onsdag 17. april 2019

Det kunne vært verre :)

Vi var i Vassfaret her om dagen.
Vel, det er nesten ei uke siden - men det har vært så travelt etterpå.
Så nå må jeg bare få skrevet noen ord om den turen, før påska begynner for alvor.
Jeg fikk spørsmål om jeg kunne ta noen timer på jobb denne dagen også, men da takka jeg nei med god samvittighet. Det var altså torsdag, "en sånn inneklemt fridag",  at jeg spente på meg skia ved parkeringsplassen ved Strøesdammen, og akte nedover mot Suluvatn.


Snøen var steinhard, og jeg turde ikke anna enn å ta av meg skia og gå ned den siste kneika.


Det var ikke spor etter en eneste levende sjel,


 det var ikke engang en eneste fuggel å høre.


Det var varmt og godt i solveggen.

Nalle la seg godt til rette i en liten snøhaug...

DAGENS NISTE...

DAGENS UTSIKT 💓

Vi satt der og nøt freden og roen en times tid, 
før vi tok beina fatt oppover Suluvasslia igjen. 


Jeg var litt redd for at det skulle bli bløtt utover dagen, men den frykten viste seg å være ubegrunnet.


GUTTA  PÅ  STEINEN...

Den mørke reinsdyrbæsjen hadde smelta langt ned i snøen, og bikkjene måtte anstrenge seg for å få seg en smak.


Reinen hadde beita lenge og vel rundt Dølahytta
og Tassen blei helt betutta da jeg sa vi skulle reise...

Vi tok en stopp på Orrebu for å hilse på Gubben 😎


Nalle gikk rett inn og la seg, men Tassen og jeg tok en skitur på skaren,
 straks vi hadde hilst 😅

Det var fantastisk moro å kunne gå slik overalt!


Vi fant oss en fin plass i passelig avstand fra Orrebu.
Der la vi oss på mosen og så på snøen som smelta...


Det var ikke så veldig moro å reise heim 😏

Og jeg kom ikke langt, før jeg skjønte at noe var riv ruskende gæli.
Da hadde jeg kjørt i filler det ene dekket, og måtte ringe og be om hjelp...
Verken Bjørn eller jeg hadde utstyr til å skru av dekket. Ikke fant jeg trekanten heller, så det kan vel tyde på at jeg må leite bedre, MEN jeg hadde ihvertfall reservedekk...
Slik vart det kvelden og mørkt og kaldt, før vi kom heim til Bergheim att.


Det hadde kanskje vært lurt å takka JA til å jobbe denne torsdagen...?
Egenandelen kom på 500,- og så må jeg investere i ett par nye vinterdekk. Men nå kan jeg vel heller få lagt om til sommerdekk, dermed kan den utgiften utsettes til høsten. Bilen må på EU-kontroll i løpet av mai, så nå syns jeg det får holde for ei stund!


Men livet er ikke det værste man har 🙆
Sjøl om det er litt trist å reise fra bikkjene hver dag, spesielt når sola skinner slik  som den har gjort denne uka!


Noen dager har jeg fått med meg en time med kveldsol,
 og noen dager kunne jeg heldigvis nyte formiddagen.


Nå har jeg bare en arbeidsdag igjen,
før jeg skal ha ett par dager påskeferie også!

GOD PÅSKE!

2 kommentarer:

  1. Uff så ergerlig med dekket som røyk. Men dagen var i hvert fall fin fram til da. Skareføre sånn på slutten av vinteren er herlig. Kan gå overalt og bare lett å gå.
    Nyt fridagene dine og god påske! :)

    SvarSlett
  2. Takk, Tove! Du kan tro jeg har hatt en fin dag! Her hjemme!! Håper du har hatt det fint også :-)

    SvarSlett