fredag 10. februar 2012

Hverdager er fest :-)

Tror dere ikke Wilma måtte bli med på jobb på fredag! Som lapphunder flest, tålte ho utmerket godt å ligge i bilen noen timer, men på slutten av dagen fikk ho være med inn som "vakthund".  Ho blei først litt furten da ho blei bundet i ett hjørne - ho skulle jo helst fotfulgt meg rundt omkring, men etterhvert la ho seg ned og kvilte seg oppå jakka mi - som den naturligste ting her i verden :-)

Wilma Lørdag var vi i bursdag-selskap, og Nalle og Wilma måtte være aleine hjemme. To små dachser hadde nok heller ønska Wilmas selskap istedet for mitt :/  Kjærlighet gjør blind - og duften av Wilma gjorde dem klin gærne...

aketur 005 Stakkars Nalle. Det var ikke så greit med denne lekkerbisken i hus. Men på tur gikk det fint! Søndag fikk Wilma labbe lykkelig i front med akebrettet på slep, mens vi loffa etter. Vi gikk opp til Trigger-punktet, fire km oppi lia, der hvor elg og hjort blir fôra.

Der var det mange spennende lukter!aketur 023 ...så var det detta med å snu, da Wilma...aketur 026

Nedfarten gikk so som so. Da jeg satte meg på akebrettet, skulle Wilma leike, og da fikk Nalle andre ting å tenke på...

Men til kvelds var det to trøtte og fornøyde lappiser  :-)

sååå trøtte 006

Wilma blei låst inn i sitt eget hus mandagsmorgen, da jeg drog på arbeid. "Far" hennes skulle komme heim utpå dag,  og jeg var ganske sikker på at løpetida var igang. Vi får bare håpe det ikke blir noen små-lappiser oppi Børtnesøygardan pga ferieoppholdet på Bergheim...

smått 039 

Onsdagstur i Mastestien.

sti 013

Endelig en fridag med fint vær!sti 008

Tilogmed gubben ville væra med å gå en tur i solskinnet :-)

sti 017

Om noen dager krabber sola over Ryfjell...

sti 019 Da vi kom heim fra runden, var ho såvidt gått ned, men Ullf syns det var trivelig å komme seg ut litt likevel,han!

Ullf

Han hoppa og han spratt, og gravde så snøføyka sto rundt ham!

 

sti 053

sti 054 

Jaco lever herrens glade dager inni buret sitt. Han er nysgjerrig på alt som skjer, og liker seg veldig godt når jeg sitter ved rokken!

sti 058

Nå har jeg strikka ett pannebånd av Wilma-garnet, men jeg fikk børsta av henne litt til, så det skal bli mere svart garn snart.

pannebånd 005

Jeg har egentlig ikke tid til å jobbe...og jobben jeg har, gjør "dessverre" sitt til at jeg får flere og flere hobbyer... 

Nyeste nå er to prakt-botiaer. Det er yndlingsfiskene mine! Jeg hadde noen i flere år, og det er faktisk fisk med en viss personlighet. De er nyttige fordi de eter snegler, de er sosiale og aktive, men de sover på ryggen :-)

prakt-botia

 Her har jeg gjort ett forsøk på å "telle" fiskene i 325 liter'n;

2 prakt-botia, ett ancistrus-par, en leopard-pleco, ei scalare, en sjokolade-cicklide, ei prikkete sjokolademalle, tre pansermaller, tre pakistan-botia, en kongo-tetra, en palett-cicklide, tre guppies, tre kileflekk-barber, tre langfinnede praktbarber, tre-fire titteya-barber, tre sorte neontetra...

herreminhatt for ei merkelig fiskesuppe...

325 l.

I dag dro jeg ut av Hallingdal'n!

Like til Hønefoss - og rett inn i en dyrebutikk, nemlig gode, gamle Hønefoss Akvarium. Det er en liten butikk som er stappfull av alt som trengs. Den blir drevet av to trivelige brødre som tilbyr utmerket service, lave priser og god stemning. Gikk der og koste meg en halvtimes-tid, men kjøpte bare noe småtteri.

Deretter gikk jeg opp til Kuben og inn på Tropehagen Zoo. Moro å se hva andre butikker har, men jeg blir likevel stolt av butikken vår - og jeg lengter fort heim! Men først måtte jeg kjøpe en blomst (og hvem andre enn kaninmor-Lise møtte jeg der!!!)  - og så måtte jeg ta en liten tur opp på Ringerike Sykehus...

Ringerike 001

Der fikk jeg hilse på Monica og verdens nusseligste lille Ida Mari. Ho som hadde det så fryktelig travelt med å komme til denne verden... Alt går bra, og snart kommer de heim - til helga, kanskje :-)

Ludde i snø

GOD HELG!

