tirsdag 16. april 2024

Så var vi her igjen

På søndag gikk vi på skogstur med Sognafaret-jentene og i dag gikk vi på skitur med gubben!
Nå sitter jeg på Orrebu, snart klar for å krype under dyna, 
men tenkte jeg fikk skrive litt om dagen idag og legge ut noen skrytebilder først…


Det ligger fremdeles MYE snø på Teinvassåsen - det er ikke skilta som er bittesmå 😅


Dessuten var det varmt, og nesten vindstille, så vi hadde kledd oss altfor godt.


Løypene var - tja, hva kunne man egentlig forvente ca 950 moh den 15. april? De var kjørt opp i helga, men vinden hadde gjort det slik at skia butta i føykesnø-fonner, og ellers skar avgårde på isete underlag der det ikke hadde blåst. 


Vi kom oss helskinna opp på Høgdefjell, men jeg hadde ett fall da vi skulle ned derfra 🙃


Den utsikten ❤️ 


Vi var helt enige om å fortsette på Silkevass-runden, om det så var det siste vi gjorde.

Fall nr 2 var resultat av en annen nedkjøring som egentlig gikk helt over styr. Det viste seg at det ikke var mulig å ploge, så da jeg nærma meg åpent vann, var det ingen annen mulighet enn å velge en (u)kontrollert landing.

Etter dette gikk jeg å kjente på tærne som hadde fått seg en brutal knekk i bråstoppen.

Men jeg gikk!


Vi gikk MED klokka denne gang, for første gang denne vinteren. 

Vente-vente-vente
Det er noen bakker uansett om man går med eller mot klokka, 
men Findus kunne uansett ikke skjønne hvorfor det tok slik tid med fatter’n…


Bjørn valgte å safe. Han tok ikke sjansen på å ødelegge laksesesongen som nærmer seg, sa’n. 


Gjensynsgleden var like stor hver gang han dukka opp 


Det var flott, da! 


Det ble nesten litt overskya, men da var vi ferdige med Silkevassrunden for denne gang


Det er skikkelig påskestemning på Orrebu nå! 


Findus og Tølle storkoser seg i snøen 


Da sola gikk ned var klokka nesten 20.30. 
Det ble fort kjølig der ute, men her inne har vi det varmt og godt. I morgen er det meldt knallvær. 
Det blir helt sikkert en ny skitur, koste hva det koste vil 😅
Vi lever bare en gang! 

2 kommentarer: