torsdag 28. februar 2019

Februar smelta bort






Det gikk greit på jobb igår, jeg greide å gjøre stort sett det jeg skulle. 
Men det var rart å være tilbake, det føltes som en evighet siden sist, og jeg må gjøre meg kjent i butikken etter ombyggingen.
Ny mulighet allerede imorgen.
Men idag hadde jeg fri igjen, og rastløsheten var stor.
Og det været...det er jo umulig å holde seg i ro!
Jeg kan fint gå noen km med brodder på beina, men tør ikke ha på meg ski enda.



Idag gikk vi bortover, til en forandring. 
Nalle liker helst å gå nedover, og siden jeg fikk vilja mi - ble det ingen bilder av Nalle på tur. Han furter og går bak og dilter, når vi går dit han ikke vil.
Tassen fant en skatt. Jeg fikk aller nådigst legge den på brøytekanten.
Lurer på hva slags dyr det der var?


Da vi kom litt lengre, oppdaga jeg plutselig ei elgku på andre sida av elva. 


Vinden sto mot oss, så bikkjene oppdaga henne også.
Kua sto lenge og lytta i vår retning. Så snudde ho, og trava inn på fast land.


Tenk, slik begynte februar.
Vi trudde vi skulle snø inne, og var sikre på at snøen ville holde til påske, minst...

25 dager seinere ser det slik ut i skogen.
Tassen og jeg tok oss enda en tur oppover bakkan idag.


Det var fullt mulig å gå i visse deler av Mastestien!



Tassen spratt foran meg oppover, mens jeg sleit meg etter.


Tenk å være så lett på foten som han ❤️


Vi gikk rett opp, og endte tilslutt på vegen.


Snøen var steinhard.


Den bar både elg og lundehund 😅


Elgspora var temmelig ferske, og da er det greit å ha Tassen i bånd. 
Han elsker å gå spor!


Da elgsporet forsvant inn i skogen, 
fulgte han kattesporet....


Sjøl fulgte jeg hjortespor.


Jeg syns vi gikk og gikk idag, men jeg kom visst ikke stort over 10000 skritt likevel.
Men jeg vart ihvertfall mer sliten enn jeg har vært på lenge. 


Da kvelden kom, middagen var spist, og legemet hadde slumra litt på sofaen, 
da satte jeg meg til med strikkepinnene igjen.
Jeg har begynt på det ene etter det andre denne uka, og rekt opp igjen det meste, 
men nå tror jeg at jeg har finni ei oppskrift der størrelsen passer.
Jeg hadde egentlig tenkt å strikke noe fargerikt, men....


Jeg har kjøpt oppskriftene på Ravelry, og har plundra litt med den engelske oversettelsen, 
men jeg har god tålmodighet med slike ting...




GOD HELG, 
OG VELKOMMEN MARS MÅNED
😎

2 kommentarer:

  1. God helg til dere alle! Jeg synes kraniet ditt ligner på rådyr. Du ser på tennene at det er planteetende og størrelsen er ikke noen elg.

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann! Du har sikkert rett. Men det må ha vært en kalv, skallen var så liten 😔 Skal sjekke tennene bedre ikveld, hvis den ligger der fremdeles.

      Slett