torsdag 16. juni 2011

Det var den pinsa.

Søndag og pins, men noen må likevel jobbe og utnytte oppholdsværet. Det er en nødvendighet med tørt vær når man driver med takrestaurering, dermed får dagene bare være så hellige de vil! Gubben måtte jobbe, han.
Jeg hadde fri, så jeg tok meg en liten tur opp i høgda for å hilse på og beundre utsikten.
Aspelund, høgt over Liodden.pinse 004
Seinere utpå dagen, klokka var faktisk blitt nærmere fem, da fant jeg ut at resten av dagen måtte brukes på fjellet. Det har regna i dagevis, og det gjør så godt når sola viser seg på en blå, blå himmel.
Det er skikkelig vått i terrenget, og jeg føler nærmest en barnslig glede over å hoppe framover på stien fra stein til stein :-)
pinse 028 
Vi går fra Imlan og innover mot Skrivarfjelletpinse 042
NYYYYTER FJELLET...pinse 046
i lovløs tilstand...pinse 055
Nalle poserer villig på hver eneste topp han finner :)
pinse 073
Rusle heimover mot Imlan igjen før sola går ned. pinse 067
Sola skinner til langt på kveld nå når det nærmer seg midtsommer, så dette ble en fin kveldstur!
pinse 074
Mandag skulle vi på tur med Monica og Wilma.
Men hvem andre var det som plutselig dukka opp i Nalles hage?!?!  soldager 002
Det var ikke til å komme fra at Milli blei litt grinete over å ta Nalle på fersken...soldager 013
..og han sjøl ble en anelse brydd av hele damespetakkelet soldager 014 
Wilma og Milli, er det rart at stakkars Nalle-mann får hjertebrann, sier jeg bare!?soldager 008
Ja, ja. En fjelltur kan kurere så mangt, man får både tanker og mage på gli.soldager 087
Men, sannelig var ikke Monica og Wilma også på Likkistefjell idag....
soldager 052 
Monica hadde nystekte lapper, ekte smør og heimelaga jordbærsyltetøy i sekken...soldager 026
"Du och jäg Nalle, du och jäg"soldager 043
Det er vel ikke til å unngå å bli en smule sjarmert?!soldager 086
Så fant Monica på at ho ville prøve å lokke med seg lappene på en dukkert i det friske fjellvatnet!
soldager 100
Ha, de lappene får ho ha sjøl, Nalle lar seg ihvertfall ikke lure...enda så gode de lappene er.soldager 103
SAU PÅ SETRA!
Best å ikke se for mye på dem, da kan man kanskje få strøm...?soldager 116 
Og man skal trå ytterst varsomt i disse traktene nå ... TVI - TVIsoldager 089

15 kommentarer:

  1. Flott fjell tur dere har vært på!! Ikke rart at Nalle blir litt frustrert over disse damene!! Han er jo som manfolk flest, liker ikke noe damekrangel!

    Ha ei flott uke videre!!

    SvarSlett
  2. Herlige Nale, det er klart han er ettertraktet så fin som han er! At damekrangel er litt vanskelig å forholde seg til, sier jo seg selv!

    Og det er klart han benytter topper til å posere for kamera, da vises han jo fra sine aller beste sider! Frost klatrer også på alt han kommer over. Men er ikke like villig til å stå pent for kameraet. Pappa prøvde å ta bilde av han på en av deres turer og kunne leende fortelle meg at når han huket seg ned for å ta et knallbilde, så Frost det som en invitasjon til å hoppe i bestefars armer:)

    Ha en strålende helg når vi kommer dit!

    SvarSlett
  3. Nalle er god på å posere! Eller kanskje det er fotografen som er god...? Teamwork antagelig. Fine bilder.

    SvarSlett
  4. Litt damestyr takler Outlaw-Nalle!
    Den karen ser ut til å være konge på mange hauger:-)..han styrer jo unna sauetrøbbel også,kanonbra!
    Så flott natur!(jeg har sikkert sagt det før?)
    Og jeg så en liten Lykke der også:-)..det gledet meg:-)
    Flotte bilder og morsomme kommentarer Nøve!

    Ønsker dere fortsatt gode dager hvor en kan trø ut i solskinnet:)
    Elin og Banjoboy

    SvarSlett
  5. Er alltid en fryd å titte innom bloggen deres! Så mange flotte bilder og morsomt skriveri :)

    Nalle-mann er og blir en kjekkas. Ikke rart han har så mye damebesøk ;)

    Disse turene deres kan man lett bli misunnelig på! Her rundt er det bare skog,skog og enda mer skog... :/

    SvarSlett
  6. Så flotte turar de har vore på! Og eg skjønnar godt at det kan verte litt mykje for Nalle innimellom, med alle desse flotte damene ;)

    SvarSlett
  7. Så mange flotte bilder, og kort men informativ beskrivende tekst. Digger innleggene dine Nøve. Milli derimot, digger slett ikke andre damer i sin forlovedes hage (selv ikke vakre, myke Wilma, som jeg er så svak for!). Hun ble fort bli' da, og ba opp Wilma på lek.

    Nydelig tur dere var på!

    SvarSlett
  8. Dere koser dere mye på tur, både med selskap og uten. :))) Mange flotte bilder som viser det. :)

    At ikke de damene snart slår seg sammen og gir Nalle en lærepenge, hihi. ;) Han er jo dalens store don juan. Men det er gøy å følge med på historene. :)))

    Ha en rikig god helg. Nå er det jeg som skal jobbe helgen. :))

    SvarSlett
  9. Jobben kaller meg som vanlig imorgo og lørdag, men så - SÅ HAR JEG EI UKE FERIE :)))
    Værmeldinga lover jo veldig bra...

    Nalle hopper frivillig opp på alle slags topper, benker, steiner etc... Det gjøres slettes ikke på kommando, bare så det er sagt ;)

    Og en ting til; selvfølgelig blei Milli blid igjen, og ho fikk seg ei ny venninne :))

    SvarSlett
  10. Jeg kjenner ingen andre lapphund hanner som har så mange damer som Nalle.

    Er det rart at han blir litt forvirret i blant:-)

    Men det er heldigvis bare en han har barn med, og dte er jeg skikkelig stolt av.

    God helg til deg og Nallegutten

    SvarSlett
  11. Så mange flotte bilder!!! Jeg digger også innleggene dine Nøve, masse bilder og informativ morsom tekst, akkurat passe, har vært innom tidligere også og tittet:o)

    Dette sier jeg veldig fort sånt at ikke Milli og andre damer oppfatter det;o) Nalle og Wilma kler hverandre.....!

    Morsomme Nalle som legger seg strekk ut med beina tilværs:o)))

    SvarSlett
  12. Nalle må jo være verdens lykkeligste lappegutt som får så mye damebesøk! Og som alle andre mannfolk er han ikke noe fan av jenter som krangler, forståelig nok ;)

    SvarSlett
  13. så deilige turer! Og Nalle er vel heldig som fikk så fint besøk!

    SvarSlett
  14. Så vakker han er, den omsvermede, lovløse Nalle. ;)
    Bildet av han der han står på steinen med det nydelige landskapet og blå himmel med store hvite skyer i bakgrunnen fortjener en plass på veggen! Helt fantastisk blinkskudd!

    SvarSlett
  15. Jeg får ikke sagt nok hvor flott område dere har i nærheten? Er det virkelig mulig? Jeg synes det er ganske så fint her, men bildene deres senker meg helt og det er nesten så jeg sikler innen innlegget er over!

    Og Nalle er som alltid like vakker!

    *sukk*

    SvarSlett