lørdag 16. desember 2017

Fredagstaco og julevask




Denne fredagen blei den travleste fridag jeg har hatt på lenge!
Kjøkkenet er nyskrubba fra topp til tå, det finns ikke en eneste liten fluelort i taket engang. Jeg har rydda i skuffer og skap, og kasta en masse rart. Utrolig hvor mye som hoper seg opp på ett kjøkken, som slettes ikke hører heime der...
Nå er det orden i sakene. Ihvertfall ei stund.


Da gardinene var hengt opp, og vaskebøtta tømt - da tok jeg helg.
Taco’n lagde seg nesten sjøl....siden Bjørn tok «grovarbeidet».
Han kom forresten heim fra Strøen litt fortere enn han hadde tenkt, fordi han begynte å bekymre seg for om bilen ville starte hvis han venta lengre - ettersom gradene sank og sank.


Jeg kommer til å reise uansett imorgen, for det er siste anledning før jul.
Og her i huset er jo alt i orden nå 🤪

Tilogmed akvariet har tatt helgevasken...


Jeg kjøpte ett par akvarieplanter sist uke, men syns de begynte å skrante litt fort. 
Jeg har tilsatt gjødsel ved de siste vannbyttene de siste månedene uten at det har gjort underverker, men så kom jeg til å tenke på at det måtte være veldig lenge siden jeg hadde bytta lysrør, og det kunne jo selvfølgelig være grunn til det!
Jeg satte inn ett nytt Gro lux rør, så får vi se om det ikke hjelper på. 

Etter at Tassen hadde fått medisinen sin til kvelds, det går faktisk overraskende fort og greit - takket være en sleik på hundeleverpostei-tuba etter at medisinen er inntatt... Etter det, var det virkelig på høy tid å gå en tur.
Det var stjerneklart og minus 10-12 grader.
Herrrrrlig.

Og jammen var postkassa vår stappende full av pakker og julekort idag!



Jada, julestemningen begynner så smått å trenge seg på....

GOD HELG!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar