fredag 11. mai 2018

Vårdag ved Strøen

Det er ikke alle som jobber like mye på søndager i Flå heller!


 
Jeg har hatt to jobbe-søndager på rappen, jeg - mens han bare ligger der!

Bamsene skal ha stått opp nå, langt uti mai. Men man kan jo lure...
Er det vinter eller er det sommer?



Slik såg det ut ved Reset i dag.

Jeg betalte sommerpris, og parkerte bilen oppe ved Godvatna.

Skiføret var dårlig, men det var deilig med snø ❤️



Småbekkene var store og viltre,



- men jeg kom tørrskodd ned til Strøen.


Det var bare noen få snøflekker som måtte forseres, før vi nådde dagens mål.


Så kunne jeg endelig sette meg på trammen -



 - og nyyyyte utsikten «min» i alle retninger.



Etter ei kaffepause, måtte jeg gå og se nærmere på elva.



















Jeg tok meg enda en kaffekopp og varma noen pølser, før vi fant sengene våre. Elva dundra jamnt og trutt, og innimellom kom det noen harde vindkast som virkelig rista i hytteveggen, så det tok litt tid før vi sovna. Men gud så deilig det var å være tilbake, og kunne legge seg på lading.

Vi begynte ikke på heimvegen før klokka nærma seg 19.

Hehe, her fikk vi oss en god latter; noen har skrivi 
OBS HALLING, framfor hytteparadiset til Bjørn og Oddvar 😅


Det lå fortsatt is på Strøen, og snøflekkene var kjærkommen avkjøling for en gammel lapp.


Det er ganske uframkommelig utafor allfarveg nå, og vi merka at regnet nærma seg.


Vi rakk nesten opp til bilen, før regnet innhenta oss.



Det regna i Nesbyen også, og mere smeltevann er i vente...




Det blir spennende å se hvor stor vårflommen blir i år...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar