torsdag 10. desember 2020

Skryte litt...

Jeg fikk hele 3 påminnelser på sms fra politiet, om oppmøte kl.13 idag.
Som om jeg ville glemme det!?!


Da jeg nærma meg Svenkerud titta sola fram, og det blei så lyst og fint!
Da bestemte jeg meg for at ærendet på Gol skulle bli så kort som mulig, men  siden jeg omsider hadde greid å få denne timen - kunne jeg jo ikke bare snu 😆


Det har seg sånn, at for å få nytt førerkort - som etter de nye reglene MÅ fornyes innen 2023, kunne jeg ikke bare møte opp hos Statens Vegvesen og bestille nytt uten gyldig legitimasjon. Mitt gamle førerkort fra 1985 var ikke verdt en dritt...
 enda det etter sigende skulle være gyldig til 2065.
Det nytta ikke å fornye via Min side på Statens Vegvesen hjemmeside, og siden jeg verken har gyldig pass eller bankkort med bilde - var jeg ett null.
Passet mitt gikk ut i 2015, og jeg har ingen behov for nytt pass. 
Men nå som de nye ID-korta har kommet, kunne det være løsningen, tenkte jeg.
Da jeg møtte opp hos politiet for å bestille ID kort, ba de om legitimasjon. 
HA HA
Men altså, etter litt att og fram, greide vi det tilslutt, tror jeg. Flink jente, sant?
Om ca 10 dager vet jeg det sikkert 😅


Været skifta ganske fort, og istedet for å kjøre opp på Teinevassåsen, 
dro vi rett heim, og gikk en tur på Bergheim før mørket kom.
Det er sørpete og litt glatt - men nå jeg vil skryte litt av piggskoa mine!
Jeg fikk dem til jul i fjor, og siden det stadig vises piggsko-reklame på Facebook og andre steder, kan jeg trygt anbefale disse;
 TraXole piggsko fra Enklere liv, de er kjempegode!
Nå har jeg bestilt enda ett par, og er spent på om de kommer fram før jul.
 Det er ett kaos med pakkepost om dagen 
- og jeg håper å ha legitimasjon innen de kan hentes...
Nok snikk snakk.

Se hva Tølle og Tassen kan!


I går lærte de å stå oppå skoa mine - 
i dag kan de stå mellom beina mine og oppå skoa!
Hva blir det neste???
Vel, jeg antar at vi trenger å øve lenge før de mestrer neste trinn.



Når gutta har hvilt sine søte små hoder, har jeg strikka.
Spenningen var stor mens garn-nøstet ble mindre og mindre.
Jeg strikka fortere og fortere, og garnet holdt akkurat!!!


Før jeg satte meg til med bloggingen, var jeg nødt til å strikke ferdig en vott også.
Nå surrer den rundt og toves inni vaskemaskinen, og jeg er veldig spent på resultatet.
Hvis den blir brukbar, skal jeg strikke flere varianter med restegarn etter villmarksgenserene. 


Det kom gla'melding fra Kiwi idag.
Vi hadde hørt rykter, men det var jo nesten for godt til å være sant!
Det var kjempeartig å få en slik påskjønnelse før jul,
 og jeg er virkelig glad for at jeg har en jobb å gå til.
Men vi har ei særdeles hektisk tid i vente, og det er bare å brette opp ermene.
👍

2 kommentarer:

  1. Gratulerer med påskjønnelse og forhåpentligvis dokumentasjon på hvem du er. Jeg trengte ikke pass for å reise jeg heller, men måtte ha det for å få tilgang til nettbanken på jobb.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, nå skal det bli orden i sakene, håper jeg :)

      Slett