torsdag 16. september 2021

Den beste tida :)

 

Det er ingen tvil. Høsten er den beste årstida!


Skallebanken ga seg etterhvert, og formen og humøret steg betraktelig.
Da jeg endelig kunne pakke sekken og dra til Orrebu, var det allerede torsdag.


Jeg satte på plass matvarene, tømte sekken for unødvendige saker, og kjørte videre opp til Godvatna.
Så var vi på tur igjen!

Det var skikkelige høstfarger på Teinvassåsen!


Knusktørt, men heldigvis vatn å finne her og der.


Gutter 😅 Utrulig at tanken aldri går tom!


Jeg hadde glemt fjellskoa heime, men kunne gå tørrskodd over myra i mine velbrukte joggesko.


HØGDEFJELL 💓


Jeg måtte erkjenne at formen kunne vært bedre,
 men vi skulle da greie å kose oss, vi!

Bare det å sitte her og kunne nyte denne utsikten igjen...


Etter ei stund, begynte vi å gå nedover.


Her er det ingen sti, men det er så lett å gå.


Gutta tok seg en gledesrull i myra.


Jeg lurer på om Tølle kjente seg igjen?


Han fortsatte i riktig retning, rett inn i løvens hule...


...eller Godvass-kjerka, som den kalles


Den må kunne sies å være ett solid byggverk,


- men jeg veit ikke hvem den er ment å huse, så jeg trives egentlig best utenfor.


Nærmere himmelen kommer jeg nok aldri lell!


En liten stund sto vi å lurte på om vi skulle fortsette nedover, 
men så bestemte jeg meg for å heller bare nyte tilbaketuren i lange drag 
- uten å slite meg ut...


Her er det oversiktelig og åpent, og gutta fikk lov til å springe fritt ei stund.


For ett hundeliv...


Det var visst noen spennende dufter nedi blåbærlyngen.


Jakta var resultatløs, og det var vel like greit.

Kanskje fiskelykken er større?


Vi bare rusla rundt på måfå, det hasta ikke med å komme seg ned av fjellet.


Gutta rusla ikke akkurat, da men - de koste seg minst like mye som meg.


Det var en sånn stille og fin kveld!


Himmelen ga håp om at morgendagen ville bli fin også.


Fint å være til


På tide å si takk for oss, Høgdefjell


Endelig skulle det bli noen fine feriedager.
Det har vært turer og opplevelser hver dag, så jeg har ikke hatt tid til å skrive. Men jeg har tatt hundrevis av bilder, så jeg må jo prøve å få lagt ut litt i tur og orden.
Men imorgen den dag, reiser Tove og jeg til Vassfaret og blir der noen dager.


 Deilig med ferie om høsten!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar