mandag 16. mai 2022

Sånn på halv tolv

De to siste ukene, har det gått i ett -
med altfor mye jobbing og altfor lite tur.
Absolutt ikke slik jeg liker å ha det, men noen ganger blir det slik likevel.
Heldigvis har Bjørn stilt opp og sett etter hundene, så jeg har sluppet svart samvittighet overfor dem. Vesle Findus på bare 3.5 mnd, kan absolutt ikke være innestengt en hel arbeidsdag.
💓
Bjørn var i Trøndelag for to uker siden, men der var det så mye snø at han ikke fikk gjort det han skulle, så han kom hjem tidligere enn beregna. Men da hadde jeg allerede bytta bort mandagen min, for å kunne være heime hos gutta. 
Ferien min var jo egentlig slutt, men ettersom ting blei som de blei,  unnte vi oss en etterlengta skogstur mandag 2.mai...


Tripp trapp tresko på Plassen til Tassen


Siden vi ikke hadde tidspress, tok jeg sjansen på å fortsette langs Mastestien.
Vi krabba oppover sakte men sikkert, og var nødt til å ta noen lengre omveier her og der.


Findus har ikke høgdeskrekk!


Men han blei veldig sliten av dette her.
Det var garantert den rareste turen han hadde gått i sitt unge liv 😅



Så lå vi der da, og lytta på fuglesangen.


Jeg hadde knapt vågd å håpe på at vi skulle greie å komme opp her igjen,
men vi greide det!!!


Det vil alltid være noe spesielt med Nallenatten.


Jeg grua meg for å gå videre, for jeg visste det ble trøbbel
men vi kom oss da helberga ned på ett vis!
Turen kan ikke anbefales.


Klokka 19 den samme dag, begynte Tølle på skole hos Emma!
Ho hadde satt opp Rallylydighet-kurs, og siden Tølle aldri har vært på kurs før, ble det hans tur.
Tølle er en riktig smarting, han er lettlært og kan mange triks
men jeg kan ikke skryte av at han er lydig og veldressert.
Emma var blid som ei sol, ho er kjempedyktig i alt ho gjør og ho er veldig inspirerende. 
Og gutten imponerte, han gjorde som han ble fortalt! Han syns det var kjempemoro, og 1,5 time gikk altfor fort. Jeg gleder meg til fortsettelsen, og jeg må nok skrive ut nye skilt slik at vi får trent litt bane her hjemme også.

Det var en gang 💓
 Det er evigheter siden Nalle og jeg dreiv med detta, og de gamle skilta er borte 

Findus og Tassen lå som ventehunder i bilen, men de var slitne da vi kom heim, de også.

 Morgenstund har gull i munn.
Det er alltid Tølle som våkner først om morgenen, en eller annen gang mellom 8 og 9, og da må de ut alle sammen. Men etterpå hopper vi gjerne til sengs igjen om vi har tid.
 Findus sover i bur ved siden av senga mi om natta, men nå har han begynte å kose seg under dyna etter at de har vært ute...


Onsdag hadde jeg hjemmedag igjen, og da tok vi livet helt med ro.


Jeg tok meg faktisk ett par timer ved rokken også, mens Findus og Tølle sov på badet.
Bare Tassen fikk bli med opp i Olabu, og da koste han seg fælt.


Disse to har det så utrolig kjekt sammen, og Tassen blir litt uttafor.
 Han skulle nok helst vært enebarn, stakkars.


Det var varmt og godt fredag den 6, da Tassen fikk seg en real omgang i dusjen på formiddagen. Han var veldig fornøyd over å ha overlevd, og pelsen hans blei faktisk mjuk og god.


Det var ting på gang i hønsehuset. 
Denne gangen har jeg latt damene styre showet sjøl, men jeg skulle ønske jeg hadde fulgt litt bedre med. Jeg ante ikke hvor mange egg ho lå på, og jeg greide ikke å huske når ruginga begynte.


Men jeg hadde i det minste gjort klart for henne i "kriserommet", og de andre hadde tatt i bruk verpekassene i rommet sitt. Verpekassene er egentlig  fortrau beregna på kalver, men det egner seg veldig godt som verpekasser. De er lett å holde reine og lett å flytte på om det trengs (Tusen takk for tipset, Else Cecilie!)  Gulvet var fylt opp med ny flis blanda med litt halm, og det tror jeg skal egne seg bra. Det var tørt og fint, og lukta godt, ihvertfall.
Så det var bare å vente...


Etter jobbehelga, gjorde det godt med en fridag igjen.
Da var det på tide med en tur med mamma, og ho var klar som ett egg!


Vi kjørte opp til Rime, som så mange ganger før.
Men det var veldig lenge siden sist!


Vi gikk innpå tunet på Rime, men ble litt usikre da det så ut til at det bodde folk der oppe.
Vi slo oss ned likevel, for mamma trengte en liten kvil.


Ho var ikke helt fornøyd med nista, tror jeg - det var lite å velge i, men rislunsjen gikk ned på høykant. Lefsa ble liggende igjen til reven 😅

På kvelden var det kurs igjen, og denne gangen fikk vi en litt større utfordring.
🐾🐾

Tirsdag begynte jeg på jobb grusomt tidlig...6.30
Arbeidsdagen går greit på tross av lite søvn, men når kvelden kommer er jeg temmelig dau.
Men jeg trooor vi trente litt på kursleksa 😉


På onsdag gikk jeg tur med hele hurven før jobb. 
Det passer meg absolutt best å ha sistevakt!


Det er ikke så lett å være Tølle, når lillebror'n skal gjøre akkurat det samma. 
Men vi har mye moro , og det er viktigst 😆

En blir sliten av slikt, også!





💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓

På torsdag hadde vi avtale med Emma igjen, men da skulle vi "bare" gå tur. 
Lizzie var nybada og fin, og akkurat ferdig med løpetida

💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓💓
Gutter...


Vi hadde ett lite håp om å få tatt ett gruppebilde etter turen, denne gangen også, men...


Samarbeidsviljen begynte å komme seg litt etter smisking og godis


Etter dette kunne vi ikke be om mer 😍
 - jeg kunne dra på jobb med god samvittighet -


Det er litt hardt å ha morgenvakt etter kveldsvakt, men det går greit når det er frihelg etterpå.
Så på fredag blei det eftastur, siden jeg var heimatt litt etter 16. 
Joda, det er ganske ok det. Skikkelig fredagsfølelse 👍

Bare nå han derre valpen kunne stå skikkelig, så vi kommer oss videre - tenkte Tassen


Sånn ja, da var vi klare for helg.


Det var hønemor også
🐥🐥🐥

2 kommentarer:

  1. Så koselig å se glimt fra hverdagene deres. Dere er flinke til å utnytte alle dager. Så morsomt med kyllinger igjen :) Ha en flott 17. mai!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ønsker deg og dine en strålende 17.mai også. Innmari synd at du må jobbe, men håper du får en fin kveld i det minste. Og så håper jeg så inderlig vi finner lik fridag og får oss en tur snart!

      Slett