei
 - men trivelig var det lell

2 kommentarer:

  1. Ja værgudene ser visst ikke på kalenderen ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, april er en stabil måned. Stresser ikke med å legge om dekk :-)

      Slett