mandag 5. desember 2011

Og julestemningen steg...

 

Oppe i høgda, ovafor der som Wilma bur, der fant vi litt snø . . .

2.advent 009 

Wilma kunne ikke bli med på tur'n, og Nalle såg lengselsfullt nedover etter henne og etter sola . . .2.advent 005 

Børtnesøygardan . . . er det her nissen bur?

2.advent 012

Vi fant ham ikke, så vi prøvde lykken ett anna sted.2.advent 015Detta stedet som inntil nå har vært en uoppdaga firkant på kartet for vår del, viste seg å være en perle!2.advent 018

Hmmmm – såg du nissen oppi Bergo, du Nalle?!?!?!advent 007

Nei vet du hva - nissen bur i Bergheim, han!

Så vi kokte nissegraut og tok den med oss borti andre enden av grenda.

Kopi av 2.advent 020 Der sto'n på trappa og ønska oss velkommen.

Vi åt graut og drakk rød saft, åt spekemat og flatbrød (med enda noko attått) – og julestemningen steg mange hakk!

2.advent 024 (2)

Vår godeste gamleste nissefar hadde fått svibler av en hemmelig beundrerinne tidligere på dagen, og den fikk alle lov å lukte på . . .

2.advent 041

Såååå lite det skal til for å gjøre hverdagen til noe spesielt!

2.advent 044

Så var det dagen derpå, og den 2. søndag i advent.advent 028

Nalle fikk åpne luke nr. 4 i julekalenderen sin :-)

advent 027 (Bjørn har holdt seg for god til å kommentere kalenderen, hehe ;-)

Jeg har ordna inne hos kaninene idag, det må jo pyntes litt ekstra der inne til jul! Ullf vil helst sitte på fanget og kose seg. Han skal etter planen klippes kommende onsdag. Har klipt vekk noen klumper rundt øra, ellers er den mjuke ulla overaskende fin og uten tugger denne gangen. Han har mye mjukere ull enn jentene.

Nei, ingen er så god som'n Ullfemann . . .advent 023  

   Her skal dere få ett julegavetips . . .

Jeg har nemlig kjøpt meg ei fantastisk fin bok. Den skal jeg kose meg med i vinter, og legge planer for nye turer .

advent 030

Festningen er f.eks ett av de stedene jeg har tilgode i Vassfaret. Det er det største kjente bjørnehiet, og jeg har store forhåpninger om å finne det en vakker dag, og her står "reiseruta" ganske godt forklart.advent 034Denne boka bør være på manges ønskeliste i år. Turgleder i Vassfaret heter den altså. Tun Forlag har dessuten gitt ut flere lignende turbøker – anbefales!

 

- og med disse

G L A D E   N I S S E R

  ønskes alle ei god uke!

2.advent 029

2.advent 037

2.advent 039

 

 

 

 

10 kommentarer:

  1. Ja nå er det bittelitt snø hos dere også hos oss:o) Her vil den ikke vare lenge!
    Nydelig bilde av Nalle i rimfrosten...rødnissene, såklart!
    Kalenderen er jo fin maken til Ville sin.
    Hun begynte litt sånn bortskjemt. Ville slettes ikke ha det rare snopet:o/ det har tatt seg opp.
    Har noen bilder av seansen, kanskje blir det et innlegg. Nå skal Ville og jeg ut i snøen.
    Ha en fin dag Nøve og Nalle:o)

    SvarSlett
  2. Her har det ikke vært antydning til snø. Like greit synes jeg. Synes vinteren i fjor ble veldig lang. Og allerede nå er vinteren blitt kortere. :) Snø er greit, det blir så lyst og fint om kvelden. Jeg synes det ble slitsomt i fjor å komme seg fram overalt på jobben. Jeg er ikke redd for at vi får en snøfri vinter. Den kommer....i bøtter og spann. :))))

    Ullf vet å kose seg med mor. Ser ut som dere er et flott par. :)))

    Flotte bilder av Nalle som elsker snø. :))))) Synd at ikke Wilma kunne bli med.

    Ha en flott uke!!!!!

    SvarSlett
  3. Han har ikke vært så innmari begeistra for snopet, Nalle heller igrunn - men det går ned. Og det er jo mange småbiter i hver luke! Han lurte veldig på om han hadde maken til Ville ;-)

    Ja Nina, jeg håper snøen kommer i bøtter og spann snart...

    SvarSlett
  4. Jøss, dere fant nissen :D Så herlige bilder av nissefar og dere andre :)

    Nalle var skikkelig flott i frosten, ja nå kommer vel vinteren, tror du ikke ? Her har det snødd litt i dag men det meste forsvinner med det samme, ikke de samme vintrene her.

    Så mors Ulffegutt skal klippes, han er så søt og så ser han så tålmodig ut.

    SvarSlett
  5. Kjempe fine bilder av Nalle og nissene!
    Synd at ikke Wilma kunne være med på tur, men en annen dag Nalle!
    Ha en fin førjul på Bergheim!

    SvarSlett
  6. Godt å høre at det ikke bare er N og W som har adventskalender :) De aller fleste ser rart på meg når jeg forteller det ;)

    SvarSlett
  7. Her var det julestemning:-)

    Så koslig at dere fant nissen da:-)
    Og heldige dere som har noe snø....

    Det ser i grunnen ganske gøy ut med slik adventskalender til hund. Kansje jeg skal bytte ut pepperkakene med det til neste år. Her i huset får hundene dele en pepperkake hver dag i des.

    Ser ut som der hadde det koslig med grøt og nisseluer..
    Desember er til for hygge.

    SvarSlett
  8. Oioi, så flotte vinterbilete! Nalle er så fin :)

    koselege nissebilder! :)

    SvarSlett
  9. Så fint det så ut på den firkanten på kartet dere akkurat har utforsket nå!

    Herlig nissefest hos sjefsnissen! Det så koselig ut Nøve. Begynte å glede meg til nyttårsaften jeg:o)

    SvarSlett
  10. Ser ut som om dere har en flott adventstid. JA, herlig med snø!! Gleder meg til å kunne ta frem skiene...... Satser på siste fottur på lørdag...

    SvarSlett