mandag 29. april 2019

Jo takk, bare bra :-)

Kaninene spiser gulrot, og hanen vokter tunet mens Nalle og Tassen kviler på trappa.



Denne fine tegninga fikk jeg av ei lita jente.
 Ho hjalp meg med å gjøre reint hos kaninene, ho henta egg hos hønene, og vi gikk tur med bikkjene og Stripa.
Det var en fin dag, og vipps så var denne uka over også.


Jeg får forte meg å skrive litt om dagene som gikk så fort!
Jeg dro til mamma etter jobb på torsdag, og sammen dro vi på handletur. Vi var innom den nye butikken som åpna på senteret i Flå, "Normal" - og der handla vi litt. Så handla vi litt på polet, men sjølve storhandelen gjorde vi på Kiwi.
Eller, det var mamma som handla, da. Jeg var bare bærer og sjåfør...


Vi fikk besøk av mammas aller minste oldebarn 💓

Jeg kan ikke skjønne at jeg ikke har fått rota meg til å strikke noe til den vesle pjokken, det må jo være fort gjort til en så liten kropp - men hjelp - dagene flyr jo ifra meg!


"At vår'n e i anmarsj, kan merkast på mange vis..." 
synger Hellbillies i Fossegrimslåten.
Men at jeg skulle merke tendens til pollenallergi, hadde jeg aldri trudd - men så var det visst ekstremt masse bjørkepollen denne uka. Vi så svære, gule pollenskyer rett som det var, og både Bjørn og jeg satt inne og snufsa og bar oss om kvelden!
Solnedgangen, som var ett spektakulært skue pga sand fra Sahara - såg vi mange bilder av på Facebook.
Her var det overskya,trur eg, dessuten har vi noen berg på alle kanter 😉



Regnet som var meldt i store mengder, uteble - men det kom vel omtrent 20 mm i helga. Og etter ei natt med reint og pollenfritt sengetøy, var formen mye bedre i dag.
Jeg vaska vinduer og hengte opp sommergardinene på kjøkkenet, før jeg lokka med meg Nalle og Tassen på tur oppover bakkan.

Vi måtte jo opp og sjå på "føssan"!



Nalle blir motvillig med på disse turene oppover, men jeg hadde så lyst til å se hestehoven før det var for seint....


Finneseta brølte imot oss 😍


Vannet spruta over vegen,
og buldra videre nedover mot Bergheim.



Ett mektig skue, rett og slett!

Vi kunne jo ha snudd der.
Men jeg greide å lokke med meg Nalle videre.
En sving til og enda en sving - og så var vi ved drikkebekken...



Jeg er umåtelig stolt av Nallen min!


For vi greide å komme oss opp til Utsikten igjen!

Det var nok godt å ta seg en kvil, da.


Nalle var ikke utslitt, altså!



Men han syns det er skrekkelig kjedelig å gå oppover og oppover...



...så jeg må jobbe ganske iherdig med motivasjonen...


Nedatt går det nesten ikke fort nok.



Da er det kjekt å ta noen snarveger.
OVER STOKK OG STEIN



Jeg tror jeg skal pakka bort ulltrøyene imorgen.
Nå er det skikkelig, skikkelig vår!



Hønene fikk komme ut i vårkvelden.
Det var nok litt forskejllig å finne i bakken, etter regnet som kom i natt.



Jeg satte meg vel til rette i stabbursveggen, men hundeull og rokk. Nalle gikk og la seg i skyggen, etter at ulla var undersøkt og godkjent. Svensk lapphund-ull er faktisk noe av det likeste jeg har vært borti.



Dette har vært ei fin uke.



Og jeg gleder meg til imorgen, for da får vi besøk av noen "gamle" venner!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar