onsdag 14. februar 2024

Mine hjerters dag


Tassen 💓 Nalle


Tassen var en flott fyr en gang i tiden, han også 


Han hadde faktisk nydelig pels den første halvdelen av livet,
før hudsykdommen Psudopelade satte sitt preg på ham.


Jeg hadde gjemt litt av røyteulla hans i ei krukke.
Og her om dagen var jeg tøff nok til å se, kjenne og lukte på hundepelsen
- og da bestemte jeg meg for å prøve å spinne av den.


Siden den var så kort og jeg hadde så lite, ble den karda sammen med lammeull


Det ble en 8-10 tuller 🥰


Tølle og Findus sov sin dypeste nattesøvn, da jeg satte meg til ved rokken.


Det ble ikke så veldig mange meter lundehund-tråd på snella…


Derfor spant jeg en tråd til med bare lammeull, og tvinna de to sammen.
Da ble det garn 😍


Den vesle hespa ble vaska og tørka
- og så satt jeg der med det fineste og mest eksklusive garn en kunne tenke seg,
Tasse-garn!


Det var nok garn til tre hjerter. De så rare ut før de ble tova i vaskemaskin på 40 c

Oppskrifta fant jeg i denne bloggen for mange år siden. Jeg legger ved oppskrifta...





Hjertene ble søte, små.
De kunne vært tova litt mer, men jeg sa meg fornøyd med dem slik de var. 


Så hekla jeg snor til alle tre.


Men ikke nok med det, jeg hadde jo allerede tre hjerter med Nalle-garn fra tidligere.


Håndfaste minner


Glemmer dere aldri, Tassen og Nalle!

5 kommentarer:

  1. Noe så søtt Nøve.

    SvarSlett
  2. De var både vakre og gode, begge to :)

    SvarSlett
  3. Disse hjertene er helt nydelige! Klem fra Bjørg

    SvarSlett
  4. Vet hvor mye sånt betyr ❤️ Vottene, de fingerløse og blomsten du strikket, heklet og sydde for meg med garn fra Santo, Arkas og Nairo er noe av det mest dyrebare jeg har, og det finnes ikke ord for hvor takknemlig jeg er for det ❤️

    SvarSlett