tirsdag 11. november 2008

Min landbruks-halvtime...

Etter å ha vært innom bloggen til Gry, og lest om hennes og Tove "bonderomantikk", kommer en rapport ifrå dal'n...

Helt nederst på bildet sees foreldre-paret...

10 -15 bittesmå baby-alge-etere i akvariet!!! Men, det er ikke så veldig idyllisk oppi der. De store scalarene står klare og eter dem opp etterhvert. Sikkert næringsrikt og sunt, men de små er jo så søte. Og dessverre helt umulig for meg å fange.

Sverdragerne jeg fikk av Gry, er ganske snille. De har nok yngla sjøl, og opplevd at ungene deres ble spist opp... Brutal liten verden oppi ett akvarium også!

Helga våres var som sagt helt perfekt tross dårlig vær. Storkoser oss aleine, Nalle og jeg. Hadde tenkt å besøke Vicky, men jeg hadde rett og slett ikke lyst til å snakke med noen denne helga! Vi tok oss en tur mandagen istedet. Da hadde jeg snakka om Vicky, og Nalle skjønte hvor det bar. Derfor var han helt umulig da vi møtte noen underveis - som hadde god tid til å snakke... To ganger skjedde det på den korte turen, og Nalle skreik og bar seg hver gang - skikkelig utålmodig! Jeg går ikke videre når han oppfører seg slik, men det er jammen en prøvelse!

En annen uting, er at han bjeffer på biler vi møter på vegen "vår". Skjønner ikke hvordan jeg skal få ham til å slutte med det, og igår var han ekstra ille.. Vegen var glatt og jeg var grinete. Det var godt å komme heim igjen, og øve litt på andre ting i fred og ro. Han kan jo være så flink - når han vil! Han begynte "å være flau" før jeg ga noen kommando, skulle vise meg alt han kunne, den raringen. Å, som jeg angrer på at jeg blir så sinna på'n iblant!

Vi gikk en fin tur i efta. Jeg hadde pannekake i lomma, og innkalling gikk som en lek :o) Gjemte meg under busker i blant, han blir ellevill av glede når'n finner meg. Noe så herlig som en glad hund... Fine, snille, gode Nallen min.

4 kommentarer:

  1. Hei ! Glatt - ja.Det passer Kango bra om dere kommer hit i morgo. Hvis bommen fortsatt er oppe, kan gubben kjøre oss til Krusetjern. Fortsatt ca 3 km opp til Kastet, og så kan vi gå helt ned igjen. Men du må være godt skodd, jeg har jo "vi over 60"sko og går ganske trygt. Sekk og termos ?

    SvarSlett
  2. Det er en brutal verden i et akvarie også. Scalarer er visst ikke til å spøke med Kjempefine bilder Nøve!

    Noen uvaner må jo godgutten ha også:o) Han er jo nesten FOR god (i hvertfall i forholdet til Milli).

    SvarSlett
  3. He,he :-) Bra du følger med på "landbrukshalvtimen"

    Tydligvis flere som liker pannekaker?

    Jamen Nalle skal jo bare passe på deg... Inntrengere på deres vei er skummelt! Men du greier nok å overbevise han om at DU er stor jente og greier deg sjøl ;-)

    SvarSlett