fredag 9. februar 2018

GOD HELG :)

Plutselig har den gått i en fei – denne uka også!

Nå er det atter fredagskveld, og jeg har frihelg i vente. Værmeldinga er ikke så lovende. Den var faktisk så dyster, at Tove bestemte seg for at ho ikke ville komme i helga likevel. Det var trist, men det er helt sikkert en klok beslutning. Det frister jo ikke med skitur på fjellet når det blåser fra alle kanter.

Gutta og jeg fikk oss derimot en fin skitur onsdagskvelden!

Da jeg hadde stengt butikken, “forta” vi oss opp til Hemsedal hvor vi hadde avtalt å møte Hege og Max. Det er så forskrekkelig masse elgtråkk på kryss og tvers langs riksvegen, så jeg tør snart ikke å kjøre bil lengre – og derfor kom vi opp til Gravset litt seinere enn avtalt. De var like blide, og klare for tur som alltid. Det var ca 10 kalde, og jeg var skikkelig forventningsfull. Har hørt så mye bra om dette skianlegget.

IMG_5693

Å herre min Hatt, det var flott!  -sjøl om det var for kaldt for mobilen min

Hege er lommekjent – ho går her nesten hver kveld. Vi hadde med oss hodelykter slik at vi kunne gå i de løypene som ligger utafor lysløypene også (min viste seg å være tom for strøm, men den var da med ;)  Nalle var i storform den kvelden, og Tassen koste seg på tur slik som han alltid gjør. Runden vi gikk, var 8-9 km og det frista innmari å gå enda en runde da vi var tilbake til utgangspunktet. Men, klokka var allerede 21, og gradestokkem kraup nedover jamnt og trutt…

En ting er sikkert, – vi kommer tilbake!

Gleder meg til neste anledning dukker opp Smile

IMG_5697

Jeg hadde tre arbeidsdager på rappen denne uka, så da jeg oppdaga en etterlysning etter en Engelsk Setter i går kveld – visste jeg hva jeg hadde å gjøre idag..

Hunden var savna fra Reset, og det er jo i “mitt” område. Utstyrt med kaffe og niste, dro vi avgårde utpå dag i dag. Hundeeieren foreslo noen steder som vi kunne undersøke, og vi la ivei i snøføyka. Det er godt over meteren med snø der oppe, så det er sannsynlig å tro at hunder (i likhet med skogens dyr) helst beveger seg langs hardtråkka skiløype eller brøyta vei. Vi møtte noen folk, og alle lovde å følge med. En kar hadde tilogmed bråmøtt en hund etter vegen dagen før, og jeg øyna ett bittelite håp om at den savna hunden hadde reist ned fra fjellet og mot Hedalen og lunere terreng… Etter å ha traska rundt en times tid, måtte vi tilbake til bilen for å varme oss. Jeg hadde tenkt meg ned til Strøen, men etter å ha kjørt litt att og fram, kom jeg til å kaste ett blikk på dieselmåleren – tanken var nesten tom!!!

Jaja, og slik som det hadde føyka i vegen, turde jeg ihvertfall ikke å kjøre ned til Strøen – så vi vendte snuta tilbake mot Nes.

Da jeg en halvtime seinere sto og fylte dieseltanken – fikk jeg melding om at hunden var sett

Smile Smile Smile

og like etterpå var den trygt tilbake!!!

Red rose

Grautkjerringa tenkte å ta en vri på den kjøttfrie middagen idag, og jeg skal hilse og si det dufta himmelsk av gulrotsuppa mi der den sto og surra med gulrøtter, løk, kvitløk, sellerirot og potet…

IMG_5721

Forventingen var kjempestor da jeg satte meg vel til rette i sofaen meg beina på bordet, og med rykende varm suppe i koppen…

IMG_5723

NEDTUR !

Det blir nok Fredagstaco her om litt Winking smile

GOD HELG

ps. Nå er jeg spent på om Open Live Writer funker…

5 kommentarer:

  1. Ønsker dere en knallfin helg, skal ikke mye til å få en finere helg enn værmeldingen i alle fall. Men har man dyr som må luftes så må man jo ta turen om været er knall eller ei. Tror nok dørstokkmila kan bli litt lang i helga om værmeldingen med både snø og vind slår til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk i like måte. Blir ihvertfall ikke noe særlig TV-titting her i huset 😅

      Slett
  2. Uff ja, kjedelig at jeg ikke turte å dra oppover. Men hvis jeg endelig skal våge meg en tur oppover dalen på vinterstid så er det jo greit at det er bra vær også.
    En tur på 8-9 km og det fristet med enda en runde, sånn på en kort kveldstur??? Eeeeeh tror kanskje vi skal gå på hver vår tur og ikke sammen jeg....

    Så godt å se at hunden kom til rette.

    God helg! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå nå nå, det var bare så fantastisk fint, og runden tok ikke stort mer enn en time! Løypa gikk litt opp og litt ned, helt perfekt. Det var for kaldt til å stå lenge å prate, så vi bare skravla og gikk.

      Knallstart på helga. Så godt når det ender bra. (Det ble to rare setninger🤣)

      Slett
    2. Ps. Rundt null og yr i lufta idag....Kos deg hjemme med god samvittighet!

      Slett