søndag 2. november 2008

Flott VINTER-helg!

Strålende solskinnsvær! Ca -7c, nysnø.... Det kan jo ikke være bedre!!!
Vicky kom på ett lite besøk på fredag, og vi gikk en liten skogsrunde sammen med henne. Kos!
Ho forguder Nallen min...

Lørdag var det like fint vær. Da gikk vi oppover skogsbilvegen, og tok en gammal tømmerveg ned til bygda igjen. Den smale vegen er svingete og bratt, og SÅ idyllisk i våre dager...



I dag kom Børre, finsk lapphund på snart 9 mnd. Sant og si var jeg en smule skeptisk til hvordan dette ville gå... Han var en skikkelig tøffing forrige gang vi møttes, og nå hadde han vokst MYE. Det begynte med voldsom bjeffing fra begge to, så vi fant det best å gå en liten "oppvarmingsrunde" med dem. JEG ble fryktelig varm! De ga seg ikke. Børre så sinna ut og flekka tenner, og Nalle var innmari ivrig etter å komme innpå ham.

Det føltes nytteløst. Vi snudde. Tok en liten "time out", og fant ut at vi bare fikk prøve å slippe dem sammen utpå jordet...

Nalle ordna opp! Han la Børre i bakken fort og bestemt - det har aldri skjedd før! Han sto over Børre og snerra til jyplingen roa seg og skjønte alvoret. Det hørtes skummelt ut, men de var veldig tydelige begge to - og det løsna ikke en eneste pelsdott. Hege, mamma'n til Børre, syns det var utrolig godt å se hvordan Børre bøyde seg for "overmakten". Han til og med sleika Nalle i munnviken. Og jeg syns det var godt å se hvordan Nalle tok på seg sjefsrollen :o)


Herved lar jeg bildene fortelle resten...






En liten filmsnutt til slutt...
Og en til...

19 kommentarer:

  1. Til Nalle og Nøve!

    Vi er så stolte av dere! Av svigermor Nøve fordi hun turte å prøve og av Nalle fordi han på en trygg og god måte viste Børre hvem som er sjefen! Så utrolig gøy, også så godt for Børre å møte en så frisk og sunn leder som Nalle.

    Milli slenger på et par forelskede hjertesukk her nå, og ber meg skrive at hun er SÅÅÅÅÅ forelsket i ham;o)

    Dette var moro å lese om!

    Klem og nuss fra Gry og Milli

    SvarSlett
  2. Det ser så kjekt ut med snø! :)
    Her har vi bare frost, og håper at det kanskje kan komme litt snø snart...

    Ellers var det veldig kjekt å lese om Nalle og Børre, det var bra at alt gikk så fint!

    Nå skal vi snart på trening. Det er ganske lenge siden sist, så nå skal det bli kjekt å treffe alle hundene igjen, og selvfølgelig å lære noe nytt! :) Men det blir nok ganske kaldt...

    SvarSlett
  3. Fint å høre fra dere! Jeg må forresten rette opp en ting, tror den kjekke Børre er bare 8 mnd..(født 13.mars?)Han var nesten like høg som Nalle. Blir en stor og flott gutt, han og :o) Kommer fra Fairdogs.
    I dag har det vært mildt, men snøen ligger enda. Vi får bare nyte den så lenge vi har den..
    Heldige Milli og Dixie som skal på trening! Våres er slutt for i år, og det har så lett for å gli ut når man skal gjøre det på egenhånd.
    Heldigvis skal vi fortsette å treffe Kango, det er jo en slags trening det òg.

    SvarSlett
  4. Morsomt å lese om hvordan hundene ordner opp på egen hånd. Og at alt fungerer slik som det skal uten noe problemer. Er ikke sikkert denne knurringa og glefsinga er så skummel som det virker som for oss på to bein. Det virker som om du har vært veldig flink med Nalle og flink til å hjelpe andre med sosialiseringa og trening av ders hunder. Skjønner godt at Milli er forelsket i både Nalle og Svigermor :o))

    Tro det eller ei, snøen ligger fortsatt hos oss også :-)

    SvarSlett
  5. 8 mnd fra Fairdogs..?? Hm.. Er du helt sikker på at det er 13 mars, og ikke 13 februar? Å, det hadde vært moro om det var broren til Luna. Jeg tror 4 av 5 hunder havnet i Norge, men jeg vet ikke med hvem og hvor...
    Kjekt å lese om han og nalle hvertfall :)

    SvarSlett
  6. LUNA: Jeg er ikke sikker på datoen. Vi skravler og skravler over hue på bikkjene, men jeg henger visst ikke helt med... Skal finne ut av det.Han ligner far sin,navnet var...? Ho fikk ham når han var 4mnd, og han har vært ei stri nøtt ;o)

    TOVE: Vi(jeg) er altfor sløve til å trene... Dette er en lettvindt og artig måte å trene på ;o) Nalle er snill og grei,han, men har en tendens til å bjeffe på andre hunder. Gruer meg nesten til vi skal i skiløypene igjen!

    SvarSlett
  7. Pappaen til Luna heter Heldalan Onni, mammaen Fairdogs Jalo, og Luna er altså født 13 februar.. :)

    SvarSlett
  8. Navna er videresendt til Hege!
    Moro å drive slektsgranskning, da :o)

    SvarSlett
  9. Åh, Luna og Nøve, hvis Børre og Luna er søsken, så er jeg i slekt med dem også, for pappaen til Luna er morfaren min:o)

    Nå skal jeg på kurs, er veldig spent. Kjedelig å vente sammen med mamma på jobben hennes, selvom vi har gått en (teit) liten tur.

    SvarSlett
  10. Yes,yes,yes - jeg kjenner broren til Luna!!!

    Dere må skrive i bloggen i kveld, Milli, for jeg er så spent på åssen du oppfører deg! Du har visst noe å slektes på ;o)

    SvarSlett
  11. Fantastic dogs, great pictures and nice place... love it!
    kiss from Portugal:)

    SvarSlett
  12. Så gøy. Børre er slektningen min (overlater til noen andre å finne ut hva slags;o).

    Charlie var ikke på kurset Nalle. Det var mange flotte karer der, men INGEN er så bra som deg. Du er helten min!

    Forelska nuss fra Milli

    SvarSlett
  13. Kjempemorsomt å lese om Nalle og Børre :D Og vakre bilder^^ hehe
    Vi vil også ha snø, vi har også bare frost. Er 2 kuldegrader da, så det kommer vel snart^^
    Ser ut som en koselig tur dere hadde! Er ingen lapper her hvor jeg bor, så det er jo litt kjedli^^
    Menmen :)

    SvarSlett
  14. Så gøy!
    Så utrolig pussig at akkurat dere skulle kjenne broren til Luna og skrive om han her på bloggen da! :)
    Det var moro. Hvor bor de? Kan du høre om hun vet om noen andre av søsknene? :)Kanskje vi må ha et slektstreff en gang, MED følge, slik at nalle også kan være med, hi hi :)

    SvarSlett
  15. Luna,Hege sender deg nok en mail, men de har det fryktelig travelt akkurat nå! De fikk Børre etter at noen andre hadde hatt ham først, tror ikke ho kjenner til andre.. De bor i nabokommunen, halvtimes biltur herfra.
    Vi ble kjent helt tilfeldig - jeg handla på Kiwi etter dressurkurset en kveld, og kom i prat med kassadama der,hundeprat da vet du..
    Da sier ho at ho tror dattera har lapphund, jeg ble i fyr og flamme, og ga henne addressa mi. Så var det gjort!
    Hege tok kontakt med en gang. Det er jo så moro å bli kjent med andre lappiser!!
    Nå vet jeg om fire her i Hallingdal!

    SvarSlett
  16. Heihei!

    Du får en liten utfordring av meg :P

    Reglerna är följande:
    • Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
    • Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa.
    • Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem. Låt dem veta att de blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg.

    Lykke til!

    SvarSlett
  17. ok, ja det hadde vært kjekt å høre fra de altså.. takk skal du ha :) (vi har det ogå super travelt for tia, jeg rekker ikke å blogge så mye..:/ men jeg leser de andre sine da ;)

    SvarSlett
  18. Må bare kommentere det ene bildet. tror det har noe med kombinasjonen av bakgrunnen på siden;svart, og lyset i bildet. Det bildet som det er masse tre på er utrulig fint!! Nesten kunst. (jeg har ikke peiling på kunst) Eller i hvert fall noe spesielt med det. Får lyst til å gå ut på tur av å se på det. At Nalle kun er en prikk er jo en annen sak.

    Skal teste ut tipset med klokka.

    SvarSlett
  19. He-he... som regel er jo han midtpunktet.

    Takker for kommentaren!

    SvarSlett