torsdag 11. juli 2019

Den Store Kanindåpen

Tuppen og Lillemor er ikke "døpt", men navna sa seg sjøl da jeg fikk de to søstrene av Nina en dag i mars. At det skulle gå nærmest troll i ord, hadde jeg ingen anelse om. Men da det plutselig kom en liten kaninunge, ble selvfølgelig Lillemor mor, og tanta ble hetende Tuppen.

Men hva skulle så barnet hete???


Det var Elinor som foreslo navnet TULLA, og det syns jeg passa utrolig godt på det lille sjarmtrollet...som jeg fremdeles ikke er helt sikker på om er gutt eller jente. (vi får ta en tur til veterinær og gjøre noe med det snart)

Tulla sovna nesten på Elinors arm 😍

Mandag den 8.juli 2019 var den store dagen.


Det var en riktig så høytidlig seremoni.
Tulla satt på sin gudmors fang, mens jeg klipte av en liten hårdott 😍




Elinor hadde laga ei fantastisk kanindåps-ostekake!



- og Tulla fikk smake aller først



💝



Etter den rørende seremonien, fikk Tulla komme inn til Tuppen og Lillemor
- og det ble vår tur til å spise kaken til ære for dåpsbarnet.



Kaka smakte like godt som den så ut, og vi forsynte oss rikelig to ganger,
før vi ble enige om å ta ei pause i etinga og gå en tur.


Nalle hadde slokna på trammen for lengst.
Men Hall og Tassen ville gjerne bli med på tur!



Jeg hadde helt glemt at vi hadde med oss tegnspråktolk!
Ho holdt seg liksom på sidelinja og gjorde en kjempejobb, for det var jo Elinor og jeg som skravla hele tida 😅


De hadde mye å prate om, Hall og Tassen også 😊



Noen fotopauser hørte med.



De visste så utmerket godt at det vanka godbiter for "sitt og bli"


Tullegutter, altså 😎


Lomma mi med tørrfôr-kuler var veldig populær.
Som dere skjønner, så er de fleste og beste bildene tatt av Elinor.



Da vi kom tilbake fra turen, drakk gutta av samme vannkopp.
Det er sånt som hundemammaer syns er såååå søtt!

Hall hilste på kaniner og høner også, og på fjordingene.
Det var litt av en dag for liten og stor!


Tusen, tusen takk for at dere kom, og gjorde dagen så fin!



 💟
Til kvelds fikk Tulla klipt av seg resten av "valpe-pelsen"
Den er ikke noe å spinne av, men jeg vet iallefall hvem som fortjener det første brukbare fingerlause-paret etter Tulla.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar