onsdag 14. oktober 2020

Hverdagslige utfordringer

 Tassen skal til by'n imorgo, så nå har'n vaska seg 😅


Jeg har jobba fem dager på rappen, og har egentlig ikke stort å skrive om.


Men jeg tok endel bilder etter "vårflommen i oktober", 
for det gjorde ett visst inntrykk.


Jeg sov knapt den natta det sto på, for Finnesetbekken bråkte så voldsomt!


Da vi gikk tur dagen etter, var vegen noenlunde reparert.
Bekken hadde tatt med seg deler av grusvegen på begge sider av vesle-brua. 
Jeg hadde aldri trudd det skulle gå an!


Vi måtte gå oppover bakkan for å "inspisere",
 og Tølle reiste bust på ryggen da vi møtte på svære skumdotter som aldri hadde vært der før 😅


Oppe ved bruene sto spruten over vegen.


Her var det store krefter i sving.


Det er litt moro å springe over brua å få seg en forfriskende dusj!


Det viste seg å bli en utfordring å gå runden.


Ved undergangen hadde en liten bekk blitt til ei elv, og tatt meg seg store deler av vegen.

😥


Det er mange utfordringer en skal møte på her i Bergheim...


Det var koselig å se sola igjen, det er sikkert.


Det hadde kommet mellom 80-90mm nedbør den uværsnatta.
Det kom endel regn de neste dagene også, men da gikk det heldigvis bra.  


Seinere på dagen - gud så masse jeg rakk på en mandag, da! 
...seinere på dagen dro vi til Gol...


Jeg skulle bare på Felleskjøpet og handle mat til høner og kaniner, og på dyrebutikken og kjøpe Vom til Tølle
 - så vi hadde god tid til å rusle omkring i sentrum og se på "livet".


Det var neimen ikke stort til liv i Gol en mandag ettermiddag!


Det var fint å gå, da.
Vi møtte ikke mange utfordringer på vår vei.


Men hva i all verden er det som skjer i Gol?


Det ene bygget styggere enn det andre, kjemper liksom om plassen i sentrum.


Jeg syns det var bedre før...


Vi gikk omkring en times tid, 
da fikk vi sett det meste og gjort det vi kom for
og gutta hadde vært eksemplariske 😇


De dagene jeg jobber, må de nøye seg med korte turer - og godbitsøk i hagen.
+ at vi har trent inn noen små triks, men det får jeg skrive om seinere.


Vesle-Fjerten-Fjerta vokser og har det bra hos hønemor.
Jeg har enda ikke hørt ett eneste hanegal 
😆

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar