torsdag 23. mars 2023

Nye inntrykk




Tenke seg til, lille Kaptein Findus har styrt skuta i ett år allerede!


Den vesle krabaten med det store flyttelasset som tok alles hjerter med storm. Det har ikke vært en kjedelig dag her siden han kom i hus! Jeg har aldri hatt en så oppfinnsom og aktiv valp noen gang, tror jeg. Tølle var en skikkelig humørspreder han også, og jeg har ikke verdens beste hukommelse - men jeg er sikker på han ikke fant på så mange rampestreker. 


Bamsen fikk ligge i trygt og godt og varmt i dag tidlig - i noen sekunder...
Dassruller må fremdeles gjemmes, likeså de fine matkoppene de har fått av Petter, han er stadig å finne oppå kjøkkenbordet sammen med Stripa, og søppeldunken må ha ei bøtte stående oppå - ellers er den endevendt i ett ubevokta øyeblikk. 
Men snill, det er han. Verdens snilleste, gladeste og elskeligste. Litt bråkete, kanskje - men han tilgis veldig fort - og han er ikke til salgs for 10 milliarder engang!


Vi er ingen morgenfugler, verken jeg eller de firbeinte. Det var ihvertfall ingen hastverk med å stå opp i dag, det var jo fridag med regn og sludd 😂

Dagen gikk med til strikking.

Det er en utrolig tilfredsstillelse når de siste maskene felles av, og denne gangen var forventningene ekstra store.
Jeg mistenkte at genseren ble for stor til meg, men hadde håp om at den ville passe til Bjørn.
I løpet av dagen ble alle trådene festa, og i skrivende stund ligger den i vaskemaskinen....


I kveld hadde Emma kurs med en gjeng i Nes, og vi skulle være med som "forstyrrelser" mens de bedrev passerings-trening. Utfordrende!


Det er mye spennende å se oppi "Nesbi'n"!


Tølle og Findus oppførte seg eksemplarisk - dvs de bjeffa ikke i møte med andre hunder! De dro i båndet og vi hadde ikke verdens beste kontakt, men jeg var veldig fornøyd likevel. Så da vi møtte på Tussi og Camaro, slo vi følge med dem - og gikk enda en runde. Det ble to timer med mange inntrykk!


Det var så og si den samme leksa i går, tirsdag. 


Det var det samma begredelige været, men turen ble lagt til Flå sammen med 5 andre hunder,
etter at jeg hadde strikka hele dagen...


Vi gikk en fin runde og gutta fikk masse nye inntrykk og nyttig lærdom, i løpet av en times tid.
Så om jeg ikke var heldig med været på disse fridagene, så fikk vi oss noen spennende turer likevel.


Sola skinte fra nesten skyfri himmel på mandag, og jeg skulle ikke på jobb før 15.
Snøen bar plutselig ikke lengre da vi prøvde oss oppover bakkan, men vi klarte å komme oss ut av veien og opp i trærne, holdt jeg på å si.


Deilig med fast grunn under verdens fineste poter!


Vi fulgte dyretråkk oppover.


Jeg trodde ett øyeblikk at vi måtte snu her, men det var jo altfor tidlig


Etter litt "klatring", kom vi oss opp på ett lite platå 
-  da kunne vi være fornøyde med oss sjøl og slå oss til ro en stakket stund.


Det var riktig så vårlig, den dagen 😎


Det er moro å gå i skogen på denne tida, det er spennende å se etter dyrespor, og det blir liksom en ny oppdagelsestur hver vår når man skal finne ut hvor langt det er mulig å komme...


Høgt oppi berga der, var vi 
- og det er nesten det eneste sted man kan gå på Bergheim akkurat nå.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar