torsdag 20. november 2008

Gutta på tur igjen!

Det ble en liten tur til skogs med Kango i dag også. Nå har Nalle begynt å "skrike" i bilen noen km før vi er framme hos Kango... Detta er visst fryktelig moro!


Hva er det disse to snakker om???

De får gå løse når vi kommer vekk fra veg og folk, rett etter ei fe-rist. Det virker som om de har det klart for seg nå. Da slipper vi dem likt, og så er det full fres framover!
I dag stakk Nalle oppover skogen, med Kango i hælene. Vi har snakka om rådyr og elg, ikke umulig at de er i nærheten...og så skjedde det vi frykta. Nalle kom fort tilbake (!), mens Kango tok en liten los oppi skogen på egenhånd. Han er en ekte jakthund, må vite. Vi gikk der og ropte, syns vi hørte ham laangt, langt borte.
Kango kom tilbake der han stakk fra, han. Men skal si han fikk kjeft av Nalle!! Han syns nok det var dårlig gjort av kompisen å stikke av når de var på tur sammen...

Da vi kom heim til Kango igjen, ville "far" hans hilse på Nalle. Nalle kom så glad og fornøyd mot ham, men der satte Kango ei grense! Nå var det Nalle som fikk seg ei skyllebøtte. Da Gunnar prøvde å lokke ham inntil seg etterpå, ble han bare oversett... Så rare de er.

"takk for turen, Kango! Her inne har du det jaggu-meg fint! Jeg pissa litt borti hjørnet der..."


_________________________________________________________



Jeg har vært på Fretex i Gol. Der fant jeg disse lenestolene, nesten akkurat som jeg har drømt om... De måtte være små og snertne skulle de passe inn i akvariekroken min. Ved hjelp av litt skumgummi ( den gamle bare røss ut!) og litt svartmaling på beina, ble de ganske tøffe, syns jeg. Skikkelig 50-talls. Nå mangler jeg bare ett lite bord. Syskrinet får duge som kaffekoppbord så lenge. Moro med slike små, rimelige prosjekter :o)



13 kommentarer:

  1. Så gøy Nalle og Kango har det! Det er moro å lese om hvordan de har begynt å sette grenser for hverandre. Så heldige de er, som har to så flinke mammaer! Morsomt at Nalle begynner å hyle når han skjønner at dere er på vei mot Kango.

    Stolene var kjempefine Nøve. Det blir jo så koselig i akvariekroken din. Neste gang vi kommer skal jeg sitte der!

    SvarSlett
  2. He, he herlig kommentar :-D

    Så flink Nalle var som ikke fulgte etter elg/rådyret.men dere var kanskje ikke på "hans" område, sånn at han slapp å "rydde opp"

    SvarSlett
  3. Ja, det var rart han kom så fort tilbake. Men disse to,se på dem, de er så uttrykkfulle! Berit og jeg går og "oversetter" hva de sier hele tida... Vi tror Kango ser litt opp til Nalle, vil vise seg litt og ha ham med på leiken.Vil vise fram skogen sin og tisseplassene og sånn... Syns det er litt tøft, liksom...
    Han var ikke lenge på rømmen han heller altså, men han er jo tross alt jakthund - det må Nalle forstå :o)

    SvarSlett
  4. Du er selvfølgelig velkommen når som helst, Gry!!! Alle tre sverddragerne dine trives. Kjøpte meg noen nye fisker i går også...

    SvarSlett
  5. Det er et skuespill å se hvordan to hunder har det sammen. Det å stå å prøve å lese alle tegnene de gir hverandre. . Nalle er en flink gutt, oppfører seg perfekt. Charlie hadde ikke brydd seg og løpt etter.

    De stolene var lekre. Nå ble jeg misunnelig. Jeg elsker gamle møbler. Det er så mange fine farsonger på dem. Samler litt, men vet ikke helt hvor jeg skal ha dem.

    SvarSlett
  6. Takk for igår.Fine bilder !totoGreitt å ha opplevd at Kango stikker - jeg har jo ofte snakka om at det KAN skje. Nå veit jeg det.. Turen var tydeligvis ganske slitsom, han sov for det meste resten av dagen !

    SvarSlett
  7. Det glemte jeg - de stolene var kjempefine !

    SvarSlett
  8. Jeg tenker bare på å heldige dere er som har snø!! Nalle er jo flink da som ikke stikker til skogs og loser. Hadde det vært Miraen min, så hadde hun vært vekke leeenge, hun elsket å jage rådyr, egentlig ganske slitsomt. Måtte ha øynene på henne hele tiden. Det er noe annet med islenderene, de bare bjeffer litt og så gjemmer de seg bak beina mine...kunne jo hende rådyret skulle ta de!

    SvarSlett
  9. Jeg har tenkt og tenkt, og begynte å tro at gjeterinnstinktet på lapphunden var grunn til at han kom tilbake... Han har faktisk brukt å være fornøyd bare han har jaga inntrengerne vekk fra "flokken sin".
    Men det stemmer kanskje ikke likevel, det da...

    Overraskende at islendingen er pysete! Det har aldri Tove sagt ;o)

    SvarSlett
  10. Pysete og pysete ...hmmm, vel jo mine er nok det...ikke mye jakt innstinkt der. De bare informerer om faren og så lar de meg ta meg av problemet.....Men de er bare pyser når de virkelig er skummelt...dvs..det de tror er skummelt, feks en kjempe farlig skygge om kvelden som viser seg å være en søppeldunk, eller skummel rasling i skogen, som mest sannsynlig er naboen med motorsagen sin....Men når motorsagen starter..ja da er de ikke redde mer. Forstå det de som kan.....De er egentlig ikke redde i det hele tatt, er kun noe få historier som man husker så godt....

    SvarSlett
  11. Det var ment som en spøk ;o)
    Min store tøffe Nalle er redd for å være inne når det blåser... Han er ikke redd noe anna. Det begynner nesten å bli ett problem, jeg veit ikke hvordan jeg skal takle ham. For mye trøst - eller for lite, jeg er redd det kan bli verre uansett! Han vil bare være ute, og det blir så ensomt...
    Har vært inne på tanken om å snakke med en dyretolk, men jeg vet ikke hva jeg skal tro..
    Forslag mottas med takk!

    SvarSlett
  12. Hei, hei...
    Skjønner at jeg er ny i gamet her..Skulle svare deg på kommentaren, men den havna i bloggen min, tror jeg.:)
    Så heldige dere er som har funnet dere tur-venner..Det savner jeg - men jeg skjønner jo at jeg er litt annerledes enn de andre i omgangskretsen min - dem har jo ikke hund, heller da. Jeg er jo blitt helfrelst i hund og kan snakke hund i flere timer, hvis jeg får! Derfor er det herlig å finne likesinnede her inne på nettet. Vi snakkes!

    SvarSlett
  13. Javisst er det moro å treffe så mange likesinna!
    Jeg må kjøre en halvtime for å treffe Kango, men gjør det med glede :o)Vi skal prøve å gå tur iallefall en gang i uka. Det gjør godt for både folk og hunder, det.

    SvarSlett