onsdag 16. desember 2020

Laupasjuk

Jeg skjønner ikke hvor dagene blir av!
Nå har jeg bare en fridag igjen, før jeg skal jobbe seks dager på rappen - og da er det lille julaften!!!
Vi har hatt noen fine dager nå, det er ikke det - men det er bare det at det er så altfor mange ting jeg har lyst til å gjøre.
Jeg burde ha vært på en handletur, jeg mangler tross alt endel julegaver - men jeg hater å gå i butikker.  Som regel løser det seg til slutt likevel.
Det er lov å ty til flaxlodd og julehefter, er det ikke?
Idag fikk jeg ihvertfall sendt avgårde noe i posten, og det var ikke værst til å være meg. De gavene burde komme tidsnok fram. Og når de ikke fram før i romjula, så er det vel ikke verdens undergang, det heller.



Vi besøkte mamma idag, og det er koselig å komme på hilse på henne på Flåheimen. Det blir for sjelden, men ho har det bra, og det er jo den samma leksa hver gang.
 Ho bekymrer seg for Tølle og Tassen...om de får for lite mat og dårlig stell, om de må sove ute under ei lurvegran nå når det er vinter
Og så gapskratter ho når jeg sier de ligger varmt og godt i senga mi, og så får ho aller nådigst gi dem en kjeksbit..eller to 😅


Etter besøket gikk vi en runde i Flå.
Det skulle igrunn vært artig å kikka inn på min gamle skole. Deler av bygget ser ut akkurat som for noen og 40 år siden.
Jeg var på besøk hos mi gode, gamle "frøken" i dag også, og det var så utrolig koselig. Ho serverte nytrakta kaffe i de tynneste porselenskoppene jeg sett. Jeg må ta en tur til henne igjen over nyttår, for vi hadde så masse å prate om, og tida gikk altfor fort.



Det er fint å gå på opplyste veier iblant.
Men da vi gikk vår nattlige tisserunde her heime i stad, trengte jeg neimen ikke å slå på hodelampa. Det var ikke stjerneklart, men lyst nok likevel.
Så imorgen blir det nok en strålende fin dag, og den skal vi nyte fullt ut!



Tølle og Tassen har lært seg så mange triks de siste ukene.
I dag begynte vi å øve på poteløft, og begge to var like ivrige.
 😊



Neida, denna kjerringa var ikke laupasjuk, ho har lagt seg vel tilrette,
og der blir ho muligens liggende ei stund.

2 kommentarer:

  1. Rart med det der... Jeg skjønner ikke de som gruer seg til å bli pensjonister, for da har de ikke noe å ta seg til. Jeg har kalenderen full til jeg er 150 år, minst!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har begynt å glede meg, jeg 😅

      Slett