24 kommentarer:

  1. Også kom du ikke innom røntgen med det samme du var på sykehuset? ;) Jaja,vi sees vel på Kongsberg?

    Veldig koselig blogginnlegg - som vanlig! God helg til dere også!

    SvarSlett
  2. Masteløypa med snø???? Det høres skummelt ut. Den er jo skummel om sommeren. Den må jo være glatt nå?

    Wilma har jo hatt det som plummen i egget hos deg. Tenk hun ønsker seg nok en søster på 4 bein nå. Og så har hun fått en på 2. Det kommer nok til å gå bra det også. :)))

    Akebrett var smart. Det skal jeg tenke på, hvor det er bra å bruke her. :)))

    Ha en super helg, Nøve. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du hva, masteløypa er bedre å gå nå! Bekkene er f.eks no problem på denne årstida :)

      Slett
    2. Sikkert!!!! Jeg synes det høres skummelt ut, uansett. :))))

      Slett
    3. Tøft dette med "svarbokser". :) Lurer på om jeg har det? Eller hvordan jeg får det.

      Slett
  3. Flotte bilder som vanelig!!! Jacko er jo bare helt skjønn, men det er det vist bare meg i denna fam som synes!! Terje og Mariken er ikke noe glad i fuler. Skal hilse fra Mariken å si at du burde få noen flere tetrar i akvariet. Kjmpe flott akvariet har du!! Godt å se at det er andre som åsså har et "lite Zoo" hjemme!!
    Ha en fin helg!!

    Nuss på nesa til Nalle fra Roxie og Jackie!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Hils Mariken og si jeg skal få meg noen tetraer

      Slett
  4. Så fin, ny "look" på bloggen! Fikk vårfornemmelser her, jeg...

    Kjenner meg igjen i Masteløypa - at dere tør! Det er jo så bratt oppi høgget der!

    Alltid koselig å lese Nallebloggen med mange fine bilder! God helg til dere alle, folk og fe!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det går så absolutt mot lysere tider, jeg måtte lysne opp bloggen litt også, fant jeg ut :)

      Slett
  5. For et koselig blogginnlegg! Du har så flott turområde rundt deg (: Kjørte et stykke igjennom Hallingdalen på vei til juleferie, vi kjørte på natta, og det var helt nydelig! Vi var i Gol klokka 8 om morgenen husker jeg, gode og trøtte etter 7,5 timer i bil :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ser enda bedre ut i dagslys, da Ellen! Velkommen tilbake anytime ;)

      Slett
    2. Hehe, det regner jeg med at det gjør! Men det er noe magisk med å komme over Golsfjellet idet daggry begynner og, da (: Til sommeren tar vi nok omtrent samme turen, men da med flere stopp på veien. Da skal jeg huske å spørre deg om turtips (:

      Slett
  6. Nok et herlig innlegg fra deg:o) Tenker Wilma koser seg sammen med dere uansett jeg Nøve! Flotte turer har dere i allefall alltid.

    Himmel, så du har telt fisk, ikke dårlig vil jeg si, og det skvsriet ditt er det fineste i hele verden, alltid velstelt! Stine kjøpte noen kule tetraer, jeg tror de het kyssemunntetra?

    Ullf er bare helt herlig, og det er jammen Ludde også:o)

    Ha en fin lørdagskveld (du og Padda;o)

    Klem

    SvarSlett
  7. Ja er det noen som klarer å fremstille hverdagen som en fest så er det jommen meg deg Nøve:o))) Herlgi innlegg som vanlig , tekst og bilder:o)))

    SvarSlett
  8. Kan godt forstå du ikke har tid til at arbejde... :-)

    SvarSlett
  9. For eit deilig vêr!

    Så mange flotte fiskar du har :) Eg har så lyst på akvarie, men må nok vente til eg har litt betre plass :) Har hatt tidlegare, men har måtta kvitta meg med det pga flytting og slikt.

    SvarSlett
  10. Her har vi jo lille Ludde også :-) I dag kan du tro han har lært seg et nytt triks. Litt demonstrativ, ute etter oppmerksomhet og en liten smule ADHD. Han tar tak i matkoppen som henger i nettingen og dytter den opp og ned. Den lager en fæl bråkelyd, og kommen tømmes straks for mat. Tro om han vil ha det på bunnen (bøsset)?? Raring han der. Han ligger å sover på ryggen, og han står mere på to en alle fire ;-) Gled deg til å hente han, Nøve :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du skulle bare vite hvor mye jeg gleder meg til å få Ludde hit :)))) Takk skal du ha for alle bildene, og de små historiene du deler, Lise!

      Slett