lørdag 7. august 2010

God helg!

Onsdag 4.august.turister 002 UT PÅ TUR – ALDRI SUR !turister 007... ... ... ... ... ... ... ... ... ... 
turister 008
“Nei fanken”, sa Berit, “e trur jaggu me sit i ei mauretubbe!!!”¨
Det var jo akkurat det Kango hadde prøvd å si oss…turister 009 Så var vi mere turister i egen kommune, her i ei bittelita,avsides grend som heter Toen.turister 011
Til kvelds gikk vi blodspor…
Etter en litt trøblete start der grevlingen hadde rota og gravd, tok han seg fint inn igjen (etter litt rettledning…) På bilde nr 2, blei sårleie tydelig markert!
div 004div 005  På nr. 3 slenger han seg ned midt utpå jordet og undersøker labben sin, før han fortsetter på sporet som om ingenting var hendt på nr. 4…  Ett eller anna stakk ham i bakfoten, og det har plaga ham i dagene etterpå. Jeg frykta hoggormbitt ei stund, men det var nok ikke det. Han hovna ikke opp eller noe, men han har sleika og sleika på labben, og jeg syns han har vært ekstra trøtt..(eller bare værsjuk??) Jeg fikk røre potene, men det var ett veldig ømt punkt mellom dem. Nu går alt så meget bedre :o)
div 007
div 008
Aha! Her bak låg blodflaska!  Beste belønning er å sleike litt på den :o)div 009 div 011
Ja den onsdagen var en fin fridag, bortsett fra det stikket eller hva det nå var. Igår kveld kokte jeg kamille-te, (takk for tipset Gry, nå bruker jeg det til det meste!!) og lot Nalle stå med labben oppi teen ei laaang stund. Hadde han ikke vært bedre i dag, hadde jeg reist til dyrlegen, men det slapp jeg altså ;o)
Torsdag var vi på Kreativ, og på møte i Hallingdal Hundeklubb etterpå. Derfor ble det ingen snusetur på oss. (Kango benytta anledningen, og sprada ‘aleine’ rundt med My – den luringen ;o)
Idag har vi vært i dyrebutikken igjen, og gjett hvem som kom til oss der! Tussi NusseNussTuss, og den dama kjente igjen gommo’n sin! Vi får nok muligheten til å passe henne noen dager neste uke  - gleder meg :o)))
Men så skal dere høre noe rart. Tidligere idag hadde jeg to FL-folk fra dalen innom butikken samtidig. De var ukjente for hverandre, men vi fikk selvfølgelig en trivelig lapphundeprat. Seinere kom altså Tussi. Og mens ho var der inne, kommer det to unger som sier at de har en liten valp som ligner veldig på henne…
Her er de, Tussi og Ella! div 017
Ella bor også i dalen, så jeg vil tro jeg får se mere til henne. Moro med lapp!
Det var litt om mine dager denne uka. Takk for nå.

HA EI GOD HELG ALLE SAMMEN!

9 kommentarer:

  1. Begynner å bli mange lapper oppe hos dere!! Så gøy!! Rundt her så er det masse hunder men ingen lapper.
    Flotte bilder du har tatt!
    God helg til dere åsså!!

    SvarSlett
  2. Så kjekt å være med "Nalle på sporet" det skal jo være litt dramatikk i en god historie;o)
    Flotte bilder fra naturen dere ferdes i:o)))
    Enda godt at det ikke var huggorm- bitt, og at det gikk over med et kamillebad. (skal legge bruken av den blomsten på minne)

    Jeg har sagt før, du har den perfekte jobb, spesielt med at alle FL i omegnen kommer innom, det må jo bare være super gøy!!!

    En god helg ønsker vi dere alle 3 på Bergheim:o)))

    SvarSlett
  3. Stakkars Nalle som ble stukket da, sikkert en veps, tror du ikke??
    Mira ble stukket på ryggen her om dagen, det gikk fint, men hun får noen "klø" raptusser av og til, og det er jo ikke lett å komme til på ryggen, så da får hun litt noia!! Men nå kommer hun til meg og så klør jeg henne med børsten..Det er visst deiligt!!

    Flinke Nalle blodsporgutt da, han begynner visst å bli skikkelig flink nåog trivest med det..Kjekt å finne en "gren" man begge liker!

    Så gøy at det er så mange lapper rundt hos dere da..må være en stor fordel å jobbe i dyrebutikk da, for der må jo ALLE innom iblant!!

    Fortsatt god helg til dere!!
    Forresten vi hadde besøk av Hero nallesønn i går..en skikkelig sjarmør!!

    SvarSlett
  4. Så kjempeflinke dere er blitt på spor! Og ser ut som om Nalle synes det er kjempegøy også :)
    Synd med poten, men siden den er bedre, var det nok ikke noe farlig :)

    SvarSlett
  5. SÅ KOSELIG DU OG BERIT OG GUTTA BOYS HAR DET PÅ TUR!!!! Maurtuer ellr ikke - det så skikkelig trivelig ut!!!!

    Godt poten til Nalle var bra igjen! Vi har innmari mye klegg på jordene, Ebbie fikk seg et stikk når hun var her. Jammen takk for tispet Nøve, for jeg har aldri tenkt på å bruke kamillete på sånt, men det er klart at det lindrer. Lurt!!!

    Dere er superflinke til å gå blodspor!!!

    Himmel og hav så mange lappiser du kom i kontakt med i dag. Så gøy Nøve:o)))) Hilse Tusse-luss fra den onde stemora og meg:o)

    SvarSlett
  6. Det så ut som en hyggelig onsdagstur!

    Glad Nalles lab er bra igjen og takk for tipset om kamillete, det er notert bak øret :)

    Så kos at du er omgitt av så mange lapper og så søt Tussi var!

    Ha en strålende søndag, Frost skal bistå i å få opp resten av gjerdet rundt hagen idag :)

    SvarSlett
  7. Så godt at det går bra med foten til Nalle, og hvertfall godt at det ikke var huggormbitt! *Grøss*

    Gratulerer med flott resultat på utstillingen, forresten! ;) Han så jo skikkelig dreven ut! :D

    SvarSlett
  8. Ikke rart gutta boys trives sammen, samma hobbyar, damer og blod ;-)
    Kjekk beskrivelse av dagens blodspor.
    Skal si det øker på med lapper i distriktet, moro det. Var på oppdretter treff i helga og traff bl.annet Sarek m/fam. Koselige folk, prøvde å lokke henne til å bli blogger, tror vi må presse litt på der ;)

    SvarSlett
  9. Har vært litt fraværende den siste tiden så her har jeg ikke rukket å kommentere ;)

    Du fortsetter å kose deg på tur. Berit og du har det fint sammen, ser det så godt på bildene. Fint å ha noen sånne i nærheten.

    Nalle er jo bare superflink og nå fikk jeg se det på bilder. Det er gøy!!!!!

    Håper beinet til Nalle er blitt bra. Nå MÅ jeg bare få kjøpt meg kamillete. Den er vist brukenes til mye. Det var et godt råd, takk for det. :)))))

    SvarSlett