søndag 9. november 2008

når katten er borte...

Gubben dro til Sverige,han.
Nalle og jeg skulle være aleine ei hel helg - og slik gikk det :o)

Her har det vært liv natt og dag... Jeg nyter å kunne være fullstendig døgnvill!

Jeg kjøpte julemarsipan, potetgull og dip, 4 pils (!), sigaretter, og taco.. Været har vært skikkelig dritt - nesten regn. Vi gikk en times rundtur oppi Nesbyen idag, da blir Nalle litt sliten likevel - der er det så mye å lukte på. Vi møtte til og med den svart/kvite islandstispa, men ho ville hilse bare bittelitt. Lunefull dame...

Vi møtte ei koselig eldre dame også, ho måtte klappe og hilse på Nalle. Syns han var så fin, selvfølgelig ;o) Ho lurte på om han røyta mye, for hvis så var - ville ho lære meg å spinne! Nå veit jeg hva jeg ønsker meg til jul, en brukbar rokk og karder. Jeg samla på hundeulla i sommer, men den blei kasta til slutt. Dumt. Har jo alltid hatt lyst til å lære og spinne...

Denne helga har jeg malt nisser når andre sover. Sitter og prater med dem mens ansikta kommer fram. De blir så rare, får liksom sin egen personlighet - kjempekoselig nattarbeid, sjøl om det er bestillingsoppdrag.

Og så har jeg laga "stumfilm" om Børre og Nalle på hjemmesida vår, den ble ikke så værst! Det er moro å drive med slikt også. Fritidsproblem - hva er det???

10 kommentarer:

  1. Skikkelige fine nisser og med så uttykksfulle ansikter!!! Og svære? Ingen tvil om at du KAN male. Mange som lager nisser, men mangler dette viktige glimtet, uttrykket, personligheten, vet ikke hva jeg skal kalle det.
    Jeg får forresten aldri bestemt meg for hva jeg liker best, de søte, fine nissene eller de som ser litt gamle, stygge og grinete ut. Så jeg går fortsatt og drømmer om å kjøpe...

    Ha en fortsatt produktiv tid foran deg. Det er vel hos dere som alle andre at det er nå det store salget er framover?

    SvarSlett
  2. Hei Natteravn

    Så deilig med en alenehelg der du kan la "humla suse" og stå opp når du vil:o) Høres ut som om dere har hatt en perfekt helg. Det er liksom ikke det at du ikke får gjort noe, du gjør det bare på nattestid. Her er det opphold for første gang på noe som virker som evigheter. Deilig!

    Nissene dine var kjempefine! Enig med Tove, det er så mange sånne nisser som ikke har noe uttrykk, men det har nissene fra Bergheim.

    Vi hør's snart Nøve. Hils til Nalle og Jaco.

    Klem fra Gry

    SvarSlett
  3. Hei

    Blei nysgjerrig ;-) Vet du hva denne lunefulle islendingen heter eller eieren? Hun var helt sikker veldig vakker :o)(hun på 4)

    SvarSlett
  4. Hei begge to.

    Så flink og "kreativ" som du er, og så jobber du om natta!?!?

    Jeg lengter etter snø og jul når jeg ser nissene dine.

    Skal si du og Nalle er flinke, da. Leksa var ikke før lagt ut før du og gullgutten hadde trent litt. Jeg og Fant har trent på det samme i ettermiddag, og jeg la ut noen bilder av oss på hundeskola sin blogg. Kanskje blir det lettere å skjønne hva jeg skrev når det også kan sees på noen bilder.

    Nalle kan lære alt han (og du) trener på, han. Det er helt typisk lapphundene. Lettlærte, god kontakt, ivrige og snille....

    Klem fra Hilde og gutta boys.

    SvarSlett
  5. Takk Hilde! Vi ELSKER skryt om lapphundene :o) Og jeg må inn på sida di å se igjen...

    Tove, jeg vet bare at de bor i Nesbyen. Tror bikkja er ganske gammal - som sine "foreldre". De tusler rundt omkring i Nes med henne, men i og med at ho er litt sinna - blir det lite snakk...
    Ho er god og rund, og veldig vakker ;o)

    SvarSlett
  6. Kjempefine nisser! :)
    Her i huset skal vi også prøve oss på -legge seg- kommandoen. Vi har prøvd å lære det før uten å ha helt hell med det.. så nå skal vi prøve denne metoden :)
    Vi får av og til besøk av ei som er kjemperedd for hunder.. men jeg tror ikke det holder at Luna ligger på en plass desverre.. :/ Vi har vurdert bur... til den besøkende altså, hi hi ;)

    SvarSlett
  7. Kjære, kjære Nallen min.

    Jeg tenkte jeg kanskje skulle spørre mammaen til Charlie om de ville komme å leke hos oss en gang (bare hvis de har lyst da). Det er jo ikke så langt fra Larvik til Tjøme. Er det greit for deg? Jeg gjør det ikke hvis du blir redd og sinna! Charlie har fått seg kjærste, så det er bare for å leke litt...

    Savner deg, du er den BESTE!!!

    1000 kysser fra Milli'n din

    SvarSlett
  8. Til Nalle!

    Jeg forstår godt hvorfor Milli er så gal etter deg Nalle. Jeg har tenkt på hvordan du satt Tøffe-Børre på plass. Du har aldri gjort det før, OGSÅ SKJER DET BARE, og etterpå vil du bare leke. Du er en supergutt og jeg liker deg veldig godt!

    Hils til mor og far og bror din.

    Klem fra Svigermor

    SvarSlett
  9. Til Svigermor.
    Jeg liker deg veldig godt også -smask! Du er snill mot Milli og meg. Håper ho oppfører seg skikkelig på skola i kveld.
    Hils svigerfar og Milli.

    Bamsekos fra Nalle

    SvarSlett
  10. Hjelp!! Savner du en nisse??? Se bloggen min ;-)
    Tove

    SvarSlett