mandag 8. september 2008

fin helg!

Lørdag: Bilvask!!! (det værste jeg veit) Mens Nalle lå ved gjerdet og venta på tur...

Nå på høsten er jeg ikke så redd for å møte hoggorm, så vi gikk "masteløypa". Den er så artig, ulendt og kronglete, over og under rotvelter, bratt opp og ned. Stien blei laga av Oslo Lysverk da strømmen kom her i dalen. De har bolta fast waiere i de bratteste berga og lagt tømmerstokker for å balansere på. Stokkene er veldige morkne nå, så det gjelder å gå forsiktig! Vi prøvde å rydde stien for noen år siden, men det velter stadig trær og lauvkratt vokser fort opp. Nalle har blitt en imponerende stifinner!

Da vi var nesten framme, møtte vi plutselig den rare elgoksen vår. Han sto og åt. Nalle var stille(!), jeg prata høgt for å få elgen unna. Tror nesten den må være døv eller unormal på ett vis, han ensa oss ikke, jeg turde ikke anna enn å snu!

Vi tok en avstikker og kom oss ned på vegen. Ei stille elv renner like inntil. Uti der sto ei elgku og så på oss, og mens vi "prata" med den, sprang minst to elger til uti elva! Det plaska voldsomt, ikke en lyd kom fra Nalle nå heller, men han var ganske ivrig!!

Snart kommer presten og advokaten på elgjakt... spørs hvordan det går med disse dyrenes rettigheter da...

Søndag: Polerte bilen min!! Tok en kaffekopp med naboene før dro vi til fjells.
Vi kjørte til Dagali i Flå, ei koselig liten setergrend. Så fulgte vi en gammal sti innover mot fjellet. Det har såvidt begynt å bli fine høstfarger, veldig kledelig til Nalle!
Jeg brukte det nye beltet, det er så behagelig å gå med. Ingen vonde rykk og napp :o)

Vi var nede i bygda igjen i halv åtte - tida. Da hadde mamma'n min venta lenge, som vanlig...
Det smakte bra med kaffe og vafler, for liten og stor. Det nytter ikke å si NEI til mamma. Nalle fikk mange vafler under bordet denne kvelden - og pølse på kjøkkenet, jeg vet det nok ;o)

1. Heisann Nøve og Nalle

Kan forestille meg dere opp i ulendt terreng ja (nesten glad jeg har vært i Praha og ikke gjort annet enn å spise og drikke;o) Så masse elg dere har sett, også så flink som Nalle er. Det hørtes nydelig ut med fjelltur da Nøve, kan godt tenke meg at Nalle (om mulig) tar seg enda bedre ut i høstfarger.
    Milli: "Nalle er alltid,alltid,alltid kjekk!!!! Uansett årstid". Høres ut som en deilig helg Nøve, godt å få gjort litt "må-ting" også (bil og sånt:o).
    Klem

2. wææ, så mange elgar de har! Her er det visst berre hjort å sjå. Og den er ikkje så stor og skummel som elgen ;)

3. Uff ja, det er nesten for mye elg her, ikke så koselig når de blir for nærgående. Vi har hjort også, men de ser man jo aldri. Om ikke lenge hører vi derimot hjortebrunst-brøla oppi lia her, skikkelig dyrisk ;o)

Grevling og hoggorm er det derimot ikke noe stas å se :o(

4. Kjære Nøve

Elgen er litt skummel, værre er det at jeg glemte bursdagen din i går.... Min eneste unnskyldning er at jeg har dratt kraftig på åra i det siste.
    GRATULERER MED GÅRSDAGEN!!!!

Klem fra Gry, Milli og gubben

5. Dette blir bare værre og værre. Vi prøver igjen. GRATULERER MED DAGEN I DAG!!!!!

6. Oi, så mange dyr det bor i nærheten av dere da! :) Fine bilder også forresten. Det høres så kjekt ut å gå tur rundt der dere bor, så mange fine stier og fjell osv... :)