onsdag 3. februar 2021

Vårt lune hi...





Joda, januar var flott.
Det var skikkelig god, norsk vinter, med ganske stabile temperaturer mellom 15 og 20 minus og sol fra blå himmel.



Bare litt synd at det var litt for kaldt for Tassen.
Vi måtte nøye oss med korte lufteturer oppi bakkan.



Tulla var førstemann ut forrige onsdag, da det sto klipping på programmet...


Det var ikke mye igjen av henne, da jobben var gjort 😅



Jeg rakk å klippe Tuppen og Lillemor også, innen kvelden kom. 
Batteriet på kjøkkenvekta er flatt hver gang jeg har bruk for den, men det blei mye fin spinnefiber, lageret vokser jamnt og trutt.


Nå lever de tre herrens glade dager under varmelampa.
Synd at ikke Fillip er helt på bølgelengde med dem, men jeg håper det ordner seg når de får bedre plass igjen.



Torsdag den 28. feira vi bursdag - så godt det lar seg gjøre i disse koronatider! Mamma smilte fra øre til øre, og var nok ekstra glad over å få besøk av et av oldebarna sine. 



Til sommeren kan vi samles alle sammen, håper jeg. 
Det er jo egentlig ganske stusselig dette her, hvem hadde i sin villeste fantasi sett for seg at denne pandemien ville henge i så lenge, og virke inn på livet til unge og gamle på denne måten. Familien i Sandnes måtte bli hvor de var i år, flybilletten fikk de ikke bruk for denne gang. 
Mamma hadde fått den 2. vaksina dagen før, men det hjelper ikke oss andre 
- som fremdeles er i vår beste alder (ehhh)...



Tølle skulle nok gjerne vært på valpekurs, han!
 Men det har ikke blitt noen skolegang på ham. Enda godt vi har you.tube og finner triks vi kan øve på på egenhånd. Vi trener på masse forskjellig - når vi ikke ser på tv, eller på nettbrett, eller jeg sitter ved rokken, eller strikker.... eller jobber. For jeg jobber ofte kvelder, og jeg har ihvertfall IKKE hatt tid til å kjede meg.
Men jeg må tilstå at jeg føler det kan bli en litt ensformig tilværelse iblant.


Jeg savner spinnekveldene vi hadde sammen, en fin gjeng med damer med minst en felles interesse. Vi hadde det så koselig, og mye å snakke om da vi var sammen.
Nå sitter jeg i kroken min og spinner merinoull som jeg fikk av ei av dem. Ulla er helt fantastisk, den er så fin at den føles nesten unaturlig! Men den er bare vaska og karda, det kalles merinotops. Jeg har tenkt å blande en tråd merino, med en tråd angora.

Merino-tops. Utrolig mjuk og lett å spinne.
Kanskje jeg skal bestille mer av dette seinere?  https://ull.no/produktkategori/ull/tops-b-nd/



Vi dro opp til Orrebu en dag. 
Det var vel på fredag, det da - etter at jeg hadde vært til Gol og henta brillene mine. På Gol var det -21 og altfor kaldt til å gå tur, og brillene greier jeg ikke å bli dus med. Jeg ser godt i dem, men de er ubehagelige å ha på. Så jeg kommer nok til å fortsette med Nille-briller 😎



Det var masse snø og ett nydelig vær oppe på Orrebu.
Men litt for langt på dag til at vi gadd å gå tur.



Deretter fulgte tre arbeidsdager på rappen -  med perfekt vintervær.
Det hadde vært -3, sol og vindstille på fjellet på søndag!
Det er jo så typisk at jeg jobber da. 
Og nede i dalen var det nærmere -20, som vanlig 😅

Men, bilen har starta disse dagene - ingen problem der.



Jeg begynte ikke på jobb før kl.15 på mandag, så da hadde vi god tid til å gå en tur.
Da var det selvfølgelig overskya - helt til jeg kom på jobb.
Er det ikke typisk!?!?!


Vi så forresten elg oppi skogkanten, og det var tydelig å se hvor den hadde vært...



Idag har jeg hatt fri.
Det var -21 da vi dro til Nesbyen for å levere bilen på verksted, og nok en gang for kaldt for Tassen til å gå tur. De fant ingen feil på caddyen, men den fikk i det minste montert motorvarmer. 
Nå i natt har typisk nok gradene steget til over 10.
Er det noen sak? 
😆😂😆

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar