fredag 14. mai 2010

Tussete dager :o)

På en måte føles det feil å komme med ett innlegg som legger seg over den fantastiske Sørlandshelga.. Jeg er stadig innom alles blogger og kikker på bildene og mimrer. På en måte føles det som en evighet siden vi var der! Men en ting er sikkert, jeg glemmer det aldri.
Turen hjem fra det blide Sørland, tok ca 8 timer, iberegnet noen pauser her og der. Nalle sov godt hele vegen heim, og han sov seg gjennom mandagen mens jeg var på jobb. Vi stakk innom hos Berit og fikk blod, og blodspor ble lagt i løpet av mandagskvelden. Tirsdag kom Tussi! Da var det slutt på soving for ei stund… (blodsporet gikk som dere ser, så som så, men han kom i mål, nesten i søvne;)
spor 008
Jeg fikk forresten en skikkelig gla’telefon ifra ‘sjefa’ mi den dagen; Alt for dyr AS får flytte inn i flotte lokaler i ett kjøpesenter i Gol! Vi får 200 m2 boltreplass – det blir litt av en overgang fra det vesle og tungvindte lokalet vi har hatt! Vi gleder oss vanvittig hele gjengen :o)
Far og datter gjenforent :o)onsdag 017
Tirsdagskveld kom Wilma på besøk, og vi gikk en fin tur. Wilma og Tussi fikk springe løse store deler av turen, de er så flinke på innkalling! Nalle syns det var helt greit å gå og loffe..jenter 025
” SMIL” til fotografen :o)jenter 022 Onsdag ble jeg tidlig vekt av ei hoppende glad Tussejente i senga, og en like glad Nallefar hengende på sengekanten. Åhh, kan det være bedre?onsdag 020  Frokosten ble servert (strødd utover “plenen”), mens jeg koste meg med kaffekoppen :o)
Så gikk vi en tur bort til Vicky..  onsdag 002…før vi satte kursen mot Trytetjern for å møte Kango! onsdag 011  Han er vel en barsking, han Kango! Men han er nok ikke så god til å sjekke damer som han er til å gå spor ;o)spor 016 Vi skulle nemlig møte resten av ettersøkskara ved Trytetjern denne onsdagskvelden. Nye blodspor var lagt kvelden før til hver av oss. Tussi ble satt inn i bilen, mens Nalle, Arne og jeg skulle gå vårt spor. Denne gangen var sporet mye enklere, og det var brukt MYE blod, likevel var ikke Nalle så ivrig som jeg håpte. Han fant pølsa ved sporslutt, men han gikk mest på overvær. Nesa må mere ned i bakken. Vi må bare fortsette å trene korte, morsomme spor – så kommer det seg vel igjen.
Den største utfordringen vil antagelig bli ferskspor. Vi fikk oppskrifta; finn en elg, jag den avgårde, følg deretter sporet en times tid…
Monica og Wilma kom på besøk idag, og det er alltid like koselig :o)Hei og hopp! himmel 024 Været ble slettes ikke så ille som det var spådd. Vi gikk en skogsrunde, før vi koste oss ute med kaffe og boller…himmel 001 
Og deretter…AGILITY!himmel 022
…og litt fotball (amerikansk..)himmel 006Wilma øvde på å “kviskre”…himmel 028 mens Nalle sjarmerte Monica i senk…trur eg ;o)himmel 017
I kveld måtte jeg levere Tussi ifra meg igjen. Jeg skal jobbe noen dager, og da kan jeg ikke ha begge hundene i bilen i timesvis. Vi dro til Flå og gikk en kveldstur sammen med Hege, Sylvia og ei lita bulldog-frøken. Nalle var ikke akkurat begeistra for frøkna…
Flå 001 ..og Tussi ville bli med til Bergheim... Hege drar tilbake til Florø, men Tussi fortsetter ferien i Flå ei uke til, og jeg kan hente henne igjen om noen dager :o) Vi klangler nesten om å passe henne, må vite!
Ha ei god helg, alle sammen!
God tur, og kjør forsiktig – alle dere som skal på islandshund-treff!!!

17 kommentarer:

  1. Skjønner godt at dere "krangler" om å ha ei så fin jente på besøk:-)
    Artig å se hvor lik hun er på sin mor.
    Gøy å følge med på spor kurset deres. Jeg er sikker på at Nalle mestrer det med glans.
    En klemm til Tussi fra Ofelia og meg. En ørliten nuss til Nalle fra Ofelia

    SvarSlett
  2. Dere har det da så gøy på Bergheim. Stadig besøk og turer sammen med andre. Charlie og jeg er misunnelig.:))

    Nalle kan spor, det er jeg helt sikker på. Han må bare være i humør til sånt.

    Kos deg med Tussi, kjempemoro med overnattningsbesøk. Det er så koselig å våkne med to hoppende glade hunder rundt seg.

    SvarSlett
  3. Så mange flotte bilder!! Heldig dere er med så masse besøk og da med hunder som Nalle kan leke med!
    Tussi er jo bare nyydeliig da!!
    Men så har hun jo en kjempe flott mor og far da!!
    Ha en fin 17 mai!!

    SvarSlett
  4. Jeg har det sånn som deg Nøve, får meg liksom ikke til å skrive noe etter treffet - men denne gangen er det en vesentlig forskjell på oss - du har jo noe å melde da!! Med Nalledattera og vakre Wilma - du kan jo simpelthen ikke snyte oss for sånt??!!!!

    Kjempekos for dere alle dette tror jeg!! Flotte bilder av flotte hunder. Milli har vært i sturehumør siden treffet i Marnardal, vet ikke om det er det innbilte svangerskapet og tilhørende hormoner eller om hun savner selskap. Egentlig heller jeg mest til det første.

    Gleder meg til å se dere igjen:o)))

    SvarSlett
  5. Siss, Tussi er bare snill, trygg og god! Hege har gjort en god jobb :o)

    Ja det "kurset" blir nok en utfordring. Berit og jeg skal trene på egenhånd, men vi skal treffe resten av gjengen noen ganger til i løpet av sommeren. Prøva skal være uti august...
    Nina, du er inne på noe..Nalle MÅ være i humør for at ting skal fungere!
    Vi koser oss glugg ihjel om dagen, men det kan nok bli litt vel slitsomt for en enstøing som Nalle..
    Tussi er nydelig, men det er jammen du også Roxie! Skal du pynte deg litt ekstra på 17.mai?

    Gry, tenk om noen har sladra til Milli...om Wilma og Tussi??? Frierne står jo i kø, og konkuransen hardner til vet du! og jentene liker å lage sine intriger..
    Håper vi ses snart! Blir det en pinsetur?

    SvarSlett
  6. Vakre Tussi-jenta!! Koselig både for deg og Nalle at far får holde kontakten med dattera!

    Så gøy at butikken får nye og mer effektive lokaler - det betyr mye i hverdagen!!

    SvarSlett
  7. Oi, oi, oi Nøve - det har jeg ikke tenkt på! Kanskje det er kjærlighetssorg hun har??!!!! Huff a' meg - lillejenta har hjertesorg;o)

    Drar i allefall ikke på Vaset. MASSE snø.... Kanskje til Bergheim - hvis vi får lov???? Veldig mye "om" og "men" med oss pga. dyra, men har begynt å slippe på beite. Har veldig, veldig lyst til å komme meg bort litt herfra nå, sammen med n'Ola:o)

    SvarSlett
  8. Stakkars Milli. Syns absolutt at dere bør ta en tur til Bergheim og hilse på Nalle og Tussi. Tror ganske sikkert Wilma har lyst til å treffe dere også! Da blir Milli glad igjen, skal du se :o)
    Gubbene kan ta en tur i elva etter gjedda...fjellvatna er islagte enda. Snekkerbua er ikke ferdig, men vi har da annen sengeplass :o)

    Tenk at sist helg var vi på Sørlandet..det føles så lenge siden!

    SvarSlett
  9. Drar vi herfra, så er Bergheim målet:o))) Håper vi får det til!

    Jeg er nesten redd for å reise på treff til Marnardal til neste år jeg Nøve, for ingenting kan toppe forrige helg:o)))

    SvarSlett
  10. Maken til tur kan det jo aldri bli, men jeg er sikker på at vi kommer til å reise neste gang også ;o)

    Vi sees :o)))

    SvarSlett
  11. Den oppskriften hørtes jammen grei ut: Finn en elg, jag den og følg sporet... Det må vel være en smal sak! Lykke til med elgfangsten! Så koselig liten fortelling med tekst og fine bilder. Det høres ut som dere har trivelige og gode dager der på Begheim. Ha en fin 17. mai!

    SvarSlett
  12. Så koselig det høres ut med besøk av Tussi! Hun fikk jammen være med på mye de dagene hun var hos dere! :)

    Så kjekt at dyrebutikken skal flytte inn i nye og større lokaler! Det blir sikkert mer kunder også inne i et kjøpesenter! :D

    SvarSlett
  13. Så fine bilder:) Tussijenta mi koser seg på ferie, det veit jeg. Savner ho veldig, men da får vi oss en Hallingtur i pinsa får å hente ho hjen:)KOOOOs dere masse:)

    SvarSlett
  14. Nå er Tussi her igjen! Onkel Svein hadde nok veldig liten lyst til å levere henne fra seg, det ble utsatt og utsatt...
    Nå sover Nalle og Tussi så søtt.Tussi under senga, Nalle ved siden :o)

    SvarSlett
  15. Det er alltid morsomt å lese bloggen din Nøve. Masse fine bilder med kommentarer. Og så tror jeg både du og Nalle koser dere "glugg ihjel" med alle vennene som dere har på besøk eller treffer litt her og der :-) Og ingenting er vel bedre enn å bli vekket at noen lodne pelsdotter :-))))

    SvarSlett
  16. Ja livet går videre og nye innlegg presser treffinnlegga lenger ned men glemt blir de ikke uansett ;))

    Tussi er jo veldig søt. Så herlig det må være å ha så god kontakt med noen av Nallebarna!
    Nalle er jo flink til å finne nye damer da, Wilma er jo kjempesøt hun også ;))

    Må nesten gratulere med nytt butikklokale, det blir nok herlig å få større plass.
    Lykke til videre med sporkurset, dere får nok "dreisen" på det;))

    SvarSlett
  17. Så koselig dere har det på Bergheim. Tenk å få ha Nalle-datter på besøk - du må da være stolt, Nøve!! Ho er like fin som sin far, joo....Det er alltid så trivelig å lese det du skriver, og du har som vanlig tattmane, mange fine bilder!!

    SvarSlett