lørdag 22. november 2008

Helg...


Her er det "julestri" i helga! Bjørn knipsa ett bilde, han syns det var ganske kaotisk i arbeidsrommet mitt... Nye nisser skal lages, krakker, kiste, kubbestol, gyngehest, skiferklokker...tusen ting på gang samtidig. Det lukter verken grønnsåpe eller julebakst her i huset. Men det bekymrer meg ikke...
Nå står ting og tørker etter 2.grunningsstrøk, Nalle og jeg skal ut og gå tur :o)
Fikk lyst til å legge inn en liten videosnutt av Jaco. Det er som regel håpløst å få opptak av ham når han er i det riktig pratsomme hjørnet, men når jeg sitter i akvarie-kroken vil han gjerne ha min oppmerksomhet... Han kan si så mye mer en jeg fikk fram her, men han sitter nå der og plystrer og synger litt, teller til to, og røreprater..
Han er fæl til å bjeffe og kjefte på Nalle (eller Pekka), han kan flere av Roger Whitakers plystremelodier, reklamelåter, hosting, latter, røykvarsler, mobillyder, drill og hammer og banning, oppvask og potetskrell-lyder, vindusvaskgnukking(!),og mye mye mer! Han har mange ord, roper på Bjørn stadig vekk med min stemme, 'Jaco vil ha mat' veldig ofte, og sier 'natta' når vi legger oss. Han har faktisk en ganske oppvakt liten hjerne inni fugleskallen sin :o)
Bildet er ikke så bra, men sett på lyd!
GOD HELG ALLE SAMMEN!

4 kommentarer:

  1. Det er koselig med mye dyr. Fugler kan vist bli veldig flinke til å snakke har jeg hørt. Vi har hatt noen nyfeparakitter. De var morsomme. Charlie plager livet av de to kattene som er her. Det blir ikke fler dyr hos meg på en stund.

    Ha en riktig god helg,Nøve og alle andre som er innom.

    SvarSlett
  2. Himmel og hav Nøve, og jeg som gruer meg til å lage medisterkaker og dessert til jul..... Det er liksom det jeg har å gjøre, i motsetning til deg! Det er godt du ikke blir grise-stressa!

    Jaco er superduperherlig! Jeg er utrolig fasinert av ham. Hils ham fra Milli og meg.

    Vi sees til sønda'n:o) Gleder oss.

    SvarSlett
  3. Oi, så kjekt å høre på Jaco! Jeg har aldri visst at fugler kan si så mye, og lage så mange rare lyder... :)

    Ellers høres det ut som om du har ganske mye igjen å gjøre før jul, men vi har egentlig ikke gjort så mye vi heller... Jeg kjøpte faktisk den første julepresangen i dag!

    Lykke til, og god helg! :)

    SvarSlett
  4. Å, for en snakkesalig krabat...Dimma og jeg satt her og hørte på Jaco, og det er ikke fritt for at den plystringa fikk litt reaksjon her, ja..Ho, Dimma har jo blitt "dame" i løpet av helga! Ble litt matt jeg når jeg så alle juletinga du har framme i stua di - her ligger jeg laaangt etter, ja...:)

    SvarSlett