søndag 11. februar 2024

Sol i hjertet

Gårute - 3,8 km - 1:02:28 - 07.02.2024
Total stigning 62 +-25 m
(Så sa TopoGPS om strekningen fra vanninntaket og ned til Bergheim)


Endelig en fridag med fint vær og god tid - og endelig greide vi å rote oss helt opp til vann-inntaket!
Det var oppgåtte trugespor å gå i helt fram, men denne dagen var ingen andre bergheiminger på tur, ihvertfall ikke oppi der.


Findus og Tølle satt som påsketurister i solveggen, og jeg koste meg med kakao og niste. 
De fikk hver sin tyggepinne, men den varte ikke lenge

Utsikten derifra er noe for seg sjøl. En ser langt innover fjellheimen på den andre sida av dalen.

Vakkert, rett og slett!


Vi kunne ikke gå rett forbi sjølve Utsikten, sjøl om vi var i godt driv på heimvegen...


Kommer det noen?!? Hvorfor sitter vi her???
Men det var bare jeg som ville prøve en ny vri på Stubben...

De fikk det til 😆


💙TO FINE LUNDEHUNDER PÅ STOR STUBBE💙




Resten av turen gikk på en måte att og fram, eller ett trinn hit og ett trinn dit -
og de var gode og slitne da vi kom heim etter litt innkallingstrening den dagen.
😍


Til kvelds tok jeg en tur til Flå aleine.
Jeg stakk innom Kiwi og kjøpte med meg noe småsnadder og ett Se & Hør til mamma, ho setter stor pris på å lese litt sladder en gang iblant. Latteren satt løst, og vi hadde en koselig stund med kaffe og nok attåt. Etter en god time, reiste jeg heim med god samvittighet.


Kvelden før, hadde jeg hatt besøk av Spinnedamene 😊 Jeg fikk god hjelp av Gerd med å sette på ny snor på den gamle Trageton-rokken. Den er så fin, og det er liksom ekstra stas å spinne på den.  
Snora er forresten persienne-snor fra Biltema - uten at det skjemmer ut noen! 


Jeg hadde bakt for anledningen, og bordet var dekket med alskens remedier.
Slik skal det være, og hvem bryr seg om litt ull i kaffen 😅


På torsdag rakk vi bare en runde om Plassen til Tassen før jobb, men det er en fin og variert rundtur det også. Tølle var førstemann til å stille seg opp nedpå steinen 😍


Det er visst nedom hytta i skogen, at elgene har holdt til de siste dagene! Det var fullstendig nedtråkka, og liggeplassene lå tett i tett og glitra i solskinnet. 


Vi gikk oppover bakkan i går også, vi. På fredag, altså.


Jeg skulle ikke på jobb før 15.10 - og vi brukte god tid opp til Utsikten


En slik tur er den beste oppladning som finns før en travel arbeidsdag
- og jammen vart det travelt! Huttetu, det blir nesten for mye av det gode for min del...


APPELSINER FRA SPANIA - JA TAKK!
(Hvem i all verden trenger klementiner fra Israel😠)

Dette er Findus den 1. februar. Han er som en valp fremdeles, han 
Full fres i laus-snøen er kjempemoro!


Han har blitt en ualminnelig vakker, ung herremann - om jeg kan si det selv


Med glimt i øyet - og en skygge som tilsvarer hans sjølbilde 


Tøllebror er alltid i nærheten, men han har en tendens til å havne litt i bakgrunnen

 

Jeg er vel en heldig hundemamma 


- som har to slike prakteksemplarer💓💓


og som var så heldig, og hadde disse hjerteknuserne en gang for lenge siden
Bildet av Tassen og Nalle ble tatt den 10.02.2017
💓
ØNSKER HERVED ALLE SLAGS MAMMAER EN RIKTIG GOD MORSDAG!

6 kommentarer:

  1. Flotte og nydelige bilder :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Kanskje det frister bittelitt å ta seg en tur til gamle trakter snart :)

      Slett
  2. Enig, helt fantastisk utsikt på bilde nummer 3! Skjønner godt at du vil dit for å bare se 😍

    SvarSlett
    Svar
    1. Det føles unektelig godt å komme seg opp fra dalen iblant. Både fysisk og psykisk!

      Slett
  3. Klementina i år var jo bare steiner, så de ble det ikke kjøpt mye av. Appelsiner har det blitt endel av allerede.

    SvarSlett