mandag 12. desember 2011

Slikt å gjøre.

 

ULLF FØR:3.advent 015og

ULLF ETTER . . .

3.advent 022 Etter klippen gjorde det jaggu godt å få på både nisselue og varmelampe!

Nå har jeg samla masse angoraull, og gleder meg til å spinne av den igjen! Det går visst for fort mot jul, så det ser ikke ut til å bli noe særlig stor julegaveproduksjon i år – men en ting har jeg akkurat strikka ferdig, og det skal bli en varm genser av hundeull til en liten dachse-gutt. Håper den vil passe :-)

3.advent

Snøen som vi venta utålmodig på, begynte å dale torsdagskveld da vi var på snusetur! Nalle og jeg hadde avtalt med Prins og Susann, at vi skulle møtes en halvtimes tid før resten av gjengen møtte opp. Bildet ble som forventa, men jeg måtte jo ha ett bevis  - her sitter de altså på tronen og venter på damene i Nesbyen. For en kjekk liten lappegutt som kommer fra Ulldotten, og alle hjerter gleder seg!

Prins 001 Snøen fortsatte å lave ned, og Bjørn fikk endelig prøvd fresen sin. Han kjøpte inn mere materialer for å gjøre ferdig inngangspartiet, men så stoppa arbeidet brått opp i helga. Gubben fikk farangen, dvs ei skikkelig omgangssjuke . .

3.advent 010 Nalle vil være ute, men han vil helst ikke være ute aleine!

Sola dukker ikke frem igjen før om noen uker, men det kjennes bedre likevel nå som snøen lyser opp. Det føles ikke så kaldt lengre heller, og det har blitt så stille.

3.advent 006

Vi har ei hektisk arbeidsuke foran oss. Jeg håper jeg, og alle andre for den saks skyld! - holder seg friske!

3.advent 008

Dermed var søndag den 3.advent over – huttetu, det er virkelig snart jul!

7 kommentarer:

  1. Jeg sier bare en ting, jeg: ER så misunnelig på den snø'n dere har fått!!!! Her har vi plutselig varmegrader igjen...æsj..Venter på KONG VINTER ;o)

    SvarSlett
  2. Å så nydelig snøgutt på det nederste bildet! :)

    SvarSlett
  3. Huff, han ser litt stakkarslig ut uten skikkelig pels =)

    SvarSlett
  4. Det er jammen godt Ulf har ei varmelampe å ty til. Blir sikkert brått litt kjølig når hele pelsen blir borte sånn.

    Heldige dachsegutten som får en SÅ FIN genser!! Han kommer nok ikke til å fryse, nei...

    Deilig og vakkert med snø! Her hadde vi litt, men nå har den regnet bort igjen.

    Håper Bjørn er bedre? Ikke gøy med slik syke, men det pleier heldigvis å gå fort over. Moro at han fikk testa freser'n endelig - jeg synes det er moro å frese sjøl, jeg!!

    Ha en fin uke i Bergheim!!

    SvarSlett
  5. Så fin Ullfen ble! Godt med varmelampe for en nyklipt liten kaningutt:o)

    Det var da godt at n'Bjørn rakk å teste freser'n sin før han sattnsegntil på ramma. Stakkars, du må hilse å si god bedring.

    Den dachsen er en heldig liten hund Nøve. Han kommer til å holde seg god og varm! Jeg ble forresten helt desperat her om dagen, jeg trodde jeg hadde mista den ene Ullfe fingerlausen min. Gangen ble endevendt uten resultat, og jeg var skikkelig betuttet. Jammen dukket den opp i dag tidlig, og jammen ble jeg glad!

    SvarSlett
  6. Så der kom snøen til Bergheim:o))) Fine Nalle med puddersnø!
    Vi møtte selv kongvinter i full drakt i helgen på hytta. Hjemme er der regn og atter regn:o/

    For en deilig liten vovsegenser du har stikket Nøve, den blir nok god å ha i vinter.

    Kjekt å se bilder av sjefen sjøl, han Ulf;o)

    SvarSlett
  7. Så flott det har blitt hos dere med snø. :)))) Det blir jo mye lysere å gå kveldstur.

    Ullf er nok litt glad for å slippe litt pels nå. Og så passer jo mammaen så godt på han og kler han der etter. :))))

    Stakkars Bjørn!!! Håper han er bedre nå??? Hils masse til han!

    Så fin genser du har strikket! Den kommer til å varme masse i vinter. :))))

    Prins er en veldig vakker lappe. Så flott at dere har så fin kontakt. Skal se Nalle og han blir bestiser, nå som de blir kjent mens Prins er valp. :))))))

    SvarSlett