fredag 20. oktober 2017

Hundemassør på besøk


Her om dagen oppdaga jeg tilfeldigvis at hundemassørstudent Tonje M.Hanssen tok på seg oppdrag. 
Noe slikt har vi ikke hatt i Hallingdal før, såvidt jeg veit - men jeg kjenner mange som har benytta seg av slike tjenester andre steder i landet. 


Jeg tok kontakt med Tonje og spurte om ho ville prøve seg på gutta mine, og fikk raskt svar om at det ville ho gjerne. 
Onsdag klokka 12 kom Tonje til Bergheim for første gang i sitt liv. Ho tok seg en liten sightseeing før ho dukka opp i tunet, og ho var såååå begeistra for grenda vår 😉
Nalle og Tassen smelta momentant for den blide damen.




Nalle stilte seg til Tonjes disposisjon med en gang, sjøl om han ikke forsto helt hva ho dreiv med.

Tassen blei litt betutta da ho ikke ville leike med ham, så han gikk og la seg.


Det var ikke aktuelt for Nalle å legge seg, men Tonje strøyk og masserte muskel for muskel likevel.


Nalle blei salig og god i blikket.


Han hadde muligens noen litt ømme punkt baki krysset, men han lot Tonje gjøre som ho ville.


Jeg så at han koste seg.




Tonje holdt på med ham i nesten en time.
Neste gang vil han kanskje legge seg frivillig, og bare nyte stunden.
Det må være godt for en gammel skrott. 
❤️
Tassen fikk også massasje!
Han har neppe en eneste stiv muskel i den smidige lundehund-kroppen, men han har så godt av å bli håndtert av andre.
Han er nemlig ikke den som lar hvem som helst «klå» på seg, og han var litt skeptisk i starten - men Tonje brukte tid og løste opp med leik og kos. 
Derfor blei dette en veldig god opplevelse for ham også! 


Jeg håper ho har tid til å komme tilbake om noen uker. 
Ikke fordi jeg tror gutta har vondt noe sted, men mest fordi det gjør godt for kropp og sjel.
Tusen takk for besøket, Tonje!
 

Vil din pelsvenn også ha besøk av Tonje? 
For en 100-lapp får din hund full gjennomgang og massasje i ca 45 - 60 min, litt etter størrelse, tolleranse og/eller behov.
Pengene går i sin helhet til Viksemarkas venner og Prince Fluffy Kareem.

(Hundemassør-student Tonje M.Hanssen)


Til slutt slenger jeg med noen bilder fra formiddagen i dag...





Rundball, rådyr, Ryfjell og rare streker....


GOD HELG 

4 kommentarer:

  1. Det var fine ord, kjære deg �� Jeg kommer selvfølgelig tilbake til dine nydelige firbente, og til drømmeplassen ❤��

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg skulle sagt så mye mer om deg.
      Jeg skulle fortalt om redningshund-Tonje og hestejenta...
      Og så skulle tatt bilde av deg midt på stuegulvet med en betatt gutt under hver arm, det synet glemmer jeg ikke.
      Ønsker deg lykke til videre med utdannelsen, du gjør en kjempejobb allerede!
      Vi ses!

      Slett
  2. Ingen tvil om at Nalle koste seg der!!! <3
    Jeg skulle helt klart gjerne latt noen ta sånn på Nairo, men der er ikke Nairo enig med meg gitt. Først hadde ikke vedkommende fått lov til å nærme seg, og når han først hadde blitt trygg, hadde han bare skullet jokke på stakkaren. Trøttsomt med en så engstelig og hormonell hund. Jeg får heller lære meg litt massasje selv :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du har løsningen der, Kjersti! Tror Nairo også hadde hatt stor nytte av litt massasje. Tenk med seg sjøl så godt og avslappende det er 😍

      Slett