mandag 18. april 2016

Eventyrlig

Det var søndag, og en fantastisk vårdag.
Jeg pakka sekken. Hadde tenkt meg en tur til Vassfaret idag. Hadde tenkt å kjøre til Veneli, og gå Bertestien ned til Greineløken...

Allerede ved Reiersgård forstår jeg at det kan bli forandring i planene.
De kvite fjella i bakgrunnen ser farlig forlokkende ut


Slik flaks at jeg hadde pakka med ski og staver ;-)


Gutta blei gledelig overraska idag, tror jeg :-)


BJØDNAHAUGEN 848 m.o.h, første stopp


Vi følger Eventyrløypa. 
Her har vi vært før. For ikke så veldig lenge siden.


Jeg som hadde trodd det var årets siste skitur - tok skammelig feil :-)


Denne gangen tar vi en avstikker...


Herregud så herlig!


Tassen kan FLY over alt.
Vi som er litt tyngre, holder oss klokelig i gamle, oppgåtte spor 


VESLEFJELL



Veslefjell er 993 moh, og en av "Flås eventyrlige toppturer".  Det er utsikt mot Vassfaret, Hedalen, Hadeland,Sørbølfjell, Norefjell, Gråfjell, Eggedalsfjella, Flentpiken, Saulifjell, Nesningsfjella...

Under masta ligger klippetanga

Men siden jeg har glemt klippekort-boka, lar jeg klippetanga ligge...

Vi slår oss ned her 


- og nyter den nærmeste utsikten - over Torget, Sørbølfjell og Turufjell.

-og så må vi vel ha mat?!?!
Vi deler på godene, vi :-)

De får en bitteliten smak av nista mi, etter at de har delt en boks med våtfôr. Gutta er i superform, bare de får det drivstoffet de trenger.


Utsikt, utsikt, utsikt. 

Veslefjell
 Oh shit. Der stakk Nalle...

*** Livsglede ***


 ***


***


 ***


***


Så er rundturen nesten omme, men vi kan ikke heim enda...


 Vi finner ett fint sted, og koooooser oss litt til.
Ingen som forstyrrer oss her.



Men det blir litt kjedelig for Tassen i lengden :-)


Det er temmelig våt snø over myrene. Orrhanene har spilt både her og der, og selv om vi ikke såg dem, så hørte vi de buldra litt i skogen


Men vi såg ikke ett eneste menneske heller.
Tenk det!

2 kommentarer:

  1. Fy filler'n så flott det er i fjellet! Det var der en skulle vært skjønner jeg!

    SvarSlett
  2. Ja, jeg blei så gledelig overraska! Hadde ikke forventa såpass bra føre her :-) Da er det jo håp om å få til en skitur til før snøen forsvinner!

    SvarSlett