onsdag 16. mai 2018

Ei uke i mai

Mandag 7.
FULL SNELLE OG SLAPP LAPP
Og jeg er godt i gang med å strikke meg lapphund/alpakka-genser!


Mandagsfri føles bestandig bra ☺️
Tirsdag hadde jeg lang arbeidsdag, men etterpå bar det rett opp til Torpomoen der Hallingdal Hundeklubb inviterte til Vårslipp.
Tassen og jeg måtte være med.




Først viste klubben fram alle aktivitetene de kunne tilby medlemmene sine, og det er ikke lite!
Tassen prøvde seg på rallylydighet og agility, men morsomst av alt, var nok Smeller.
Her fikk han prøve seg på romsøk. Ellinor hadde gjemt yndlingsleika hans i ett ukjent «rom»

Onsdag var også arbeidsdag.
Og vannet steg....


Hallingdalselva steg faretruende fort, og iløpet av fredagen ble flere hus oversvømt og rv 7 stengt ved Nesbyens. 
Men vi var heldige og unngikk både oversvømmelse og stengte veier de dagene vi var på farten.
På torsdag, himmelspretten - var vi jo ved Strøen.


Det blei etterhvert mye vann på Bergheim også, det er vakkert, til en viss grad!



Men at turvegen vår ble oversvømt og kveldsturen amputert,  det likte ikke Tassen...



Varmen gjorde også sitt til at lauvet ble grønt «over natta», og blomster og ugrass skaut i været.
Brennesle er snaddermat nå om våren.



En liter friske skudd, og en liter vann + en liten kvast løpstikke, blir den deiligste suppe...



Suppa inneholder enda noen små smaksforsterkere, og ifølge Runar er dette verdens beste suppe 😉



Vi hadde gjester på fredag, serru - og disse gjestene fortjente kun det beste.



Kirsebærtre og hegg slo ut i full blomst i løpet av helga.
På lørdag var vi ved Nevlingen, og søndag på jobb hos Notabene.
På mandag fikk Nalle og Tassen seg en real «kattevask» før frokost, 
Det var mangeogtjuegrader, da jeg satte meg i skyggen og klipte Ludde. 
Det var deilig for ham å bli kvitt den varme ulla. 



Mens jeg satt med Ludde på fanget, dro Bjørn til Flå og henta mamma.
Stripa kom og gjorde seg til....ho hadde forresten drept en hoggorm tidligere på dagen.



Ho er ikke så uskyldig som ho ser ut, nei!



Hoggormhodet lå adskilt fra kroppen, så ho hadde gjort jobben grundig...
Og Stripa var frisk som en fisk.



Dagen var som sagt fryktelig varm. Vi satt ganske apatiske i skyggen alle mann, men vi tok oss en liten tur opp til Henrud og kjøpte blomster før det blei for seint på dag. Det var jeg som beklagde meg aller mest over varmen...Mamma og alle de andre så ut til å kose seg og prise «sommer’n»
Myggen har ikke kommet enda, og det er da enda bra!



Mamma planta blomster på pappas grav, så alt skulle være fint til 17.mai.
Det er viktig, det.


Og så var den dagen over, og ei ny arbeidsuke er i gang.
Ei ganske kort arbeidsuke 😉


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar