torsdag 11. desember 2008

Sukk

Jeg kjeder meg.
Bjørn sitter i stua og ser håndballkampen, det er visst såå spennende.
Nalle ligger og sover.
Jeg burde gå opp i arbeidsrommet og male, eller ta oppvasken etter middagen, eller rydde og vaske, eller noe anna fornuftig nå som jula tydeligvis nærmer seg.
Jeg kunne skrive julekort og sette opp gaveliste...

Nei, jeg liker ikke dette her.
Jeg gruer meg til å innta julepynta butikker, for jeg MÅ jo inn der til slutt.
Har ikke lyst til å dra på julebord til helga heller...

Vi har pynta ute med julelys i syrinen (det går an!), nisser står overalt i tunet, og snøen ligger der så fint. Jeg har faktisk advents-stjerne i vinduet også, og nyvaska vinduer og reine stuegardniner!

Sitter heller og venter på månen, så vi kan ta oss en ny sparktur, Nalle og jeg.

Får gå opp og jobbe littegrann først kanskje, så får jeg i det minste litt bedre samvittighet.

11 kommentarer:

  1. Mitt råd: Sett og lag julebrev m bilder på PCen - det har jeg gjort og det er koselig å pusle med. Jeg kom akkurat fra Endre og refleksologi og skal bare slappe av.. Ha en fin kveld !

    SvarSlett
  2. Lag handleliste du Nøve, det har spart meg og samfunnet for øvrig fra en innleggelse i dag! Synes det høres så koselig ut med sparketur at jeg skjønner prioriteringene dine!

    Jeg så jo nissene deres i helga, kjempefine var de, der de sto spredt og fint på tunet. Også er jeg sikker på at det ble kjempefint med lys i syrintreet!

    Ha en fin kveld!

    Klem fra oss

    SvarSlett
  3. Hånballkamp er jo spennende da Nøve.. får sette deg og se på det du også..;)
    hilsen maya..

    SvarSlett
  4. Kjære Berit, send meg ett julebrev ;o)

    Handleliste på pc'n gjør kanskje den jobben mer interresant, og gir meg en forsvarlig grunn til å sitte her :o)

    Og Maya, store tanteungen min, kanskje du har ett vettugt julegaveønske (jeg har jo ikke spurt!)

    Allt kjenns bedre. Jeg fikk begynt å male det jeg skulle, og sparkturen er nettopp unnagjort i måneskinn - lett snøvær - og bare 7 kalde :o)

    SvarSlett
  5. Du er vist litt som meg. Ut med hunden først. Å blir sittende med dataen isteden for å gjøre noe fornuftig. Det er fler av oss. Gjør som Gry, handleliste. Det gjør jeg også. Inn og ut av butikkene i en fei. Har så mye bedre samvittighet når jeg kommer hjem. Blir litt lettet, lissom.
    Dessuten synes jeg du har fått gjort mye,jeg.

    SvarSlett
  6. Godt å høre at det er flere handleskye der ute. Noen ganger når jeg vasser rundt med mine venniner på ca 30, så får jeg følelsen av at shopping og det å ha en "rik" mann, er det eneste som gjelder...Føler meg noe utafor da ja. Men det må vel presiseres at de ikke skjønner meg og min hundegalskap. Alle må vel ha noe å fylle livet med. Og vi hundefolk får vel alt vi trenger gjennom hunden, så da kommer ikke shopping opp på lista en gang..Til neste jul får du gjøre som meg Nøve...vær ferdig med julehandelen til 1 desember, så slipper du å gå i overfylte butikker.!

    SvarSlett
  7. Noe jeg koser meg med på dataen:

    http://www.youtube.com/watch?v=I_8gKK3zc4E

    SvarSlett
  8. Uff, høres ut som du ikke liker jula i det hele tatt, Nøve? Da må desmber være en prøvelse. Men som skrevet et annet sted, vi bør laga jula slik VI vil ha den, ikke slik alle andre eller tradisjoner sier det skal være.

    Ut i fra bildene dine så ser det da ut som om du har rikelig med julestemning rundt deg ute :-)De flotte nissene!! (er veldig misunnelig)

    Jeg er helt enig med Bjørn jeg.

    SvarSlett
  9. På en måte liker jeg ikke jula, men på en måte liker jeg den...
    Jeg er langt ifra kristen,jeg liker ikke fromme hykleriske julesanger og tradisjoner, men jeg liker nissen og vakre melodier :o)

    Jeg tror Marianne forklarte noe; vi hundefolk får de vi trenger gjennom hundene.
    Nalle skal iallefall få mange julegaver, deilig julemat og hundegodteri :o)
    Han skal få lugge reinskinnet sitt alt han vil. Vi skal gå laange turer, og vi skal kose oss :o)

    SvarSlett
  10. For meg er det litt "ja takk, begge deler". Selv om jeg fortsatt er medlem av statskirka (rein latskap) så regner jeg meg som ateist og feirer i steden at sola snur eller rett og slett benytter anledningen til litt ekstra fri og kos. Du finner veldig få engler i julepynten min, men adventstjernene er jo på plass.

    Men at jula har tatt helt av, det er det ingen tvil om, særlig alle gavene.

    Og jeg venter fortsatt på at julekortånden skal komme over meg....

    SvarSlett
  11. Jeg gjør som Marianne, julegavene er kjøpt før 1 desember. Da er mye gjort. Julekortene skriver jeg kjapt en kveld. Ligger å venter på forsendelse. Det er bare noen brev som skal skrives ut på dataen.
    Tror nok vi er heldigere enn de fleste. Vi har hundene våre. Det er en billig hobby i forhold til shopping. Å vi er mye mer sosiale.

    SvarSlett