mandag 19. februar 2024

Cheeeeese


På denne tida i går, var jeg litt på en snurr.
Det er ikke ofte det skjer, men så er det neimen ikke ofte jeg får besøk av Gry heller! 


Hele dagen hadde vi gått og venta. Bjørn hadde måka sti opp til Olabu, satt på strøm og bært inn ved.
Tølle og Findus forsto veldig godt at vi venta på noen.


Vi rusla att og fram og hit og dit mens vi venta


Det hadde kommet omtrent 20 cm nysnø i løpet av natta, så dagen var skinnende rein og feilfri.
Tølle og Tassen gravde fram skjulte skatter som lå gjemt under snøen


Jeg satte meg tilogmed ute på verandaen med strikketøyet ei liten stund.


Så kom ho endelig!

 

Det er ikke ofte Stripa tar seg tid til å hilse på gjester, men med Gry gjorde ho selvfølgelig ett unntak.
Fine, rare Stripa gjorde seg uimotståelig på øverste hylle, da Gry fikk audiens 


Etterhvert ble ostene satt fram på bordet, og Findus syns det lukta himmelsk. 
Jeg har vært modig og kjøpt noen smakfulle Valdres-oster i det siste, men er veldig forsiktig med å prøve nye oster. Gry var langt mer dreven, og hadde med seg en ost fra Himmelspannet, en camembert og en smakfull krydderost, nydelig rips-syltetøy fra Røyland gård, hjemmelaga rød pesto, druer og kjeks fra Kiwi…


Jeg hadde forresten bakt noen lavkarbo-kjeks, og kunne nyte alt med god samvittighet
Vi hadde begge sørga for å ha nok vin, og skravla gikk mens vi spilte gamle slagere på full guffe. 
 Nå har vi kjente hverandre i mange år, og oppfører oss nesten som ett gammelt ektepar i lystig lag, men jeg har fremdeles til gode å høre Gry synge.  
Men mens vi spiste og drakk fløy timene umerkelig avsted….


Det var laaaaangt over midnatt da vi fulgte Gry opp i Olabu. 
En perfekt jentekveld var over


Natta var stjerneklar og fin, og det røyk fra pipa i Olabu da jeg sjangla i seng 😆


Dagen derpå var litt guffen og grå - akkurat som oss.
Vi trengte frisk luft og gikk en tur. Det var rart for Gry å ikke ha med Tjorven, så ho fikk låne englebarna mine. Jeg tror ho syns de var flinke til å gå i bånd…

Gry hadde brukt lang tid heim idag, det var ikke det beste føret og trafikken var stor. Det er vinterferie-tid nå. Jeg hadde tenkt jeg skulle sette meg ned med tægerbinding, men fikk ikke «ånden». Så tok jeg en prat med Tasseladden, men han ville ikke bli med på sprell siden det var søndag. Så tenkte jeg å strikke litt, men endte opp med en blund på sofaen. 
Det ble en veldig daff og unyttig søndag, men det gjorde godt for sjela. 
Velkommen tilbake så fort du får tid, Gry ❤️
Ei god viku ønskes alle, vinterferie eller ei. 


1 kommentar: