lørdag 22. mai 2010

Ett døgn i sommerferiemodus..

Tussi ble henta hos onkel Svein i Gulsvik, da jeg var ferdig på jobb torsdagskveld. Dagen hadde vært brennhet, og nå var det tordenvær i lufta. Tåkedisen lå tjukk over vann og elver, jeg måtte stoppe bilen på enkelte strekninger. Uværet nærma seg Krøderen. Vakkert!Div 007Jeg hadde selvfølgelig bare med det vesle digitalkameraet, men uansett bildekvalitet, hadde ikke ett fotografi kunnet gjenskape den virkeligheten jeg opplevde der og da…Div 012 
I dag har det vært varmt – forferdelig varmt! Nalle har liggi apatisk i skyggen, men Tussi ser ikke ut til å bli særlig plaga i varmen. Vi to leiker med ball og pinner, småfuglene kvitrer og gjør seg til for hverandre, fossene durer , klesvasken blafrer på snora, traktordur fra ett jorde i nærheten og sauebjeller som klinger jevnt og trutt. Fredlig bondeidyll på Bergheim...
Men denne dagen ble likevel ikke helt som alle andre dager… Nalle måtte i dusjen! Han syns det er så fælt, men en gang i året må han til pers.  Den store, sterke Nallen gråt tilogmed litt idag – men gleden over å være ferdig - den er ubeskrivelig  :)))såpevask 007såpevask 010 Det lukter så rart..såpevask 001
Hilde inviterte til kosetrening på Låplassen i kveld. Jeg pakka godis og bæsjeposer, og gjorde oss reiseklare. Men, da Nalle såg bilnøklene, var det stopp. Dette hadde han ikke lyst til. Dermed dro Tussi og jeg. Nalle slappa av hjemme hos Bjørn, han hadde tilogmed spist maten sin mens vi var borte!!
Tussi var som en engel - så lett å ha med å gjøre! Dette syns ho var veldig moro, det var lett å se. Ho er dessuten VELDIG glad i godis, den jenta. Jeg hadde tatt med leverbiter, men det minka så fort at jeg måtte begynne å dele dem opp i mindre biter etterhvert. Det gikk ikke an å knekke dem – jeg måtte bite dem istykker… Fysj og fysj, at hunder kan gjøre ALT for dette, det er meg en gåte!
såpevask 023Legg merke til reinsdyrgeviret (det øverste) som henger over stabbursdøra..
Sitt og bli, og ligg og bli – vesle Tussi var så flink! såpevask 024Her er Ragnhild med My og Era, de er kjent fra snuseturene våre :o) såpevask 022 Tussi hilser på vesle Tilla, “tanteungen” til Hildesåpevask 020Tussi flørter med guttene ;o)  såpevask 030 Skikkelig kosetrening, dette her!såpevask 021 Hilde og Ebbie syns Tussi var SÅÅ søt og flink   (– akkurat som far sin,sikkert;o)såpevask 028
Nå tar Nalle og Tussi pinseferie, mens jeg har en jobbedag imorgo.
Og jeg er så spent på hvordan det har gått med den bittevesle kattungen som noen ungdommer fant forlatt på onsdag! Dyrlegen mente at den kalde lille kroppen burde avlives med en gang, men ‘sjefa’ mi mente noe helt annet. Den fikk fort både kjærlighet og varme, og dermed kom matlyst og livsgnist tilbake…Div 004
GOD PINSEHELG, ALLE SAMMEN!

15 kommentarer:

  1. Uffameg, stakkars deg Nalle, som måtte til pers i dusjen ;) Nadira har faktisk ikke noe imot å dusje, merkelig nok, hun som hater vann som pesten ellers. Olivia derimot synes å dusje var helt forferdelig, hun løp å gjemte seg bare hun fikk et aldri så lite glimt av sin shampoflaske eller sine håndklær ;) Hehe, de er rare disse dyra... Det er godt di ikke trenger å dusjes så ofte :)


    Bildet med di 2 regnbuene var nesten for vakkert til å være ekte... *Sukk* :)

    Koselige bilder fra trening, så ut som Nalle-dattera storkoste seg! :)

    SvarSlett
  2. jaja Nalle det beste med årets dusj er at nå er det et helt år til neste gang. Kanskje Matmor har blitt så glømsk innen den tid at hun glemmer det til og med ;-)

    Det er nesten komisk å se på bikkjene åssen de gnikker og gnur seg etter dusjingen. Hvorfor gjør de det? Får å bli like møkkete igjen, spør du meg :-/

    Vær er fasinerende. Bildet var flott og det var sikkert enda finere "live"

    God pinse til dere. Dere får kanskje gjester...

    SvarSlett
  3. Alltid like morsomt å se hundene våre TA AV som RAKETTER etter dusj/bad, hehehe

    Flotte bilder, Nøve! Nydelig fint bilde i headingen din også. Det er jaggu lenge siden jeg har tatt runden hos den enkelte ser jeg...

    Koselig innlegg som gjorde starten på lørdagen til en myk og fin en :-)

    Riktig god pinsehelg ønskes dere også!

    SvarSlett
  4. Nå har jeg kommet hjem fra jobb, må jo trå til, jeg også.

    Stakkars Nalle, han er jo snill også da. ;) Charlie blir også hysterisk glad når han er ferdig. Det er gøy å se det holder på å gni seg og prøve å få vekk den nye lukten.

    Hører rykter om at du har fått Bjørn på gli. Da kan dere sikkert gjemme Tussi så hun er borte når Hege kommer for å hente henne. Ser jo ut som hun har lynne til sin far.

    Flotte bilder du har tatt, igjen!!!!

    Her må jeg aktivisere Charlie litt nå, skal ha barnevakt til han i kveld når jeg skal bort. Så da er det greit han er trøtt og sliten.

    Ha en kjempefin pinsehelg!!!

    SvarSlett
  5. Bilde nr 2 er bare såååå fantastisk Gry, blir nesten helt målløs jeg! For en stemning, og farger!!

    SvarSlett
  6. Kjempe fine bilder!! Sommeren er bare herlig!!

    Ja hva skal man med en hund??, visst man kan ha to!!

    Men tror nok ikke de blir særlig fornøyde visst du gjemmer Tussi da, er nok best å skaffe seg sin egen!!

    Jeg skal snart ha sommerbad på mine også...såpe og skrubb..Men jeg tror de liker det..Det viktigste er å lære de "ikke riste" kommandoen..da går det som en lek!

    SvarSlett
  7. FOR noen magiske bilder du har tatt Nøve!!! Fantastiske!!!!

    Så Nalle-mann har blitt vårrengjort:o))) Han er sikkert fornøyd nå som det er et år til neste gang:o)

    Så herlig trening dere har hatt med Hilde. DET er hva jeg kaller skikkelig kosetrening Nøve - Hilde vet hvordan hun skal gjøre det:o))


    Blir det kattunge på Bergheim nå?? Du har en flott sjef, som gir den en sjans. Hvisk i øret dens at det ønskes den lykke til fra Tjøme.

    Ha en flott pinse:o)

    SvarSlett
  8. For noen kjempefine bilder! Vi er på Hovden i helga, og her også har det vært ganske varmt i dag! :D

    Dixie liker heller ABSOLUTT IKKE å dusje! Hun skriker og spreller alt hun kan, så det er ikke spesielt ofte det blir dusjing på henne... ;) Sist gang var noen dager før Biri, men det var bare i vannsprederen i hagen... ;)

    Veldig greit å kunne ta med Tussi på trening når Nalle ikke hadde så lyst! ;D Kjekt at det gikk så fint!

    Håper alt går bra med den lille kattungen!

    SvarSlett
  9. Godt når dusjinga er unnagjort. Tenker Wilma og må gjennom det no snart :-)
    Kor lenge blir Tussi hos dåke?
    Koselige bilde frå trening med Hilde..sku ønske vi kunna vøre med..men må nok ta det med ro ei stund endå... :-/

    Håpe vi sees snart :-)

    SvarSlett
  10. Kjampe flott bilde det med 2 regnbuer. Er veldig fasinert over regnbuer!!
    Så flott Nalle ble etter dusjen. Han liker det nok innerst inne.
    Lukter godt åsså etter dusjen!

    Så flink Tussi er til å sitte fint og ligge, enda hun er på en "ny" plass. Veldig flinke hunder!!

    Den nyydeliige kattungen da. Du må fortelle hvor den haavna. For den var jo bare så nyyydeliig!!

    Ha en fin pinse videre!

    SvarSlett
  11. Hvilket fantastisk fint bilde av regnbuene. Og selvfølgelig kan et bilde aldri gjenskape en følelse av hvordan man opplever et øyeblikk. Og når man ser bildet kan man bare tenke seg hvordan det måtte ha vært :o)

    Mange fine bilder her. Likte særlig godt det siste bildet med den store hunden og den lille pusen.

    SvarSlett
  12. Pinsa er over og Tussi har reist, og Nalle ligger som ett slakt.. Det har vært fine dager med liv og røre - men det er ikke bare bare for 'gamle' Nallemann ;o)

    Vesle kattungen greier seg fint! Den er toppen ei uke gammel, men tar til seg mat og kos. Blir nok en perfekt pus for folk som har hund, og det er mange som har denne pusen på ønskelista si.
    Her blir det neppe verken valp eller pus med det første :( da må ett under skje!

    SvarSlett
  13. Undrenes tid er ikke over, Nøve :-)

    SvarSlett
  14. Flotte bilder! En kan liksom "leve" seg inn i stemninga.

    Jeg savna Nalle på Låplassen fredag, men han hadde jo selv valgt å være hjemme og slappe av. Kanskje han synes det var godt å få litt "fri" fra hundeleik og samvær?

    Det var kjempekoselig å få hilse på Tussi. Ei flink lita jente, ikke ulik sin far - nei!!!

    Jeg ønsker deg og Nalle ei riktig så god uke.

    SvarSlett
  15. Sååååååå vakker regnbue.
    Tenker Nalle er som hunder flest. Det er bare så godt etter at bade er tatt. Tror nesten at de skjønner at de blir fine:-)
    Stadig artig å se far og datter sammen.
    Ha en fortsat fin uke.

    SvarSlett