torsdag 11. februar 2016

Tidsfordriv

Jeg fikk akkurat det været jeg hadde bestilt!
Både søndag og mandag var det skikkelig ruskevær med regn og vind :)
Når man først har hund, så er ikke dårlig vær en holdbar unnskyldning for å holde seg innadørs, men regn er ikke det beste Nalle og Tassen veit, så jeg satte meg ved rokken så fort sjansen bød seg.

Dessuten har hunder godt av å kjede seg litt iblant. 
Det behøver slett ikke å skje noe hele tida...?


Jeg blei sittende...



Men da to sneller var fulle - da gikk vi oss en tur, altså :)


Det blir ikke garn, før to tråder er tvinna sammen :)


Ting tar tid. En blir stiv i nakken og støl i ryggen.

Da er det deilig med noen små avbrekk!

Det ligger fortsatt litt snø i Bergheim, heldigvis.


 -og sparkføre blir bare bedre og bedre!


 Det blei to fine fridager, jevn fordeling på arbeid og kos, liksom. 
Jeg forstår det ikke helt, men likevel ser nesten ut som om ulla fra Lappehiet bare vokser og vokser!

- men nå skal jeg ikke gi meg før pappesken er tom. Jeg skal spinne litt hver dag framover - har jeg tenkt ;-)

Jeg gløtter stadig opp i akvariet når jeg sitter ved rokken. 
Da jeg kom heim fra jobb på tirsdag, hadde jeg med meg noen nye fisker heim. Sverdrager-gutten fikk to nye damer. Han kunne nesten ikke vente til de slapp ut av posen...

I tillegg blei det noen nye tetraer, for nesten alle diamant-tetraene hadde visst gått dukken...

 Og to siamesiske algespisere - for den halvgamle ansictrusen min - er ikke interessert i andre enn frosken...


Jeg har desssuten strikka litt i det siste!


Votteboka til Jorid Linvik er full av spennende mønstre, så nå har alle vi i butikken fått oss dyre-votter :)


Bjørn driver fortsatt på med ett eller annet...

 Som IKKE har noe med dyr å gjøre ;-)
***
Jeg har bare gått småturer i det siste, så idag tok jeg meg tid til å gå en litt lengre tur. Det var så fint vær, nesten vårlige farger!


 Vi gikk Geitsund-runden + +

Det var tungt å gå heimover, for Nalle og jeg tråkka igjennom snøen...


 Tassen kunne springe oppå skaren over alt :)


Ja,ja - en fin trimtur, blei det. Så den legger jeg til under 100turdageri2016 som den 16. Hvis jeg har telt rett...


I morgen, torsdag - er det iallefall den 2. arbeidsdagen denne uka.

2 kommentarer:

  1. Trasig med snøen som forsvant,godt det i det minste er litt igjen. Er jo greit med noen dager man "må" være inne også. De ugle-vottene var kjempefine! :) Ja resten ogs, morsomt med litt annerledes mønstre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er håpløst å holde seg inne i finvær, så jatakk - jeg trenger litt av hvert :)
      Veldig artig å strikke disse vottene. Greier nesten ikke å gjøre ferdig ett par, før jeg begynner på neste. Men jeg går vel lei snart...

      Slett