fredag 30. desember 2011

Alle ♥♥ gleder seg

Aldri i mitt 46-årige liv har jeg kjøpt nyttårsraketter. Jeg syns vel det var spennende å se på da jeg var barn, og det var vel stas en gang på 80-tallet, men etterhvert som jeg ble mer . . . bevisst – har galskapen og sløsingen ergra meg enormt.

Utafor butikken vår har det stått ei dame og solgt Himmellykter, og jeg har kikka nysgjerrig bortpå der når jeg har gått forbi. Men idag hadde jeg bestemt meg for å kjøpe. Og jeg gleder meg som en unge til å sende dem til værs -

Himmellykt "det nærmeste du kommer det å kysse himmelen . . ."

– sammen med Gry, Ola, Milli, Tjorven, Bjørn og Nalle!

Det er ikke akkurat julestemning på Bergheim lengre, men i natt snør det faktisk bittelitt, så det er lov å håpe . . .Juledag. 004

Det er viktig å sko seg godt . . .Juledag 017 . . .sjøl om turene denne romjula, stort sett har begrensa seg til å traske på jordene eller grøftelangs . .

Juledag 001

Ullf – min lille sjarmør, hjelper til med julerengjøringen - Juledag. 005 -  mens jentene bare koser seg. De begynner å få god ull igjen, så de fryser ikke – men de liker å ligge slik tett i tett.Juledag. 010

Ullf blir den eneste mann i flokken ei stund til. Det viste seg at Zappa var blind, og da er det best for slike småtasser å slippe. De skal jo håndteres en masse, klipp og stell vil kunne bli en skremmende opplevelse. Trist, men sånn er det nå en gang. Jeg hadde kommet til å bekymre meg konstant for kaninens ve og vel, og det tror jeg hadde ødelagt hele gleden ved å ha angorakaniner.

Jeg vil ha sunne og friske kaniner, og det vil oppdretter Lise også.

Glade og fornøyde kaniner vil vi ha - slike som Ullf.

 Juledag. 009 

Tjorven og Milli julejenter

 

Tenker det er noen lapphunder som blir glade og fornøyde imorgo kveld, også jeg!

Nå kryper jeg til køys – sovner i full fart – skynder meg på jobb og forter meg hjem straks vi stenger – og så skal vi kose oss i tre dager til endes :-)

GODT NYTT ÅR ALLE SAMMEN!

11 kommentarer:

  1. Jeg har en følelse av at hvis jeg kommer over sånne himmellykter i by'n i dag, og de ikke koster skjorta, så blir en sånn med meg hjem. Vi har fyrverkeri annethvert år pga guttungen til mannen, og i år skal vi ikke ha :)
    Et riktig godt nytt år til deg og dine!
    PS! Jeg samler lappeull til den store gullmedaljen, men dette tar tid! ;)

    SvarSlett
  2. Har du kjøpt himellykter?! Så koselig! Jeg hadde så lyst til å kjøpe noen jeg så på nettet, men jeg så dem i går, og de hadde vel knappast rukket fram hit til i dag. Gleder meg til å se dem sveve stille opp mot Bergheim-himmelen.

    Nå er det bare å vente på han som skal komme med rund aller til sauene, gå en tur med jentene og pakke litt, og vips, så er vi på vei! Gleder meg veldig, veldig Nøve!

    Stor klem

    SvarSlett
  3. Er det de lyktene det har blitt advart mot å ikkje bruke, pga brannfaren?

    Vi står over rakettene her også, naboene får svi av tusenlappene i stedet for. Og ja, yaktrax brodder er gull, brukte mine på fjelltur i dag =)

    SvarSlett
  4. Fyrverkeri er oppskrytt!!! Jeg har nok tenkt på hvor mye penger folk skyter til himmels. Det er sløsing!!!! Og tenk på dyra!!! Nei, de himmellyktene ser fine ut. Det må være et mye bedre alternativ. :)))

    Så synd det ikke ble noe med Zappa. Du får nok en ny hanne når Lise får nye. :)))

    Kos deg med Tjømlingene og hils masse!!!!

    Alle sammen på Bergheim; ha et riktig godt nyttår!!!!!!!

    SvarSlett
  5. Er vel bedre med himmellykter! De lager iallefall ikke bråket som rakettene gjør... Men vær forsiktig med disse også ;)

    Synd å høre om Zappa :/
    De er jo bare så sjarmerende disse små ulldottene med de søte duskene på øra :)

    Godt nyttår til dere også!

    SvarSlett
  6. Skulle lige kigge på dit nytårs indlæg :-) Jeg tror ikke Mio glæder sig til alt det fyrværkeri som bliver fyret i morgen. Der er allerede nogen som er startet, og han er nervøs og gør. Så vi skruer højt op for radio eller TV så han ikke hører det alt sammen. Jeg synes det er synd for alle de hunde som er angste over fyrværkeriet.
    Jeg ved ikke hvordan det er i Norge men her nord for København, har folk alt for mange penge og de bruger det på 5 minutters krudt nytårsaften - jeg har altid været bange for det så klokken tolv gemmer jeg mig indenfor sammen med hundene.
    Men jeg synes det lyder som om I skal have en rigtig hyggelig aften sammen med alle hundene - Godt nytår til jer!

    SvarSlett
  7. Riktig godt nytt år til deg og dine Gry! Regner med at dere kommer til å kose dere helt max med Gry, Ola og bikkjene. Hils alle. Og god klem :)

    SvarSlett
  8. Det var synd med Zappa, men det dukker nok opp en ny sjarmør etter hvert.

    Takk for mange koselige blogginnlegg og flotte bilder i året som gikk, håper på mange til i året som kommer.

    Ønsker dere på Bergheim, både tobeinte og firbeinte ett riktig godt nyttår. Hils Gry og gjengen !!

    SvarSlett
  9. Hej med jer!
    Kan du huske mig? Mischa fra Danmark (:
    Jeg var bare lige inde og kigge lidt på jeres blog. Tror jeg ligger lidt mere efterfølgende (;
    Vi har det godt her i Danmark, dog har vi ikke fået noget sne endnu. Og i går, med alt det larm, og alle de underlige blinkende lys på himlen, det er altså ikke noget for mig, og jeg må jo passe på mine mennesker, så det var en travl dag for mig..
    Håber i har det godt deroppe!
    Lappedask
    Mischa (og Sofie.. ^^)

    SvarSlett
  10. Sånn en lykt er superfin! Her i høst var det en som svevde over hytta leeenge. Måtte frem med kikkerten for å se hva det var...ufo.;o)

    Så koselig at dere feiret det nye året sammen med Gry og gjengen i år også:o)

    Et godt år 2012 ønsker jeg dere! Håper vi får til et treff som vi snakket om tidligere.

    SvarSlett
  11. oi, så spennande med himmellykt! Har berre sett slike på tv, og det ser veldig flott ut! :)

    Synd at Zappa var blind.. får håpe det ordnar seg med ny kanin snart då!

    SvarSlett