tirsdag 16. februar 2021

Det var den uka.

Forrige tirsdag måtte vi benytte anledningen og stikke til fjells, siden det var den siste fridagen den uka. Jeg blei litt betutta da gradestokken viste -20 ved Langevatn, men da vi kom til Orrebu, var temperaturen noe bedre.
 Og da jeg parkerte bilen oppå Teinevassåsen, viste den -14!



Det hadde kommet litt snø i løpet av natta, men det var spor etter andre folk i  løypa.



Føret var ikke akkurat supert, men det var deilig å være ute. 
Så jeg tenkte jeg fikk stabbe og gå, så lenge jeg orka.



Vi møtte både folk og dyr, og vi så ryper her og der.
Tølle og Tassen storkoste seg.



Jeg måtte kvile rett som det var, og kunne ikke huske at det var så mange bratte bakker på denne runden...



Det var trælsomt for to små, å drasse på den gamle kjerringa i enden av båndet.


- og jeg veit ikke hvem som banna mest, da ho lå i laussnøen og kava 😂
Det var ikke enkelt å komme seg opp på egenhånd, men takk og pris for at det ikke var noen andre i nærheten...



Vi fullførte utrolig nok Silkevassrunden!
- yndlingsrunden min ifra "gamle-dager"



Vi satte sikkert ny rekord. Nei, jeg aner ikke hvor lang tid vi brukte.
 Men jeg var godt fornøyd med skituren ihvertfall!



Vi unnte oss ei lita matpause hos Mathisen, før vi kjørte heimover.
Jeg trives best heime når det er så kaldt, og dessuten skulle jeg jo jobbe de neste dagene.



Kaninene har det varmt og godt, og trives godt i vinterboligen sin!


Jeg ser til dem ett par ganger i døgnet. Fyller opp matskåler og vannflasker, og tar en liten prat. De er nysgjerrige, men ikke kosete.



Jeg skulle gjerne brukt mere tid sammen med dem, men tida strekker liksom ikke til. Og de har jo hverandre, og de savner ikke meg. Så da, så.


Jeg tror hønene trives med kaninenes selskap, de har ihvertfall begynt å legge egg i verpekassene igjen. Det kan selvfølgelig like gjerne skyldes at de har det varmt og godt i hønsehuset også. Og så tror jeg Vesle-Fjerten er en snill og grei hanefar.
Godt å vite at alle har det bra.


Jeg hadde stort sett sistevakter forrige uke. Det er det jeg liker best, for da har vi god tid sammen på formiddagen. 
På torsdag dro jeg fram en campingstol og satte meg i solveggen, for å nyte at sola krabba over Ryfjell.



Stripa ville også være med  😻


Vi er alle ekte soltilbedere i februar 😎



Vaktpost!



Stripa er Dronningen, og ho har full kontroll på Tølles rampestreker.
Raringer, de der.



I dag begynte vinterferien min!
Vi våkna opp til ett helt anna vær, på godt og vondt...
Jeg er glad den strenge kulda slipper taket, men snøvær forkludrer planene mine.
Så vi får nå se hva dagene bringer 😏

4 kommentarer:

  1. Isj ja det kunne snødd litt om natta, så kan sola skinne på dagen. Men jammen er det godt å slippe -25 når en står opp. Kan ikke si jeg ser fram til de varmegradene som er spådd heller.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg vil ha vinter. Det skal være sol og -10, de to neste månedene, det hadde jeg liksom bestemt 😔

      Slett
  2. Hei, så koselig blogg. Jeg la igjen en kommentar og spørsmål i et innlegg fra 2015. Regner med at du får det opp. Dette er en fantastisk tid. Enig med du, Vinter og sol, lenge ......🌞😊

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei, kunne ikke gi deg noe klart svar 😉
      Nå har det forresten blitt mildere her, og vi kan ikke klage på det heller ☺️

      Slett