torsdag 25. juli 2024

Bli-ny dag

I dag dro mamma og jeg til Nesbyen, 
og slik gikk det til da mamma ble ny med nye, fine krøller og ny bluse;


Ho satt med formiddagsmaten og ante fred og ingen fare dag jeg kom, men jeg kan trygt si ho blei overraska da jeg sa vi skulle på bytur.
Neimen herriver'n då - tenk om e satt i undebrokji, sa ho og huga og lo,
men ho fulgte velvillig med inn i bilen - og ho var, som alltid, kledd i siste skrik 😉


Det var god stemning under hele kjøreturen på tross av mye ferietrafikk og veldig bratte fjell, ifølge mamma. Ho kjente seg igjen både her og der, enda det er lenge siden ho har vært «på laupen». 

 

Turid Sissel var hjelpsomheten sjøl, og sammen førte vi mamma inn i salongen, 
og rett på plass i frisørstolen.
Da ho fikk en skammel til å kvile beina på, vart det ei stille stund.
 Vi så hvordan ho kosa seg mens håret ble rulla opp og stelt. 
Turid har gjort dette tusenvis av ganger, men jammen har det blitt noen permanent-behandlinger gjennom årenes løp på den gamle damen også.


Hårtørka er en kjent og kjær innretning for damer på hennes alder. 
Den blåste akkurat passe varmt,
 og mamma satt musestille og nøt tilværelsen.


Nesten ferdig!
Mens mamma satt i hårtørka, fikk jeg også ny sveis.


Jammen vart vi fine, mamma! 
Ja, detta skulde me gjort kor dag, det  - sa ho


Tusen, tusen takk for oss!
Mamma hadde virkelig en drømmedag hos Fix it.
Da ho kom tilbake på Heimen, fant ho plassen sin i stua og fikk middagen servert. 
Tida hadde liksom stått stille der inne, mens vi hadde vært ute på eventyr noen timer.
Men jeg er helt sikker på at mamma vil ha den gode følelsen inni seg i lang tid


Sommer-sveisen kom seint i år, men Tølle og Findus syns jeg er verdens beste - alltid. uansett. 
Det gjør godt for sjela til "gammal og ung" å bli dulla med og skjemt bort ei lita stund! 

7 kommentarer:

  1. Du gjør deg som rosablogger også 😍 Dere ble ordentlig fine, begge to!

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha, ja det ble jo en ny variant på alle måter dette her 😅 -Nøve

      Slett
    2. Du må være alles mødre drømmedatter.Du er ikke bare flink med din mamma,men du er også hyggelig å flink i din jobb som vi ofte treffer deg.

      Slett
  2. Uff og huff, jeg må jo sta og fikse meg jeg også før fjellturen på søndag. Kan jo ikke troppe opp i lange lurver jeg nå.... Variasjon i bloggemner er lurt ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Skal vi følge opp detta, må det bli leppestift og høge hæler på oss begge to 😂 -Nøve

      Slett
    2. Gleder meg 😂

      Slett