mandag 30. august 2010

Sommerferie!

Starter i morgen, mandag den 30.august!  Snakker om god timing!!!

parameter

Hamster-mor med sine elleve små, kommer til å være STORE innen jeg kommer tilbake på jobb… (skal bare jobbe bittelitt på onsdag ;)jobben 005…og disse nusselige kanin-ungene blir sikkert solgt!  jobben 011 9 mnd gamle Lissi var innom på jobb her om dagen og sto modell :)jobben 003 Og her heime var det ei stund tre undulater…men det var fordi vi fant ei ny, snerten frøken til Blåmann… Romantikken blomstrer igjen :o)vind 004

Kjerringtorget er over for i år, og jeg har takka for meg på Kreativ.

Imorgo finner jeg fram fjellskoa, og håper på mange fine turer i fred og ro…Todalen 026

 

BLOGGES !

23 kommentarer:

  1. Åh, så mange skjønne dyr!! Jeg misunner deg den jobben din altså :)
    GOD FERIE!!! :)

    SvarSlett
  2. Da ønsker jeg der GOD FERIE! Det blir nok deillig med noen dager fri nå :-)

    SvarSlett
  3. Ja det været er et kapittel for seg!! I dag så er det kjempe vær og i går så kom det haggel!!
    Kjempe flotte dyr dere har i butikken!
    Ønkser dere mange flotte fjellturer!!! Ha en flott uke!

    SvarSlett
  4. Som Gry sier...jeg misunner deg den jobben din!!!!!

    Ha en nydelig ferie Nøve!!
    Jeg skal også nyte høsten i lange drag!! På med turskoa hver dag, lage niste og kakao og bare vandre!!

    FOR en værmelding!! Vi hadde sånn vær i går også..nydeligt!!

    SvarSlett
  5. Du må ha en av de kjekkeste jobbene det går an å ha :-)

    Kos deg MASSE i ferien din! Håper du får flotte turopplevelser! Husk kamera!!! ;-)

    Ha en flott uke! :-)

    SvarSlett
  6. Jeg er vel den eneste som ikke misunner deg jobben;o))) vet hvor mye arbeid der er med en butikk. Klarer liksom ikke å se det romantiske lenger i butikk drift, selv om det er et ekstra pluss med søte små kaniner og hamster. Viktigste av alt er at en trives med det en holder på med:o)))

    En vel fortjent ferie er du vel undt, jobba hele sommeren!!!
    Forstår det slik at du er ferdig på Kreativ for godt. Et kapitel i livet som er over:o)))
    Når noe avsluttes så gir det ofte rom for at noe nytt dukker opp i ens liv, det er min erfaring.

    Fint vær får du også...luringen;o))) du har venta på den rette tiden, høsten er jo så utrolig vakker og mindre folk rundt omkring. Her er det endelig sol fra skyfri himmel:o)
    Leste nettopp avisa 40 cm med snø falt i Jotunheimen, tur folk fikk store problemer med bilene...litt tidlig med snø???

    Uansett Nøve; ha en fortreffelig ferie!!!:o)

    SvarSlett
  7. God ferie til dere! Høres utrolig deilig ut med "turferie" i skarpt høstvær. Jeg begynner i ny jobb på onsdag, så da blir det ikke ferie på en stund...

    SvarSlett
  8. INGEN jeg vet om fortjener ferie så mye som deg nå:o) Det flotte høstværet er deg vel unt, og dessuten er vel dette (og vinteren) "din" årstid:o) Kos deg Nøve!!

    Jeg synes dòg det er litt drøyt å henge fjellskoa på veggen....

    Sees:o))))))))))))))))))

    SvarSlett
  9. Været har innfridd, men dagen ble ikke helt som forventa..
    Kamera mitt har streika!!!! Jeg drog de fem mila opp til Gol for å sjekke det, og det må sendes inn til reparasjon. Utrolig ergelig akkurat nå :/
    Men ikke verre enn at det var godt for noe...jeg kom meg til frisøren ;)

    SvarSlett
  10. Gry; "no vart eg skremt"...inntil eg såg fjellskoa henge på veggen:o))) Er det Nøve sine fjellsko, stemmer ikke helt, eller??;o)

    SvarSlett
  11. Du traff spikeren på hodet der ja! God ferie! :)
    Masse fine bilder, å så mange søte små dyr! Håper dere får noen fantastiske fjellturer :)

    SvarSlett
  12. Nå har jeg iallefall nettopp investert i nye fjellsko - fornuftig bursdagsgave til meg selv ;o)

    SvarSlett
  13. Letta *sukk*!!! Fjellskoa er ikke lagt på hylla:o))) Synd med apperatet nå når ferien din startet...håper de fikser det raskt.
    Gralla med bursdagen og de nye skoa, er den overstått eller kommer den..?

    SvarSlett
  14. Så herlig med så mange søte små :)

    SvarSlett
  15. Dere har nok timet tiden for ferie bra :-) Ser ut som du har mye fint fjell terreng i nærheten så du kan nyte dagene. God ferie til dere :-D

    SvarSlett
  16. Kos deg masse med ferie, det har du fortjent etter så mye jobbing med nyåpnet butikk.

    Tipper det fjellet får besøk hver dag nå. Og du kan rangle hele natta og sove halve dagen. Du blir snart et C-menneske igjen.

    Den bursdagen kommer jeg tilbake til! En vakker dag i september. :)

    SvarSlett
  17. Ønsker deg en riktig god ferie med godt fjllvær!
    Kos dere masse!

    SvarSlett
  18. Berit: Jeg ble litt "skrøymd" jeg også. Måtte dem henge der liksom;o) Synes det bildet var så stilig, med fjellskoa godt spikra opp etter veggen. Jeg har aldri sett Nøve oppbevare skoa sine sånn på Bergheim, så det er nok noen andres verk dette:o)

    SvarSlett
  19. Heldige du Nøve !!!!
    Tenk å få jobbe med dyr, det må jo være kjempemoro.

    Ha en flott ferie og nyt den med lange herlige dager, fint vær, nye fjellsko og selvfølgelig din faste turvenn Nalle !!!!

    SvarSlett
  20. Ååå, som jeg ønsker det en skikkelig deilig innholdsrik ferie - for det vet vi jo at den blir!! :-) Maaange turer på fjellet blir det sikkert, både på det ene og det andre fjellet!

    Er det ikke litt vemodig også å avslutte Kreativ for godt? Men du kan jo være kreativ for det og akkurat når du sjøl har lyst :-)

    Jeg syns også at du er helig som jobber i dyrebutikk..sukk...men det er sikkert riktig som Ville sier: Masse, masse jobb ved siden av å kose med dyra...

    GOD FERIE, NØVE..OG NALLE_MANN!!!

    SvarSlett
  21. Uff, så mange skrivefeil, da gett..."helig" skal være heldig og IKKE hellig...hehe..

    SvarSlett
  22. Takk for alle gode ønsker for ferien min :o)

    Jeg har fortsatt drømmejobben, syns jeg, selv om det blir altfor lite tid til kos og kontakt med dyra. Dette er mye,mye bedre enn å håndtere mjølsekker, spiker og sure kunder ;o)
    (selv om noen kunder mener vi er gratis-dyrlege som absolutt burde selge markekurer og kastrere gærne hannkatter..)

    SvarSlett
  23. Håper du får en kjempefin ferie med maaange koselige turer! :D Ser ut som dere får fint vær, i hvert fall! :) Den jobben din høres veldig, veldig kjekk ut! :D

    SvarSlett